Enligt denna artikeln så kommer Nissan kanske att släppa en Leaf med ett 40 kWh batteri senare i år, frågan är däremot om det är tillräckligt? I USA har försäljningen av Leaf sjunkit och att till hösten komma med 40 kWh känns för lite när Bolt kommer. Om de kommer med 200 miles räckvidd 2017 så kan det kanske vara bättre ön att ha kvar bara 30 kWh fram till dess men det känns ändå lite för lite att komma med nu. Det ska i och för sig jämföras mot BMW i3 och eGolf som ska få strax över 30 kWh nu i år så mot de bilarna är det ju bättre.
http://cleantechnica.com/2016/07/16/140 ... ear-rumor/
Rykte: Nissan Leaf får 40 kWh batteri
Moderator: Redaktion
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Rykte: Nissan Leaf får 40 kWh batteri
Mums! Jag vet inte varför men jag tycker 40 kWh är precis lagom batteristorlek för en Leaf. Behövs liksom inte mer. Med ännu större batteri blir det för långt mellan laddstoppen - och laddtiderna med 50 kW CHAdeMO blir också för långa.
Sen beror allt på priset förstås.
Sen beror allt på priset förstås.
Bmw har ju även 3fas till sitt större batteri. Så laddtidrn där snarare minskas. Leaf måste nog göra något liknande. Jag tänker främst på day to day laddning.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Skulle vara jäkla nice om det kom. Tur att jag inte hoppade på en leasing på 30kwh Leafen. Har även hört rykten om snabbare ombordladdare på 12kw.