Nordens Ark

Tips du vill dela med dig om hur bilarna kan laddas. Laddkartor, laddkort, kontakter, utomlands, etc.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Robin
Teslaägare
Inlägg: 121
Blev medlem: 27 sep 2015 22:41
Ort: Strängnäs
Kontakt:

Nordens Ark

Inlägg av Robin »

Idag var vi på besök på Nordens ark utanför Hunnebostrand på västkusten. Döm om min förvåning att det satt 4 ganska nya Vattenfall typ2-laddare på parkeringen.

Jag hade löst laddning på annat sätt så jag orkade inte plocka fram sladden för att kolla effekt, men ändå bra att de finns där!

Däremot förstår jag varken Nordens ark eller Vattenfall och resonemanget för informationen kring att laddarna står där. Ingen skyltning, ingen info på hemsidan och ingen plupp på Vattenfalls egen laddkarta. Nånstans i allt det ifrågasätter iallafall jag hur de tänker? Är ju inom kanonläge för elbilsbesökare från landet i öst...

Har påtalat det för Vattenfall nu. Är ju bra om info kommer in på laddinfra så att det syns på uppladdning.nu.
Y LR hämtad mars 2022
Midnight silver metallic S 75D hämtad augusti 2018
Vit S 70D levererad 14 dec 2015
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Nordens Ark

Inlägg av LarsL »

Lägg in dem på uppladdning.nu
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7401
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Nordens Ark

Inlägg av TiborBlomhall »

Ja alla laddställen man hittar ska man själv lägga upp på uppladdning.nu! Det är enkelt och går snabbt. De fält man inte vet lämnar man bara tomt så kan nästa som åker förbi där fylla i.
Skriv svar