Teslaspotting
Moderator: Redaktion
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Teslaspotting
Såg en vit s med mörka fälgar i Västerås som blinkade åt mig. Jag vinkade tillbaka. 10 min senare får jag se en s med nya fronten.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Fick se en vacker bil vid GeKås igår. Det var bra för själen efter att ha genomlidit några timmar i butiken.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
e5m1r skrev:En model S på vägar omkring Detroit Michigan
åhh, dessa fina och underhållna vägar i Amerikat
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Detroit, Motor City, staden som är byggd av bilar... Kan förstå att SUVar är så populära i staterna...HelectriC skrev:e5m1r skrev:En model S på vägar omkring Detroit Michigan
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Denna väg är ändå OKHelectriC skrev:e5m1r skrev:En model S på vägar omkring Detroit Michigan
Men å andra sidan finns det så mycket väg att det är omöjligt att fixa allt
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
På senare år har det blivit fler och fler av vanliga fordon även småbilar hör till vardagen (ford fokus)Svenssons skrev:Detroit, Motor City, staden som är byggd av bilar... Kan förstå att SUVar är så populära i staterna...HelectriC skrev:e5m1r skrev:En model S på vägar omkring Detroit Michigan
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Blå faceliftad på Öland strax söder om byxelkrok. Det är den andra teslan jag sett här, den förra var användaren Alexanders förra året. Lite kul att folk vrider på huvudet efter en här, händer inte mkt i Stockholm längre 

Bjornens Tesla på väg hem från leverans. Nästan lite trångt vid Chademon i Luleå, men de var i princip klara när vi kom.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Elbilisten
Jag tror jag såg en vit, också på Öland. Fast det ger kanske inte poäng om man ser på webcam? Nere till vänster i bilden syns en av två gråa stolpar.
http://194.68.122.244:83/view/index.shtml
http://194.68.122.244:83/view/index.shtml
Hinner bara av flygplatståget i Helsingfors innan en svart MS70D rullar förbi. Tror inte att Tesla är lika vanligt i Finland, man ser den inte ofta här.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Face-liftad S75 i titanium metallic med panoramatak, svarta nextgen-säten, ljust alcantara-tak och autopilot.
Beställd 2016-06-17, levererad 2016-09-19.
Beställd 2016-06-17, levererad 2016-09-19.
Röd Norsk registrerad MS vid Kupolen, Borlänge vid 15 tiden
Skickat från min SM-T800 via Tapatalk
Skickat från min SM-T800 via Tapatalk
Tesladrömmare
Fick se min andra Model S på denna midsommarresa. En silverfärgad vid Eriksmåla påväg västerut för en kvart sedan. Kanske varit på Öland under helgen?
En svart i Flogsta i Uppsala nyss. Vinkade gjorde vi.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
De är silver metallic.danni skrev:Aha! Vad har du för färg på bilen då? Den såg annorlunda ut nämligen, men det kan helt enkelt ha varit ljuset.ivveh skrev:De va nog jagdanni skrev:Åh, var det du! Min fru sa att du gjorde tummen upp och vinkade och till och med ställde dig och dansade på instrumentbrädan en stund. Jag hade fullt upp med att fokusera på trafiksituationen - var en halv centimeter från att få hela sidan skrapad av en stressad och hetsig människa i en V70 bara sekunder före. Jag ber självklart så hemskt mycket om ursäkt och lovar att vinka dubbelt så mycket nästa gång!Elektrokungen skrev:Danni spottad på Mölndalsvägen, GBG kl 16:05. Han ignorerade mig dock...
Vi såg för övrigt en Tesla vid Frölunda Torg kl 17:05 idag som vi blev lite osäkra på färgen på - var den silvrig eller var det nån ljusgrå wrap eller omlackering? Om ägaren hänger här så kan väl hen ge sig tillkännaHelt omöjligt att posta alla spottings här för övrigt. Känns som att vi ser 2-3 stycken per dag utöver vår egna numera. Kul!
Model S 60 / Tech paket m. AP / Supercharger / 22kW Laddare / Halvläder / Automagisk baklucka / Finbelysning / Cyklon 19" SÅLD!
Model X 100D / Premium / AP / 7 säten
Rabattkod: http://---
Model X 100D / Premium / AP / 7 säten
Rabattkod: http://---
Lödde idag vid 11-tiden: 8 laddande Teslor varav en dansk o en norsk. Nästan hela färgspektrat var representerat.
Så fick jag se en Tesla i Luleå ocksåbylund skrev:Bjornens Tesla på väg hem från leverans. Nästan lite trångt vid Chademon i Luleå, men de var i princip klara när vi kom.

