Mobilladdare värdig en teslaägare!
Moderator: Redaktion
Mobilladdare värdig en teslaägare!
Ville tipsa om denna 3D-printade telefonladdare med möjlighet att köpa färdig. Killen håller hus i Tyskland och tar 15€ i frakt hit.
http://www.mysupercharger.net/
Riktigt läcker!
EDIT: Kanske fel forum?
http://www.mysupercharger.net/
Riktigt läcker!
EDIT: Kanske fel forum?
Re: Mobilladdare värdig en teslaägare!
Inte fel forum men det finns redan medlemmar som erbjuder de laddarna.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Tesla hörde av sig om min sambos annons på blocket om dessa och sa att det inte var ok... Fast oss forum-medlemmar emellan går det nog att lösa iaf antar jag host host... Jag har ju skänkt bort några stycken och DET måste väl iaf vara ok 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Tråkigt men väntat. Hoppas det inte blir ngt efterspel.Bjelke skrev:Tesla hörde av sig om min sambos annons på blocket om dessa och sa att det inte var ok... Fast oss forum-medlemmar emellan går det nog att lösa iaf antar jag host host... Jag har ju skänkt bort några stycken och DET måste väl iaf vara ok
Räcket det med att stavs fel i texten eller är hela laddarens design varumärkesskyddad? ( fast vem vill ha en med felstavat namn.... )
Att sälja till vänner via PM till självkostnadspris borde vara ok.
Tesla Model Y
- Bjelke
- Teslaägare
Jo inte helt oväntat, vi diskuterade ju detta i den långa tråden om denna modell och kom väl fram till att man (antagligen) inte får nyttja deras varumärke (loggan framförallt vilket även dom sa i mailet).gellerstam skrev:Tråkigt men väntat. Hoppas det inte blir ngt efterspel.Bjelke skrev:Tesla hörde av sig om min sambos annons på blocket om dessa och sa att det inte var ok... Fast oss forum-medlemmar emellan går det nog att lösa iaf antar jag host host... Jag har ju skänkt bort några stycken och DET måste väl iaf vara ok
Räcket det med att stavs fel i texten eller är hela laddarens design varumärkesskyddad? ( fast vem vill ha en med felstavat namn.... )
Att sälja till vänner via PM till självkostnadspris borde vara ok.
Men som sagt till vänner via PM och självkostnadspris håller jag med om att det borde vara OK

Och visst skulle man kunna ändra till tex felstavat men jag tror inte heller att det vore speciellt skoj... (finns andra sätt som skulle kunna funka men vem vill tjafsa med TM lixom, inte värt det för mig iaf)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Förstår inte varför Tesla inte tar fram en egen som de kan sälja i butikerna och på webbutikerna. Den skulle då kunna massproduceras och bli bra mycket billigare. Kan tänka mig att tillverkningskostnaden skulle gå på en handfull dollar och att de lätt skulle kunna sälja för 10 gånger det.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Bjelke
- Teslaägare
Och då skulle den hoppa upp ett rejält snäpp i kvalitet oxo! typ högblank utan problem och enkelt med inbyggd belysning av röda texten osv osvSvenssons skrev:Förstår inte varför Tesla inte tar fram en egen som de kan sälja i butikerna och på webbutikerna. Den skulle då kunna massproduceras och bli bra mycket billigare. Kan tänka mig att tillverkningskostnaden skulle gå på en handfull dollar och att de lätt skulle kunna sälja för 10 gånger det.

Tror dom skulle sälja bra många av den.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Fan va jag hatar sånt fjanteri. Dom har inget att förlora på att folk tillverkar lite sånna och säljer.Bjelke skrev:Tesla hörde av sig om min sambos annons på blocket om dessa och sa att det inte var ok... Fast oss forum-medlemmar emellan går det nog att lösa iaf antar jag host host... Jag har ju skänkt bort några stycken och DET måste väl iaf vara ok
hörde av sig? dvs muntligt? vill du säga om det var från usa eller europa? hur högt, tror inte det var förankrat speciellt högt upp nån liten småpåveBjelke skrev:Tesla hörde av sig om min sambos annons på blocket om dessa och sa att det inte var ok... Fast oss forum-medlemmar emellan går det nog att lösa iaf antar jag host host... Jag har ju skänkt bort några stycken och DET måste väl iaf vara ok :D
"all-our-patent-are-belong-you"
ms 76132 "Eleamore"
Det är stor skillnad på patent och varumärkesskydd.12man skrev:hörde av sig? dvs muntligt? vill du säga om det var från usa eller europa? hur högt, tror inte det var förankrat speciellt högt upp nån liten småpåveBjelke skrev:Tesla hörde av sig om min sambos annons på blocket om dessa och sa att det inte var ok... Fast oss forum-medlemmar emellan går det nog att lösa iaf antar jag host host... Jag har ju skänkt bort några stycken och DET måste väl iaf vara ok
- Bjelke
- Teslaägare
Mail, ska kolla lite senare vem och vilken nivå/titel...12man skrev:hörde av sig? dvs muntligt? vill du säga om det var från usa eller europa? hur högt, tror inte det var förankrat speciellt högt upp nån liten småpåveBjelke skrev:Tesla hörde av sig om min sambos annons på blocket om dessa och sa att det inte var ok... Fast oss forum-medlemmar emellan går det nog att lösa iaf antar jag host host... Jag har ju skänkt bort några stycken och DET måste väl iaf vara ok
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Bjelke
- Teslaägare
Håller med i detta fall, ganska säker på att dom snarare tjänar på att entusiaster gör sånt här, speciellt när dom inte gjort det själva heller.Martinen skrev:Fan va jag hatar sånt fjanteri. Dom har inget att förlora på att folk tillverkar lite sånna och säljer.Bjelke skrev:Tesla hörde av sig om min sambos annons på blocket om dessa och sa att det inte var ok... Fast oss forum-medlemmar emellan går det nog att lösa iaf antar jag host host... Jag har ju skänkt bort några stycken och DET måste väl iaf vara ok
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Jag tror att man får vara lite försiktig med att låta vem som helst kommersialisera ens logga och varumärke. Blir det plötsligt mer eller mindre accepterat, så har dom plötsligt en uppsjö med produkter med deras varumärke på och så händer det nån olycka med en av dessa och så kommer media på banan och skyller på Tesla.Bjelke skrev:Håller med i detta fall, ganska säker på att dom snarare tjänar på att entusiaster gör sånt här, speciellt när dom inte gjort det själva heller.Martinen skrev:Fan va jag hatar sånt fjanteri. Dom har inget att förlora på att folk tillverkar lite sånna och säljer.Bjelke skrev:Tesla hörde av sig om min sambos annons på blocket om dessa och sa att det inte var ok... Fast oss forum-medlemmar emellan går det nog att lösa iaf antar jag host host... Jag har ju skänkt bort några stycken och DET måste väl iaf vara ok
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Reglerna runt varumärken säger att om man inte försvarar sina varumärken så riskerar man att förlora dem. Så det är helt naturligt och försvarligt att man ber de som använder sitt varumärke på ett icke reglerat sätt att sluta göra det.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.