Avresa från Oslo. Första stopp Torp/Uddevalla SuC, därefter Göteborg för att hämta upp pass och Liseberg om det är fint väder. Är det Lisebergsväder idag?
Moderator: Redaktion
Härligt, då kommer vi snart! Tyvärr vet jag inte när vi anländer Göteborg eftersom jag inte har kartan uppe. Min son sitter i framsätet och då är det annat som prioriteras på skärmen...mahulkp skrev:Lysande Lisebergsväder. Typ 18 grader växlande molnighet
Herr X skrev:Härligt, då kommer vi snart! Tyvärr vet jag inte när vi anländer Göteborg eftersom jag inte har kartan uppe. Min son sitter i framsätet och då är det annat som prioriteras på skärmen...mahulkp skrev:Lysande Lisebergsväder. Typ 18 grader växlande molnighet
Lisebergs södra ingång där parkeringen har 2 st 16A schuko... WOW!!! Brukar oftast vara upptagna... Finns väl destinationsladdare uppe i backen på hotellet vad det nu heter... Nähä det var fel. Det är på Svenska Mässan...Vid korsvägen typ...Herr X skrev:Var laddar jag på Liseberg? Vill minnas att det finns två laddare någonstans...
Jag vill också minnas att det är någon här på forumet som kan hjälpa till med laddning i närheten av Liseberg?
Här är laddarenHerr X skrev:Var laddar jag på Liseberg? Vill minnas att det finns två laddare någonstans...
Jag vill också minnas att det är någon här på forumet som kan hjälpa till med laddning i närheten av Liseberg?
Okej, det känns inte särskilt imponerande. Är van vid elbilsöknen i Göteborg och fyllde på ordentligt i Uddevalla så att vi klarar oss till nästa destination - mina föräldrars sommarhus i Varberg.lator skrev:Lisebergs södra ingång där parkeringen har 2 st 16A schuko... WOW!!! Brukar oftast vara upptagna...
Det regnar här i Göteborg så jag tror att vi hoppar Liseberg.lator skrev:Kolla gärna upp destinationsladdaren vid Svenska Mässan. Eller har Danni redan varit där?
Jag har missat vad som hänt! Varför tvättbjörn?Herr X skrev:Första stoppet på vansinnesfärden - superladdaren i Torp/Uddevalla.
Här står tvättbjörnen och fyller på elektroner medan vi andra fyller på fettdepåerna.
Vid fint väder mitt i sommaren är det iaf inte genialt att gå på Liseberg om man inte har nån slags kö-fetischism. Kö för att få parkeringsbiljett, kö för att komma in på Liseberg, kö för att köpa biljetter, kö för att åka attraktion, kö för att äta, kö för att gå på toa, jag höll på att bli tokig!Herr X skrev:
Det regnar här i Göteborg så jag tror att vi hoppar Liseberg.
Arbetar på att få barnen att se det geniala i att ta Liseberg en fin dag i sommar istället. Inte så lätt som man skulle kunna tro.
]
Sant, vi får ta en semi-fin dag längre fram.HelectriC skrev:Vid fint väder mitt i sommaren är det iaf inte genialt att gå på Liseberg om man inte har nån slags kö-fetischism. Kö för att få parkeringsbiljett, kö för att komma in på Liseberg, kö för att köpa biljetter, kö för att åka attraktion, kö för att äta, kö för att gå på toa, jag höll på att bli tokig!
Jag har inte skrivit det eftersom jag inte velat utsätta er andra för denna horribla historia. Men när du ändå frågar...gellerstam skrev:Jag har missat vad som hänt! Varför tvättbjörn?
Bor dessvärre i Norge, och där har man kvar bonussystemet för försäkringar vilket innebär att jag halkar ner i bonus om jag använder min försäkring. Ett hack ner i bonus innebär kraftigt ökad kostnad för försäkringen. När jag pratade med försäkringsbolaget efter senaste skrapmärket, sa hon att det skulle kosta mig 30000kr att ta skadan på försäkringen, (självrisk + ökad premie som följd av bonussänkningen).Pontus skrev:Vilken försäkring kräver 10000kr i självrisk?
Nej men va fasen, hur kan man ha sån otur! Jag hade slitit av mig håret om jag hade klarat göra nåt liknande, jag hade nog fått gå ut i skogen och skrika några dagar tror jag för att inte terrorisera min familj med ett oerhört dåligt humör.Herr X skrev:Jag har inte skrivit det eftersom jag inte velat utsätta er andra för denna horribla historia. Men när du ändå frågar...gellerstam skrev:Jag har missat vad som hänt! Varför tvättbjörn?
Bilen är wrappad vit. När den var bara några veckor gammal (förra sommaren) råkade jag skrapa i den i stentrappan utanför garageporten hemma. Försökte få tag på Wrapzone för att få veta vilken wrap de använt så att jag kunde få lackat stötfångaren och wrappad den på nytt.
Fick inget svar av Wrapzone - ringde och mailade enorma mängder gånger. I mars i år (ca. 9 månader efter att jag kontaktade dem om detta första gången) fick en annan forumdeltagare tag på dem och fick veta vilken wrap de använt på min bil. Jag lämnade in bilen till lackverkstaden, de tog bort den gamla wrappen och lackade om den. Sen fick jag snällt vänta tre veckor innan jag fick lov att wrappa om den. Den fina vita bilen med skrapmärken på stötfångaren transformerades över en natt till en tvättbjörn som jag skulle vara tvungen att köra med i tre veckor. Lugnade mig med att det bara handlade om tre veckor. Detta var i mars.
Dessvärre existerade inte den wrap som Wrapzone hade uppgivit att de använt på min bil, så resan att försöka få kontakt med dem började igen. Återigen inget svar varken på telefon eller mail, och till slut fick samme forumdeltagare kontakt med dem och fick återigen veta vilken wrap de hade använt på min bil. Rapporterade till den lokala wrap-firman, men dessvärre var det flera veckors leveranstid på den riktiga wrappen. Körde runt med bilen som tvättbjörn i två månader medan jag väntade på allt detta.
Dagen innan jag äntligen skulle in för att få fronten wrappad, vad gör jag då? Jo det ska jag berätta: jag backade in i garaget och skrapade i den nylackade fronten i samma jävla stentrappa på exakt samma ställe, men denna gången blev det inte bara ett skrapmärke utan ett stor hack in i stötfångaren, plus att jag skrapade i fälgen.
Satt en stund i bilen och andades djupt med fysisk smärta i magen av vad jag just gjort. Sedan klev jag ur bilen, ringde wrapfirman och avbokade den tid jag hade påföljande morgon, och kontaktade lackverkstaden. De tittade på bilderna och berättade att det där inte går att laga utan att hela stötfångaren måste bytas. De beställde hem ny stötfångare, men den tog dessvärre flera veckor på sig att komma. När de äntligen hade tid, skulle jag åka på denna semesterresan, och jag har fått tid för bytet förste augusti. Därefter ska den wrappas och ett drygt år efter att jag skrapade i bilen första gången, hoppas jag att jag äntligen ska få det fixat, 25 000 kr fattigare.