BMW i4 M50 - Beställd 2022-06, Lev 2023-07
2019 Model 3 LR AWD - Reserverad 2016-04, Lev 2019-05, Såld 2023-05, 9000mil
2019 Model 3 LR AWD - Reserverad 2016-04, Lev 2019-05, Såld 2023-05, 9000mil

Senast redigerad av Jojje167, redigerad totalt 1 gånger.
Model 3 LR AWD -19 *Såld*
Model 3 LR AWD -21
Model 3 LR AWD -21
Stämmer braMyran skrev:Så fick jag se en Tesla i Luleå ocksåbylund skrev:Bjornens Tesla på väg hem från leverans. Nästan lite trångt vid Chademon i Luleå, men de var i princip klara när vi kom.Laddade på Storheden City, utanför Luleå. Bjornens gissar jag, då det var samma Midnight Silver Metallic? som på Bylunds bild.

- Gustafsson
- Teslaägare
Hemma från en drygt 200 mil, 2 v lång, road-trip i Wisconsin/Illinois/Minnesota. Såg totalt hela 4 ( jupp, fyra st)
teslor på vägen varav tre som stod på en SuC och laddade (inkl en X).
Själv rattade jag en stor Dodge V8...På helgen var ca var 4:e- var 10:e bil en pick-up typ Silverado med båttrailer + tillhörande båt. Verkar vara lite svårt att sälja in Tesla där...
Potentiell marknad finnes alltså på sikt, men det behövs tydligen andra typer av elbilar än Teslas också......

Själv rattade jag en stor Dodge V8...På helgen var ca var 4:e- var 10:e bil en pick-up typ Silverado med båttrailer + tillhörande båt. Verkar vara lite svårt att sälja in Tesla där...
Potentiell marknad finnes alltså på sikt, men det behövs tydligen andra typer av elbilar än Teslas också......
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Ni som är tesla spotters skulle gilla instagramkontot "i_saw_a_tesla"
Någon som lägger upp Teslor som rullar på Stockholms gator!
https://www.instagram.com/i_saw_a_tesla/

https://www.instagram.com/i_saw_a_tesla/
inga problem med båttrailer+båt till MXGustafsson skrev:Hemma från en drygt 200 mil, 2 v lång, road-trip i Wisconsin/Illinois/Minnesota. Såg totalt hela 4 ( jupp, fyra st)teslor på vägen varav tre som stod på en SuC och laddade (inkl en X).
Model 3-24/Polestar 3-24
Nope:HelectriC skrev:inga problem med båttrailer+båt till MXGustafsson skrev:Hemma från en drygt 200 mil, 2 v lång, road-trip i Wisconsin/Illinois/Minnesota. Såg totalt hela 4 ( jupp, fyra st)teslor på vägen varav tre som stod på en SuC och laddade (inkl en X).
såg en blå 70D med facelift och svarta fälgar idag på Birger jarlsgatan. Sjukt snygg. Men att folk inte uppdaterade till en 75D är nog lite dumt. 75orna kommer få bättre andrahandsvärde. Det är som en ny årsmodell
Senast redigerad av apkungen, redigerad totalt 1 gånger.
Problemet är att Trucks är oförskämt billiga i inköp. Det kommer bli fruktansvärt svårt att komma dit med en elbil, idag.
Röd Tesla , östra utfarten från Ronneby26/6 , omkring 1700 (tror jag).
X100 lev.14/8-18.