Undrar om den adapter som beskrivs lite här och där på forum. Någon säger sig ha fått låna en 400V 32A adapter av Tesla när dom var i Båstad för att kunna använda "röd 32A handske" och på så sätt kunna ladda 11mil/h om man har dubbelladdare.
Att göra en adapter från 32A till 16A röd handske kan jag fixa ihop en själv, men det ger inte snabbare laddning då strömmen kommer begränsas till svagaste länken, dvs 16A.
Vad finns det för möjlighet att använda 32A röd handske med umc:n?
400V 32A
Moderator: Redaktion
Re: 400V 32A
UMC'n klarar väl max 400V/16A?
En "fullösning" är att skaffa en Röd 32A-handske och skarva den till en Type-2 kontakt som du kopplar in i bilen. (tydligen inte rekommenderat av Socialstyrelsen
)
Jag har för mig att Björn hade en sådan, eller om det kanske var en lång sladd med egen säkringsbox... ska se om jag hittar hans video/inlägg om det.
Edit Hittar inte Björns video men våra grannar i väst säljer en 22kW "Semiportabel" UMC-variant
En "fullösning" är att skaffa en Röd 32A-handske och skarva den till en Type-2 kontakt som du kopplar in i bilen. (tydligen inte rekommenderat av Socialstyrelsen

Jag har för mig att Björn hade en sådan, eller om det kanske var en lång sladd med egen säkringsbox... ska se om jag hittar hans video/inlägg om det.
Edit Hittar inte Björns video men våra grannar i väst säljer en 22kW "Semiportabel" UMC-variant
Mainpine kontroller
40A kontaktor
4-polet jordfeilbryter
10-modulers kapsling IP55
Tilførselskabel 3m gummikabel 5G6 med påmontert 32A 400V støpsel
Type 2 kabel, 4.7 meter (for fast kobling til ladeboks)
Nødvendige kabler for intern kobling, alle i ferdig tilpasset lengde
Fullösningen funkar sannolikt inte då den saknar pilotsignaleringen. Teoretiskt finns det standardmässigt en möjlighet att det ska funka ändå men tror inte på det.
Så det behövs en tredjeparts UMC som kan ta 32A. Finns en uppsjö, men tveksam till norska då de har ett lite annat elsystem. Kolla på holländska istället.
Så det behövs en tredjeparts UMC som kan ta 32A. Finns en uppsjö, men tveksam till norska då de har ett lite annat elsystem. Kolla på holländska istället.
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Tar man en Rolec wallpod och gör till UMC så blir den bara lite större än Porsches original UMC