Andra bilars laddstatus

Tips du vill dela med dig om hur bilarna kan laddas. Laddkartor, laddkort, kontakter, utomlands, etc.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8695
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Andra bilars laddstatus

Inlägg av Pontus »

Nu laddar jag på SuC på SC i Infra city och det stod en bil här när jag kom. Det jag märkte var att när jag satte i sladden till min bil börja den andra bilens ladduttag lusa grönt (fast) vilket fick mig att tänka att kanske det finns en logik som visar den andra bilens laddstatus när man själv kommer och kopplar in sig. Det borde stämma eftersom hans bil är fulladdad, jag får 330A. Hans bil slocknade efter ett tag och då provade jag att koppla ifrån och koppla in igen och då började hans lampa lysa igen.
Nu kom en till som vill ladda, synd att den andra bilen (EXR140) inte skrivit telefonnummer. Lämnar givetvis min plats så jag bara behövde lite snabbstöd.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2073
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Andra bilars laddstatus

Inlägg av gellerstam »

Pontus skrev:
Nu laddar jag på SuC på SC i Infra city och det stod en bil här när jag kom. Det jag märkte var att när jag satte i sladden till min bil börja den andra bilens ladduttag lusa grönt (fast) vilket fick mig att tänka att kanske det finns en logik som visar den andra bilens laddstatus när man själv kommer och kopplar in sig. Det borde stämma eftersom hans bil är fulladdad, jag får 330A. Hans bil slocknade efter ett tag och då provade jag att koppla ifrån och koppla in igen och då började hans lampa lysa igen.
Nu kom en till som vill ladda, synd att den andra bilen (EXR140) inte skrivit telefonnummer. Lämnar givetvis min plats så jag bara behövde lite snabbstöd.
Snyggt iakttaget :-)

Dock vill man ju inte flytta runt för att se var det är bäst!!!
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8695
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Andra bilars laddstatus

Inlägg av Pontus »

Det funkade även att klicka på laddhandtaget i den andra bilen för att få fram statusen
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2073
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Andra bilars laddstatus

Inlägg av gellerstam »

Pontus skrev:
Det funkade även att klicka på laddhandtaget i den andra bilen för att få fram statusen
Så i väntan på status på 17"'arn så får ni skicka ut frun å klicka på handtagen. :-)
Tesla Model Y
Skriv svar