Vi får väll se hur bra prestanda som kommer fås på toppmodellen av Model lll

http://electrek.co/2016/06/29/tesla-mod ... y-model-s/
Moderator: Redaktion
Egna och egna... de licenserade arm, moddade lite och bad samsung producera...Eximos skrev:Själva invertern tror jag de gjort själv förr också men som jag förstod är nyheten att de designat egna transistorer för den nu, vilket säger en del om vilken nivå deras utvecklingsavdelning är på. Lite som när Apple började göra sina egna processorer till iPhone.
Ser fram emot att höra mer om detta!
Tesla eller Apple? Inte helt uppenbar syftning.matbl skrev:Egna och egna... de licenserade arm, moddade lite och bad samsung producera...Eximos skrev:Själva invertern tror jag de gjort själv förr också men som jag förstod är nyheten att de designat egna transistorer för den nu, vilket säger en del om vilken nivå deras utvecklingsavdelning är på. Lite som när Apple började göra sina egna processorer till iPhone.
Ja, jag försökte få ihop att licensera växelriktare från ARM, och att Samsung skulle bygga dessa. Sedan insåg jag att det var Apple som åsyftades...gellerstam skrev:Tesla eller Apple? Inte helt uppenbar syftning.matbl skrev:Egna och egna... de licenserade arm, moddade lite och bad samsung producera...Eximos skrev:Själva invertern tror jag de gjort själv förr också men som jag förstod är nyheten att de designat egna transistorer för den nu, vilket säger en del om vilken nivå deras utvecklingsavdelning är på. Lite som när Apple började göra sina egna processorer till iPhone.
Jo sant men jag tror knappast Tesla har byggt en fabrik för att bygga transistorer heller precis som de låter Panasonic bygga deras celler så har de designat en egen krets tillsammans med de som kan tillverka dem. Som de sedan skickar till nästa partner som sätter dem på ett kretskort som Tesla designat.matbl skrev:Egna och egna... de licenserade arm, moddade lite och bad samsung producera...Eximos skrev:Själva invertern tror jag de gjort själv förr också men som jag förstod är nyheten att de designat egna transistorer för den nu, vilket säger en del om vilken nivå deras utvecklingsavdelning är på. Lite som när Apple började göra sina egna processorer till iPhone.
ARM är ju bara en instruktionsuppsättning, inget mer, och att de inte bygger själva chippen själv är ju inget konstigt. Det svåra är ju utvecklingsarbetet, och det är ju just det som Apple gör, och där har de gjort väldigt mycket.matbl skrev:Egna och egna... de licenserade arm, moddade lite och bad samsung producera...Eximos skrev:Själva invertern tror jag de gjort själv förr också men som jag förstod är nyheten att de designat egna transistorer för den nu, vilket säger en del om vilken nivå deras utvecklingsavdelning är på. Lite som när Apple började göra sina egna processorer till iPhone.
Antyder du ngt? Vadå jag görstår inte riktigt.Pontus skrev:Äh, Apple är bara en produkt för hard core fans som är medlemmar i någon sekt som säger att allt Apple gör är bäst i världen och allt dom andra gör är fel...
Precis som Tesla mao!Pontus skrev:Äh, Apple är bara en produkt för hard core fans som är medlemmar i någon sekt som säger att allt Apple gör är bäst i världen och dom gör är fel...
Precis va ja tänkte, vi e nog inte så mycket bättremans71 skrev:Precis som Tesla mao!Pontus skrev:Äh, Apple är bara en produkt för hard core fans som är medlemmar i någon sekt som säger att allt Apple gör är bäst i världen och dom gör är fel...
Jodå vi är mycket bättre än Apple!Eximos skrev:Precis va ja tänkte, vi e nog inte så mycket bättremans71 skrev:Precis som Tesla mao!Pontus skrev:Äh, Apple är bara en produkt för hard core fans som är medlemmar i någon sekt som säger att allt Apple gör är bäst i världen och dom gör är fel...