Ser på flera ställen att det finns olika standard på laddning, internetuppkoppling etc. Verkar mest diskuteras gällande import, men skulle ju kunna vara lika relevant för en längre semester. Kan någon mer uppdaterad berätta var jag kan köra och ladda min svenska tesla? Tänkte ju hela världen, men det verkar finnas begränsningar pga adaptrar, SC mm? Kan jag tex inte ta med min bil till USA och använda Teslas infrastruktur för laddning?
Beat
Roadtrip i tex USA möjligt?
Moderator: Redaktion
Re: Roadtrip i tex USA möjligt?
Du lär bara kunna ladda 240V 16A dvs 3,8kW med enkelladdare eller 240V 32A dvs 7,7kW i USA med svensk Tesla. Supercharger och destinationsladdare kommer inte att fungera. Har du Chademo-adapter lär du dock kunna ladda med denna. Jag skulle inte rekommendera att skeppa över Teslan men det är möjligt vilket 80edays har visat.Beat skrev:Ser på flera ställen att det finns olika standard på laddning, internetuppkoppling etc. Verkar mest diskuteras gällande import, men skulle ju kunna vara lika relevant för en längre semester. Kan någon mer uppdaterad berätta var jag kan köra och ladda min svenska tesla? Tänkte ju hela världen, men det verkar finnas begränsningar pga adaptrar, SC mm? Kan jag tex inte ta med min bil till USA och använda Teslas infrastruktur för laddning?
Beat
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Köper du den oanvändbara USA-importerade Teslan så går det ju utmärkt att semestra i USA! 

BMW i3 REX i väntan på Model3
Det har visat sig att även europeisk tesla inte har uppkoppling i hela europa
(Hade själv ingen internet i bilen vid besök i bosnien)
(Hade själv ingen internet i bilen vid besök i bosnien)
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Nätet är nog det minsta problemet. Det löste man i USA-MXn som provkörs här med en 4G-router i bilen. Precis samma sätt som jag har internet till min Toyota och barnens iPad.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Har för mig att nån sa att det inte funkade i den USA Model X trötts wifiRemuz skrev:Nätet är nog det minsta problemet. Det löste man i USA-MXn som provkörs här med en 4G-router i bilen. Precis samma sätt som jag har internet till min Toyota och barnens iPad.
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Jag har inte fått köra den själv men det ligger en zte-router i den som är igång så jag antog att det funkade.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland