Laddproblem

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare

Laddproblem

Inlägg av Bod »

Förmodligen i fel kategori men jag tänkte att de flesta läser här. Har nuför andra gången råkat ut för samma problem på två olika platser, först i svenska fjällen och nu i Italien. Jag stoppar i kontakten i ett vanligt uttag och bilen börjar ladda. Efter en timme slutar bilen att ladda och det är omöjligt att börja ladda igen från uttaget. Jag behöver inte koppla in sladden i bilen för att se att det inte fungerar längre. Den gröna dioden på laddboxen lyser nu röd istället. Det är inge propp som gått. Någon som kan förklara problemet för mig. Jag vrider kontakten med problemet kvarstår.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Re: Laddproblem

Inlägg av e5m1r »

Bod skrev:
Förmodligen i fel kategori men jag tänkte att de flesta läser här. Har nuför andra gången råkat ut för samma problem på två olika platser, först i svenska fjällen och nu i Italien. Jag stoppar i kontakten i ett vanligt uttag och bilen börjar ladda. Efter en timme slutar bilen att ladda och det är omöjligt att börja ladda igen från uttaget. Jag behöver inte koppla in sladden i bilen för att se att det inte fungerar längre. Den gröna dioden på laddboxen lyser nu röd istället. Det är inge propp som gått. Någon som kan förklara problemet för mig. Jag vrider kontakten med problemet kvarstår.
Dålig UMC ?
Har du provat att trycka på reset knappen på baksidan av UMC?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
jjmaskin
Teslaägare

Re: Laddproblem

Inlägg av jjmaskin »

det finns nån tråd om detta där alla möjliga lösningar från regndans, nä laddningsdans till att räta ut kabeln vid typ2 på golvet så den iinte tvinnar sig det är tydligen vanligt. En tanke som slagit mig är att när jag lämna in min umc till tm så pilla dom bort klisterlappen på baksidan och visade mig " jaha här är det fukt inte bra bla bla " Det kanske finns fuktsensor eller liknande. Kanske prova bada med mobilen tricket och öppna lite kanske lägga på tork eller i en påse ris
Skriv svar