Tweet från Elon:
We *def* don't recommended this, but Model S floats well enough to turn it into a boat for short periods of time. Thrust via wheel rotation.
Übercoolt!

Moderator: Redaktion
När kommer denna och kommer den kunna köra i vatten, både under och över ytan?If curious abt TSWLM car, am still planning to do a sports sub car that can drive on roads. Just a side project. Limited market potential
Men batteri och motor ska vara vattentätt alltså? Det var lite det som var min oro, att doppa ner kraftiga batterier i vatten med en fet kortslutning som följd. För övrig elektronik är det väl samma som övriga bilar.e5m1r skrev:Tänk nu på att enbart batteri och motor är vattentät resten av elektroniken är inte det
One word: Russiamati skrev:Måste man ha 007-påskägget aktiverat tro?
Men allvarligt, vem är det som vågar testa sånt här? Hoppas man på Teslas generösa garantier eller hur kan man förklara det?
Om batteripacket är tillräckligt vattentätt att kylvätskan inte droppar ut kommer vattnet inte in heller.eric skrev:Men batteri och motor ska vara vattentätt alltså? Det var lite det som var min oro, att doppa ner kraftiga batterier i vatten med en fet kortslutning som följd. För övrig elektronik är det väl samma som övriga bilar.e5m1r skrev:Tänk nu på att enbart batteri och motor är vattentät resten av elektroniken är inte det
Naturligtvis, jag såg inte det.TiborBlomhall skrev:One word: Russiamati skrev:Måste man ha 007-påskägget aktiverat tro?
Men allvarligt, vem är det som vågar testa sånt här? Hoppas man på Teslas generösa garantier eller hur kan man förklara det?
Och då hade det aldrig funnits en Tesla där heller.TiborBlomhall skrev:På min tid var det enklare, Sovjetunionen
Jodå, pirattillverkad under namnet Tezla!Pontus skrev:Och då hade det aldrig funnits en Tesla där heller.TiborBlomhall skrev:På min tid var det enklare, Sovjetunionen
Jerker skrev:Jodå, pirattillverkad under namnet Tezla!Pontus skrev:Och då hade det aldrig funnits en Tesla där heller.TiborBlomhall skrev:På min tid var det enklare, Sovjetunionen
Med tvåtaktsmotor.Jerker skrev:Jodå, pirattillverkad under namnet Tezla!Pontus skrev:Och då hade det aldrig funnits en Tesla där heller.TiborBlomhall skrev:På min tid var det enklare, Sovjetunionen
Jo: http://teslaclubsweden.se/vilka-miljoner/Elputte skrev:Appropå Ryssland! Vet någon hur det går med utbyggnaden där? Var det inte någon lag på att alla deras bensinstationer också skulle erbjuda elladning innan året är slut?
Varken motor eller batteri är helt vattentäta, sen beror de väl lite på hur länge den står o vatten och om det är salt eller inte. Motorn har tydligen ventilationshål på ovansidan som de kan komma in vatten och även batteriet kan de tydligen leta sig in i.eric skrev:Men batteri och motor ska vara vattentätt alltså? Det var lite det som var min oro, att doppa ner kraftiga batterier i vatten med en fet kortslutning som följd. För övrig elektronik är det väl samma som övriga bilar.e5m1r skrev:Tänk nu på att enbart batteri och motor är vattentät resten av elektroniken är inte det
Eller så gasar man ännu mera och så förångas vattnet runt bilen. Då glider man kanske fram på en kudde av vattenånga. Finns det ingen ryss med för mycket pengar här som vill testa det också?Pontus skrev:Dagens tips: om man gasar på mycket så att det bildas värme i drivlinan så blir det ju övertryck och luften vill ut i stället för in.