Sveriges finaste laddstationer

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alexander7331

Sveriges finaste laddstationer

Inlägg av AGCF »

Nu var det länge sedan jag var riktigt aktiv här men jag har påbörjat ett litet projet som jag skulle vilja få input på. Tanken är att skapa en guide till snabbladdare som har något extra i form av mat, café, miljö eller aktiviteter. Idén kom till på en långresa ner till Österrike och Tesla Takeover. Jag insåg att nu är vi vid den punkt där i princip varenda avfart och mack har minst en kedja med snabblare tillgänglig. Även om jag begränsar till bara Tesla superchargers fanns det ett enormt utbud. Om jag säger att jag vill göra en Guide Michelin för snabbladdare så är det inte riktigt vad jag vill. Men det ska vara en karta med urvalskriterier. Vissa resor vill man vara komma på snabbaste sätt till sin destination men många resor, speciellt med familjen, vill man kunna få ut något mer av stoppen.

Så till att börja med, vilken är er favoritsnabbladdare i Sverige av alla kategorier? Jag gillar bl.a. Tindered (Västervik) som har ett vildigt genuint matutbud och fin natur.

Betänk saker som påkostad lekplats för barn, gym eller löpspår, bra restuarang eller ett bra café. Väldigt vacker utsikt.
Tesla Model 3P 2025, Före detta M3 LR -24, M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare

Re: Sveriges finaste laddstationer

Inlägg av Jojo »

För mig är det fortfarande Toftaholm, hands down.
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare

Inlägg av Dexter86 »

Grym idé säger jag!
Användarvisningsbild
Elmil
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mats11813

Inlägg av Elmil »

Björkliden.
Model 3 LR 2019 [såld]
Model Y RWD 2025
14.9 kWp solceller / 15 kWh batteri
Avgasfri sedan 2015.04.28
roffe_s
elbilist

Inlägg av roffe_s »

Håller med Elmil om Björkliden som tips, restaurangen på hotellet är också bra.

En annan höjdare med vackert läge vid Bottenviken, med hamnkafé och rökt fisk sommartid samt en lite bättre vägkrog är Ionity i Jävre.

Tesla/Ionity i Töre förtjänar att nämnas för den fantastiska fiskgryta som restaurangen serverar. Något helt annat än den vanliga snabbmaten.

Bilkraft/Eviny vid Hotell Höga kusten uppfyller det mesta man önskar sig vad gäller naturskön utsikt, riktigt bra mat på hotellet och vettig laddhastighet. Natursköna promenad- och löpstråk finns i omedelbar närhet och en riktigt bra lekpark med både vattenlek och klättring. En favorit för oss vid färder längs norrlandkusten, tar gärna första laddstoppet här.
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021