Har provkört S och är på väg att köra X nu i slutet av juli. Tesla kommer det att bli men även om jag inte kört X än så lutar det mot den av följande skäl:
* Är van att sitta högt efter flera år med minibuss
* Har relativt små barn, 6 och 7
Nu blev det väldigt spännande med introduktionen av X60D! Hade från början tittat på P90D, all-in på options men börjar tänka om. Vad behöver jag egentligen? Kör inte speciellt mycket i vardagen, försöker cykla till jobbet när jag inte har barnen (varannan vecka). Har eget företag så flexibla arbetstider.

Tre-fyra ggr per år blir det långresor med barnen:
* Stockholm - Kungshamn
* Stockholm - Sälen
Skulle gärna åka neråt i Europa men det har inte blivit av än, dom har känts lite för små för att sitta länge i bilen. Men nu skulle det funka hur bra som helst.
Har läst på lite och med tanke på att jag har full flexibilitet när det gäller hur jag tar ut lön och andra förmåner så öppnar sig en hel del möjligheter och potentiella val. Då blir det svårt att välja också!

Så min nya tanke är:
X60D - Behöver knappast mer batteri med alla nya SC och relativt lite långresande. Kör i princip aldrig i tjänsten.
Titanium Metallic, 20" Slipstream, Tygstolar
5 säten
AP
Tillbehörshållare
That's it! Ju mindre man har desto mindre kan gå sönder tänker jag. Luftfjädring verkar bökigt. Har 7 säten i min bil nu och det har jag ALDRIG använt. Körde 6 säten två ggr.
Tar jag 20% insats, 36 månader blir det 6067/månad. Totalt överkomligt.
Så istället för All-in så kör jag snål och snik och kan ändå sätta mig i en X med garanterat restvärde. Ett 60kWh som är 80% av ett 75kWh är en superdeal!
Så vad tror den mer erfarna panelen?