Farthållaren spökar
Moderator: Redaktion
Farthållaren spökar
Körde på E4 från Södertälje norrut nyss. Med AP på så tittade jag till på instrumentpanelen och fick se följande:
Någstans fick den alltså för sig att hastighetsgränsen var 130. Sedan åkte jag förbi två stycken nya hastighetsgränser utan att bilen reagerade, det var väl synliga skyltar som den borde sett. Nästa märkliga sak var att den bytte till 80 direkt när jag tryckte på bromsen så att AP kopplades ur.Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Re: Farthållaren spökar
Kanske så att Teslaförare brukar köra 130 där och bilen anpassar sig till massan...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Kan vara något hemligt försök att låta bilar med AP inkopplad köra lite fortare?
Känns dock helt otroligt i Sverige.
Känns dock helt otroligt i Sverige.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Jag har också fått 130 på väg från Södertälje. Verkar vara bara den sträckan.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Aha intressant då kanske det inte bara var en enskild händelse för mig då.tonyP90D skrev:Jag har också fått 130 på väg från Södertälje. Verkar vara bara den sträckan.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Hej, har idag kört 59 mil i en lånad P85D!
mycket angenämt.
Laddade på SC Torp/Uddevalla. Såg två facelift (Norska).
Körde mycket på AP men den följe inte hastighetsgränserna. Vad gjorde jag fel? Berodde det på farthållaren?
Tack!
Blir spännande på torsdag när White Lady kommer hem

Laddade på SC Torp/Uddevalla. Såg två facelift (Norska).
Körde mycket på AP men den följe inte hastighetsgränserna. Vad gjorde jag fel? Berodde det på farthållaren?
Tack!
Blir spännande på torsdag när White Lady kommer hem

"White Lady"
Tesla Model S 90D -16, Multicoat White (all utrustning utom bakvända säten/dubbelladdare)
Vossen 21" m Contisilent 245/265.
Reg nr ERK893
Tesla Model S 90D -16, Multicoat White (all utrustning utom bakvända säten/dubbelladdare)
Reg nr ERK893
Du måste hålla farthållaren mot dig c:a en sekund varje gång fartgränsen ändras för att bekräfta ändringen. Den ändrar inte av sig självt, annat än om du kör för fort i ett område där autosteer är begränsat, då går den ner till hastighetsgräns + 10 km/h även om du har farthållaren satt högre.Largu75 skrev:Körde mycket på AP men den följe inte hastighetsgränserna. Vad gjorde jag fel? Berodde det på farthållaren?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Tackar! Då förstår jag 

"White Lady"
Reg nr ERK893
Reg nr ERK893
Eftersom OT är clubbens signum..
Jag hade blivit mer rädd för den plötsliga 90 gradiga förändringen på instrumentklustret
Jag hade blivit mer rädd för den plötsliga 90 gradiga förändringen på instrumentklustret

Upptäckte en intressant funktion idag på väg ner från Brennerpasset på Italienska sidan. När AP har svårt att hålla kontroll pga kurvig motorväg så saktar den ned själv. Bra funktion. Upplevde inte samma "finess" i backarna vid Kassel.
S100D: midnight silver, 2018-09, 3LR AWD: vit, 2019-10
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Det gör den för mig på rätt gott om ställen på lederna kring Göteborg... Funkar rätt bra, i alla fall där kartorna är uppdaterade. Där kartor saknas går det åt skogen.oset skrev:Upptäckte en intressant funktion idag på väg ner från Brennerpasset på Italienska sidan. När AP har svårt att hålla kontroll pga kurvig motorväg så saktar den ned själv. Bra funktion. Upplevde inte samma "finess" i backarna vid Kassel.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Det gör den oavsett autosteer eller inte, d v s saktar in inför kurvor på en del vägar (men långt ifrån alla)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Hamnar bilen på en, för systemet, okänd väg begränsar den också vägen. Obs att själva kartan du ser på mittskärmen inte är den "karta" navigatorn använder sig av.
Därför kan man vid lite "nyare vägar" uppleva att bilen agerar konstigt.
T ex, du kör på ett nytt "motorvägsavsnitt där hastigheten är 110 MEN bilen TROR att du kör på den lilla 70-landsvägen som gick där tidigare.
Därför kan man vid lite "nyare vägar" uppleva att bilen agerar konstigt.
T ex, du kör på ett nytt "motorvägsavsnitt där hastigheten är 110 MEN bilen TROR att du kör på den lilla 70-landsvägen som gick där tidigare.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.