När jag kom till jobbet i morse så ringde grannen och sa att min laddkabel vart stulen i natt
Grannens svärfar som bor där nu hade sett en röd Volvo 745 komma och parkera vid våra bilar (bor i radhus med gemensam parkering), en äldre gubbe i linne gick ut och pissade på bilen sedan tog han laddkabeln och stack.
Vi bor i norra Stockholm så om det är någon som får ett erbjudande om att köpa en laddkabel så ge mig numret och ett vapen så...
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Har du och Teslan retat upp någon? Tänkte just på det där med pissandet?
I övrigt, samma fråga som innan: Är inte laddkabeln fastlåst i bilen när den är låst? Jag har ju för sjutton gubbar problem att få loss den ibland fast jag har nyckeln till bilen!
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Det hela hände 2:45 inatt och grannen var uppe och pissade (han också) tittade sedan ut genom fönstret och det är väl 70 meter bort och på andra våningen. Tyvärr gjorde han inget just då. Laddkabeln satt inte i bilen annars hade ju halva varit fastlåst i varje fall. Om den hade larmat eller inte vet jag inte men kanske så var det till en fördel att den inte satt fast i bilen då han kanske hade gjort mer skada om den suttit fast eller så är det bara jag som har förutfattade meningar (lät inte som ett sofistikerat planerat brott direkt).
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Har du och Teslan retat upp någon? Tänkte just på det där med pissandet?
I övrigt, samma fråga som innan: Är inte laddkabeln fastlåst i bilen när den är låst? Jag har ju för sjutton gubbar problem att få loss den ibland fast jag har nyckeln till bilen!
/Jocce
Vi bor ju längst in på en gata som slutar med radhusens parkering på vår innergård så det kan ju inte varit en slump tror jag att personen åkte dit eller så var han pissnödig och ville köra så långt bort på gatan som möjligt och vart sur när det stod en fin bil där?
Just nu är jag i varje fall glad att jag bor 1-2km ifrån SuC
Annars om man bor lite avsides så är ju något sådant här jävligt trist.
Är larm en sådan bra idé? När grannen inte ens ringer polisen när den ser någon pissa+stjäl saker från bilen.
Hade larm på min förra bil och den triggades ibland mitt i natten och väkte hela kvarteret. Blev tvungen att avaktivera larmet.
Tror det skulle vara mer effektfullt om bilen talade "väktare larmad ,bild tagen".
Tjuter ett alarm så är responsen inte att se vilken tjuv det är utan se efter vilkens idiot bilen tillhör, om man grannarna ens kollar.
folk stjäl allt möjligt, det stals en trädgårdsslang av oss en gång, grannen såg och tog bilnummer, polisen gjorde ingenting, men tror den användes för att slanga bensin, snarare vet, tjuven bodde i upplandsväsby
men en umc? kopparvärdet? binda fast något/någon lite kinky? tror att den funkar till annan elbil? gör den?
Finns det inget nummer på dem som Tesla kan identifiera den med? Serienummer eller så?
Borde vara en baggis för tesla att registrera vilka serienummer på UMC'n vilken tesla använder.
* Då kan man "remote" låsa sin stulna UMC.
* Mail till ägaren när den dyker upp? (Var kan mailas till Polisen direkt. ) Det vore dumt om någon råkar illa ut när man hämtar tillbaka sin egen ....
* Möjlighet till Pinkod på UMC (Via skärmen i bilen.) om den befnner sig på ej godkänd plats och/eller laddar ej godkänd bil? Bilen befinnersig utanför internet.
* Upplåsning via appen naturligtvis. Så att man kan hjälpa nödställda teslor.
*
Det var några här som hade rätt bra koll på hur man kan söka i bilregisteret. K om man vet modell och färg samt område kan få reda på alla de bilarna då?
Men jag tänkte att någon visste eller har tillgång till hela registret.
Annars så har ju polisen tillgång till all info så det är väl bara att övertyga dem om att de ska göra en sökning.
Med tanke på berättelser om att polisen inte gör något även om man har reg.nummer på bilen så tror jag inte att jag kan övertala dom till att ens lyfta ett lillfinger i detta ärende.