RDS?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare
Inlägg: 1065
Blev medlem: 05 mar 2014 13:33

RDS?

Inlägg av matbl »

Hmm... Har FM-radion RDS-stöd?
Tänker både på trafikmeddelanden som åtminstonde jag tycker är bra att ha när man är ute och åker samt annat som att kunna hålla kvar på samma kanal men byta sändare/frekvens.
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare
Inlägg: 1065
Blev medlem: 05 mar 2014 13:33

Re: RDS?

Inlägg av matbl »

Ingen som fått bilen som kan berätta? Manualen är inte direkt tydlig.
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
emphili
Teslaägare
Inlägg: 72
Blev medlem: 06 mar 2014 06:50
Ort: Stockholm, Östermalm, Trelleborg, Malmö

Re: RDS?

Inlägg av emphili »

matbl skrev:
Hmm... Har FM-radion RDS-stöd?
Tänker både på trafikmeddelanden som åtminstonde jag tycker är bra att ha när man är ute och åker samt annat som att kunna hålla kvar på samma kanal men byta sändare/frekvens.
Kan inget om detta men på vår resa från Stockholm till Malmö hade vi funktionen på så att vi kunde lyssna på samma kanal hela tiden. Vid flera tillfällen var det ett himla irriterande knastrande. Stängde av allt vad gäller "starkaste signalstyrkan" men knastrandet dök ändå upp till och från. Enda sättet att få tyst på knastret var att skruva ner volymen.

Viktiga trafikmeddelanden tror jag det stod i manualen att man inte kunde koppla bort. Vi fick en del trafikmeddelanden under vår resa.

Cbjork@teslamotors.com är en svensk kille som besvarade ett par frågor vi ställde på Teslas supportsida.
matbl skrev:
Ingen som fått bilen som kan berätta? Manualen är inte direkt tydlig.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: RDS?

Inlägg av hybris »

mest kört med DAB och inte tänkt på det. noterar att efter Arlanda tappar DAB signalen korta stunder. Säkert några hål i "täckningen". Kört ganska lite FM radio. Det är DAB och BT streaming av Xbox music och spotify för mig. Internet radio kanalerna har jag ointe kommit överens med. tycker de skapar kanaler som inte spelar det jag vill höra...

med DAB verkar det fungera när man åker till olika ställen men inte åkt toklångt...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Skriv svar