- Btw, jag tar den blå idag

...så idag fick jag stå i snålblåsten och se 750 kr flyga o fara

Enda trösten är att det var första tankningen av dieselstånkan sedan 2/10 ...
#ChockUpplevelse, #MåsteFåSkrivaAvMigSomTerapi
Moderator: Redaktion
'Gustafsson skrev:Vi på forumet finns till för att trösta och lindra..
/70D
Med mycket tvål fick jag bort dieselstanken på händerna ....drakbane skrev:Huga, hoppas att det inte gett några bestående men
och det kommer du märka av genom att plånboken kommer blir tyngreJerker skrev:Jag tänker ju behålla min Volvo 740 -88 som laståsna när jag får min Renault Zoe om nån månad. Jag räknar med att gå från en tank i veckan till... kanske en gång i kvartalet?
Haha!leiflodde skrev:Finns många typer av skydd bla. bifogat men även helkroppsutrustning.
Vet hur det känns åkte fossilt till Halmstad igår och fick också besöka Statoil i Landskrona men vägrade att gå ut
DiesellånebilHerr X skrev:Fick en diesel-lånebil när jag hade min inlämnad för att fixa hjulet (som bussen körde på i Gdynia, minns ni?) och den skulle tankas innan jag lämnade tillbaka den.
På den här pumpen hade de tagit bort spärren som gör att man kan lämna den, och jag var tvungen att stå över tanklocket under hela tankningen och andas in dieselångor.
Till på köpet blev jag alldeles blöt på händerna av diesel som hade kladdats på pumpens handtag och fick gå in i butiken för att få låna våtservetter. De såg inte ett dugg förvånade ut när en av deras kunder blivit nerkladdad av cancerogen vätska.
Finns det ingen efterfrågan på behagligare tankupplevelser? Är det inte möjligt som bensinstation att differentiera sig genom att inte kleta diesel på sina kunder eller tvinga dem att andas in cancerogena gaser?
Usch och fy, kan man inte iaf få låna ett par VR-glasögon, så att det ser ut som man bara fyller spolarvätska i en elbil istället?Herr X skrev:Fick en diesel-lånebil när jag hade min inlämnad för att fixa hjulet (som bussen körde på i Gdynia, minns ni?) och den skulle tankas innan jag lämnade tillbaka den.
På den här pumpen hade de tagit bort spärren som gör att man kan lämna den, och jag var tvungen att stå över tanklocket under hela tankningen och andas in dieselångor.
Till på köpet blev jag alldeles blöt på händerna av diesel som hade kladdats på pumpens handtag och fick gå in i butiken för att få låna våtservetter. De såg inte ett dugg förvånade ut när en av deras kunder blivit nerkladdad av cancerogen vätska.
Finns det ingen efterfrågan på behagligare tankupplevelser? Är det inte möjligt som bensinstation att differentiera sig genom att inte kleta diesel på sina kunder eller tvinga dem att andas in cancerogena gaser?
Just detta är väl en norsk specialitet? I Sverige pillar de bara bort spärren på E85-handtagen. Tydligen är man rädd att man ska släppa handtaget och gnida sig mot kattskinn medan man väntar och spränga pumpanläggningen med statisk elektricitet.Herr X skrev:På den här pumpen hade de tagit bort spärren som gör att man kan lämna den, och jag var tvungen att stå över tanklocket under hela tankningen och andas in dieselångor.
Ja det var en bra ide' .... VR glasögon som får det att se ut som en SuC och man bara "toppar upp" lite innan man drar ivägHelectriC skrev:Usch och fy, kan man inte iaf få låna ett par VR-glasögon, så att det ser ut som man bara fyller spolarvätska i en elbil istället?Herr X skrev:Fick en diesel-lånebil när jag hade min inlämnad för att fixa hjulet (som bussen körde på i Gdynia, minns ni?) och den skulle tankas innan jag lämnade tillbaka den.
Nej, det är inte så på alla pumpar. Kanske bara dom som är köpta begagnade från Polenbylund skrev:Just detta är väl en norsk specialitet? I Sverige pillar de bara bort spärren på E85-handtagen. Tydligen är man rädd att man ska släppa handtaget och gnida sig mot kattskinn medan man väntar och spränga pumpanläggningen med statisk elektricitet.Herr X skrev:På den här pumpen hade de tagit bort spärren som gör att man kan lämna den, och jag var tvungen att stå över tanklocket under hela tankningen och andas in dieselångor.
Qstar har det så på alla sina pumpar och har gjort det "av säkerhetsskäl. Det har hänt att kunder har fått bensin över sig". Konstigt att det inte händer på andra mackar...bylund skrev:Just detta är väl en norsk specialitet? I Sverige pillar de bara bort spärren på E85-handtagen. Tydligen är man rädd att man ska släppa handtaget och gnida sig mot kattskinn medan man väntar och spränga pumpanläggningen med statisk elektricitet.Herr X skrev:På den här pumpen hade de tagit bort spärren som gör att man kan lämna den, och jag var tvungen att stå över tanklocket under hela tankningen och andas in dieselångor.
Och så säger dom att elbilar kan vara farliga eftersom batteriet kan börja bränna! Ja, nej men asså, 60 liter bensin är väl inte lättantändligt?Jerker skrev:Qstar har det så på alla sina pumpar och har gjort det "av säkerhetsskäl. Det har hänt att kunder har fått bensin över sig". Konstigt att det inte händer på andra mackar...bylund skrev:Just detta är väl en norsk specialitet? I Sverige pillar de bara bort spärren på E85-handtagen. Tydligen är man rädd att man ska släppa handtaget och gnida sig mot kattskinn medan man väntar och spränga pumpanläggningen med statisk elektricitet.Herr X skrev:På den här pumpen hade de tagit bort spärren som gör att man kan lämna den, och jag var tvungen att stå över tanklocket under hela tankningen och andas in dieselångor.
Herr X skrev:Finns det ingen efterfrågan på behagligare tankupplevelser? Är det inte möjligt som bensinstation att differentiera sig genom att inte kleta diesel på sina kunder eller tvinga dem att andas in cancerogena gaser?
Om BEV med Teslas prestanda hade varit normen idag och nån försökt introducera diesel eller bensin som ett nytt snabbladdat divmedel och extra lång räckvidd....HelectriC skrev:Och så säger dom att elbilar kan vara farliga eftersom batteriet kan börja bränna! Ja, nej men asså, 60 liter bensin är väl inte lättantändligt?