Kalkyl S 60 jämfört med Volvo S90

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare

Kalkyl S 60 jämfört med Volvo S90

Inlägg av HerrNilsson »

Tesla verkar ju på sistone trumma hårt för S 60-modellen till både företag och privatpersoner.

När jag provkörde en Model S för några veckor sedan så visade Tesla-killen där en kalkyl där Model S 60 jämfördes med en Volvo S90 som förmånsbil. Lite beroende på
vilka värden som var aktuella för en själv så slutade kalkylen på att månadskostnaden för företaget blev ungefär samma. Vi gick inte igenom den i detalj utan han visade
bara på hur väl en hyggligt välutrustad S 60 kan stå sig mot en S90 rent ekonomiskt.

Är det någon som har denna kalkyl digitalt eller som också sett den och kommer ihåg mer vad den redovisade?
Den var betydligt mer detaljerad än denna: https://www.teslamotors.com/sv_SE/suppo ... nd-leasing
Mvh
Nilsson

joel80
elbilist

Re: Kalkyl S 60 jämfört med Volvo S90

Inlägg av joel80 »

Räknar dom med första förhöjda avgiften? När jag tidigare fick jämförelser hade dom bara med "månadskostnad" där dom dels räknade bort första förhöjda, dels inte hade med försäkring och servicekostnad där Teslan var tyvärr mkt dyrare än den V60 D5 TE (hybrid) jag jämförde med. Volvon hade också bättre förmånsvärde och tyvärr sket det sig med den ekonomiska kalkylen för en Tesla för mig då.
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare

Inlägg av HerrNilsson »

joel80 skrev:
Räknar dom med första förhöjda avgiften? När jag tidigare fick jämförelser hade dom bara med "månadskostnad" där dom dels räknade bort första förhöjda, dels inte hade med försäkring och servicekostnad där Teslan var tyvärr mkt dyrare än den V60 D5 TE (hybrid) jag jämförde med. Volvon hade också bättre förmånsvärde och tyvärr sket det sig med den ekonomiska kalkylen för en Tesla för mig då.
Ja, det gör dom. Första förhöjda avgiften var runt 150'-160':- men sen att kalkylen "räddas" till stor del av återköpsgarantin på, om jag minns rätt, 53% efter 36 månader.
Mvh
Nilsson

Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mattias4765

Inlägg av grenhall »

Jag fick en kalkyl på en S90 med halvtrist utrustning och halvläder t.ex. och vit solid. Skiljde 2:-/milen mellan den och en S70D med AP, NextGen, Metallic, 7-sits, Premiumpaket.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 - Såld
Model Y Performance 2023
Skriv svar