Ladda i Örebro?
Moderator: Redaktion
Ladda i Örebro?
Hej
Jag tänkte köra upp till Örebro och se på fotboll kvällen den 1/8. Finns det någon vänlig själ som bor inom rimligt gångavstånd till Arenan (Bhern Arena) som skulle kunna tänka sig att låna ut sin laddplats under tiden jag är på matchen?
Jag tänkte köra upp till Örebro och se på fotboll kvällen den 1/8. Finns det någon vänlig själ som bor inom rimligt gångavstånd till Arenan (Bhern Arena) som skulle kunna tänka sig att låna ut sin laddplats under tiden jag är på matchen?
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
Re: Ladda i Örebro?
Annars finns ICA Maxi 20min bort från arenan till fots. Laddar med 7,4kW eller 3,6kW, typ 2. Men om du har enkelladdare har jag hört att vissa har haft svårt att ladda 7,4kW, 32A
Ja det är nog nödlösningen men de verkar ha något polettsystem där man betalar 30kr/halvtimme för laddning. Frågan är om man kan ösa i åtta-nio poletter och stå där under hela matchen eller om den är begränsad till två som vissa andra liknande laddstolpar.apkungen skrev:Annars finns ICA Maxi 20min bort från arenan till fots. Laddar med 7,4kW eller 3,6kW, typ 2. Men om du har enkelladdare har jag hört att vissa har haft svårt att ladda 7,4kW, 32A
Titta på uppladdning.nu och Conventum, fråga ansvarig om det inte skulle kunna finnas en som är i drift 1/8. Det är fullt möjligt att gå till evenemanget därifrån.
Första gången jag ser ICA lösningen som Elbilsföreningen tagit fram. Han talade om att om man handlade för x kr så skulle laddning ingå. Poletter, phew...
Annars så finns: Laddplats Behrn Center P-hus Schuko 16A, även om det inte ger nog med laddning för hela hemresan så kanske get nog med kräm att ta sig till en SC / Chademo? Men som leaf ägare så är jag faktiskt glad över att tesla ägare oftast inte ens överväger schuko laddpunkter som värt att koppla in sig på.
Annars så finns: Laddplats Behrn Center P-hus Schuko 16A, även om det inte ger nog med laddning för hela hemresan så kanske get nog med kräm att ta sig till en SC / Chademo? Men som leaf ägare så är jag faktiskt glad över att tesla ägare oftast inte ens överväger schuko laddpunkter som värt att koppla in sig på.
MYLR-24
Kanske ett lite väl högt pris, samtidigt om jag räknar på att stå där 4 timmar för 240kr så kommer jag nog dricka öl innan matchen för minst lika mycket och då är det kanske inte så dyrt längreLarsL skrev:30kr för 1,85kWh!!!De borde sättas ditt för ocker.

Behöver inte så våldsamt mycket kräm heller, Laddar i Ödeshög och behöver sedan ca 365 Tesla-km för att ta mig till Örebro och tillbaka så om jag står lite längre i Ödeshög och kanske hittar en Schuko i Örebro så är det lugnt. Tänkte mest att om någon ändå bor i närheten så hade jag kunnat spara några minuter på hemresan, är ju 5-6h hem till Skåne.
Om någon tänker gå på Vellingederbyt, El-Överclassico, så får ni gärna ladda hem hos mig

Blir så irriterad på alla jävla skämt till laddlösningar.
Långsamladdning ska antingen vara gratis eller kosta per kWh och då ska man kunna betala med kort. Fattar inte vad som är så jävla svårt.
Långsamladdning ska antingen vara gratis eller kosta per kWh och då ska man kunna betala med kort. Fattar inte vad som är så jävla svårt.
Nej det är helt galet vad det finns många olika lösningar. Jag har fyra kort i min bil och har i snitt använt dem ½ gång styckapkungen skrev:Blir så irriterad på alla jävla skämt till laddlösningar.