Någon som vill värva mig?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Re: Någon som vill värva mig?

Inlägg av Svenssons »

Om någon mer är redo att beställa så håller jag på Sondell! Fälgarna är så mycket mer värda än en eventuell lott eller en väska.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Svenssons skrev:
Om någon mer är redo att beställa så håller jag på Sondell! Fälgarna är så mycket mer värda än en eventuell lott eller en väska.
Vi kan ju dela på fälgarna, fyra bilar kan ha en fälg var :D
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

HelectriC skrev:
Svenssons skrev:
Varför inte dela på två? Från sidan ser man inte att det är olika fälgar!
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Svenssons skrev:
HelectriC skrev:
Svenssons skrev:
Varför inte dela på två? Från sidan ser man inte att det är olika fälgar!
Så kan man ha 19" på andra sidan. Blir det bara halva räckviddsförlusten kontra att köra med fullt set 21" då 8-)
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
djFabbe
Teslaägare

Inlägg av djFabbe »

Antar att en del rekommendationslänkar gått ut vid det här laget så pastar min här om någon vill ha 8000 pix rabatt på sin Tesla (och jag får nått kul från mr Musk):

http://---

Länken gäller i ytterligare 90 dagar och för upp till 10 personer, så bara att köra på! :-)
En röd Model 3 Long Range från Mars 2019.

Lyssna på Bilar med sladd - nordens största elbilspoddcast! http://www.bilarmedsladd.se.
Användarvisningsbild
tonyP90D
Teslaägare

Inlägg av tonyP90D »

Har du en till länk
http://---

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
djFabbe
Teslaägare

Inlägg av djFabbe »

Bjelke skrev:
Man måste väl även ha mottagning på mobilen (plus mottagning för GPS) och bilens 3G/4G för att Summon ska funka i Sverige, eller?
Jag tänkte på att det ser ut som ett rejält garage lixom...
Efter att ha lusläst hela Model S svenska manual kan jag inte hitta någonstans att summon måste ha varken GPS-täckning eller 3G. Det senare är inga problem i garaget, oavsett. Tror inte det hade funkat på många ställen om det krävdes GPS-signal, den avtar ju i princip direkt helt när man är under tak. Med tanke på den dåliga precisionen på GPS förstår jag inte heller hur det skulle hjälpa bilen att navigera de fåtal meter som summon-funktionen åstadkommer. Får väl testa mig fram helt enkelt ;)
En röd Model 3 Long Range från Mars 2019.

Lyssna på Bilar med sladd - nordens största elbilspoddcast! http://www.bilarmedsladd.se.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

djFabbe skrev:
Bjelke skrev:
Man måste väl även ha mottagning på mobilen (plus mottagning för GPS) och bilens 3G/4G för att Summon ska funka i Sverige, eller?
Efter att ha lusläst hela Model S svenska manual kan jag inte hitta någonstans att summon måste ha varken GPS-täckning eller 3G. Det senare är inga problem i garaget, oavsett. Tror inte det hade funkat på många ställen om det krävdes GPS-signal, den avtar ju i princip direkt helt när man är under tak. Med tanke på den dåliga precisionen på GPS förstår jag inte heller hur det skulle hjälpa bilen att navigera de fåtal meter som summon-funktionen åstadkommer. Får väl testa mig fram helt enkelt ;)
Det är nog till för att bilen ska kunna avgöra om ägaren är tillräckligt nära bilen bara (= uppsikt sas)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare

Inlägg av grenhall »

Man måste stå med fob:en inom räckhåll för bilen iaf. Det upptäckte jag när jag skulle visa min fru det. Gick sådär.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

djFabbe skrev:
Bjelke skrev:
All kommunikation mellan mobilappen och bilen sker via Teslas servrar, så både mobilen och appen måste ha uppkoppling mot internet. Kunde vi aktiverat Summon med fobben eller inifrån bilen hade det varit en annan femma (och varför kan vi inte det? :o )
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Skriv svar