Nytt rekommendationsprogram

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Användarvisningsbild
orca
Teslaägare

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av orca »

Surfaren skrev:
danni skrev:
Har ni andra också kvar era siffror från förra programmet?
Jag trodde jag skulle ha haft kvar 0 från förra programmet, men nu när jag tittar så står det en etta. Så antingen så har alla fått +1 av nån anledning eller så har någon redan hunnit beställa med min länk (om någon här så säger jag tack så mycket!).
Nej vi nya verkar iaf börja på en 0:a. Fusk! ;)
Blå Model X 90D med vita säten lev i Q3-rushen 2016, http://---
Användarvisningsbild
akeller
Teslaägare

Inlägg av akeller »

Jag hade +1 direkt när förra programmet startade.
Model x performance Raven 2019
Model 3 LR svart med vit inredning
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

är denna omgång en fortsättning på den förra eller är det en ny runda? jag tänker på de som redan har 5 värvningar, får dom ett nytt set fälgar för ytterligare 5 värvningar eller är den "enda" återstående vinsten invigningsbiljetter?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

HelectriC skrev:
är denna omgång en fortsättning på den förra eller är det en ny runda? jag tänker på de som redan har 5 värvningar, får dom ett nytt set fälgar för ytterligare 5 värvningar eller är den "enda" återstående vinsten invigningsbiljetter?
Ser ut att vara fortsättning på förra så de som fick hjul på förra säkrar bara dessa genom att få fler referrals

Ska du köpa tesla? Använd min länk http://--- och spara 8000kr Tack
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
lineman
Teslaägare

Inlägg av lineman »

Jag hakar på :D

http://---
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare

Inlägg av Zoidberg »

Vet inte om jag kanske är lite bitter nu men... varför jag försöka få 6,7,8,9,10 referrals om man redan fått fälgar vid 5?
Även om kag blir bjuden till ett event i Nevada så är det inte säkert jag har tid/ork/pengar att ta en resa dit för att titta på någon nyhet jag lika gärna kunnat titta på i läsplatta?

Får man kanske en goodie-bag med guldpläterad model III i skala 1:14 på nästa event?
Nä troligvis inte.
Och skulle man få något av värde så borde man outa det snarast så sånna som kag jag inte tappar drivet att sälja Teslasssar.

Varför ska jag ta ytterligare 5 (för mig, värdelösa)referrals, när en fellow nööörd kan få fälgar för lika många?
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Fler referrals leder till fler chanser att vinna en Model X P90DL. Misstänker att rätt många kan vara intresserade av den vinsten...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Beigler
Teslaägare

Inlägg av Beigler »

Zoidberg skrev:
Vet inte om jag kanske är lite bitter nu men... varför jag försöka få 6,7,8,9,10 referrals om man redan fått fälgar vid 5?
Även om kag blir bjuden till ett event i Nevada så är det inte säkert jag har tid/ork/pengar att ta en resa dit för att titta på någon nyhet jag lika gärna kunnat titta på i läsplatta?

Får man kanske en goodie-bag med guldpläterad model III i skala 1:14 på nästa event?
Nä troligvis inte.
Och skulle man få något av värde så borde man outa det snarast så sånna som kag jag inte tappar drivet att sälja Teslasssar.

Varför ska jag ta ytterligare 5 (för mig, värdelösa)referrals, när en fellow nööörd kan få fälgar för lika många?
Jag åker gärna i ditt ställe om du lyckas få 10. Du kan få goodiebagen som tack. :-)
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare

Inlägg av Zoidberg »

Jo i och för sig.
Men säg att det kanske säljs runt 13 000 bilar via programmet (baserat på ca 50 000 på ett år). Då ger en referral ca 0,007% chans att vinna en fet X.

5 referrals bli till ca 0,037% chans att vinna.
Eller 1 på 2750 dragningar.

Eller så ger 5 referrals en annan 100% chans till fina fälgar?
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Ni som har 5 får gärna pusha oss (mig) som inte har några
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Jag skulle inte heller bli ledsen om någon vill använda min länk. Jag har en referral hittills, en till och min sambo får sin fina nya väska. ;)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Även denna gång har de uteslutit de delar om att man kan vinna en Model X P90DL i den svenska översättningen:
För att visa vår uppskattning kommer ägare som rekommenderar Tesla till sina vänner, vara berättigad våra rekommendationsgåvor:

10 godkända rekommendationer
Ägare som gör 10 godkända värvningar får en inbjudan för två till Teslas nästa presentationsevent.

Fler än 5 godkända rekommendationer
Owners who make 5 qualifying referrals will receive a set of 21" custom Arachnid wheels in black, silver or grey, including summer performance tires and installation. These exclusive forged aluminum wheels offer improved performance and are not available for purchase.

Fler än 3 godkända rekommendationer
Ägare som gör 3 eller fler godkända rekommendationer får en exklusiv Tesla-ägarjacka.

Fler än 2 godkända rekommendationer

Ägare som gör 2 eller fler godkända värvningar kommer att få en Tesla duffelväska av läder, som inte finns att köpa i handeln.

Vi är medvetna om att vi inte skulle vara var vi är idag utan våra kunder. Detta är vårt sätt att tacka er för att ni hjälper till att bygga upp Tesla-familjen.
Detta kan jämföras med den amerikanska texten:
To show our appreciation, referring owners will be eligible for our Referral Program awards:

10 Qualifying Referrals
Owners who make 10 qualifying referrals will receive an invitation for two to attend our next Tesla unveiling event.

5+ Qualifying Referrals
Owners who make 5 qualifying referrals will receive a set of 21" custom Arachnid wheels in black, silver or grey, including summer performance tires and installation. These exclusive forged aluminum wheels offer improved performance and are not available for purchase.

3+ Qualifying Referrals
Owners who make 3 or more referrals will receive an exclusive Tesla Owners Jacket.

2+ Qualifying Referrals
Owners who makes 2 or more qualifying referrals will receive a Tesla Leather Duffel, not available for purchase.

Ludicrous P90D Model X
Each qualified referral you make gives you an additional entry into a drawing to win a Ludicrous P90D Model X.

We know that without our customers we would not be where we are today. This is our way of thanking you for your support in building the Tesla community.

Awards
Owners who won awards in the program that ended July 15, 2016 will receive email instructions after the Model X drawing on or around July 31. Owners who won invitations to the Gigafactory opening event have already been contacted.

Discounts to owners from previous programs will expire on December 31, 2016.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Jag fick precis ett mejl. Såhär står det:
Tack för att du hjälper till att bygga Tesla-gemenskapen genom vårt rekommendationsprogram. En dragning kommer att hållas för att bestämma vinnaren av Model X P90D Ludicrous, och vi kommer att maila ut instruktioner till samtliga pristagare.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

mati skrev:
Jag fick precis ett mejl. Såhär står det:
Tack för att du hjälper till att bygga Tesla-gemenskapen genom vårt rekommendationsprogram. En dragning kommer att hållas för att bestämma vinnaren av Model X P90D Ludicrous, och vi kommer att maila ut instruktioner till samtliga pristagare.
Jaha, nåt sånt mail har inte jag fått. Hoppas inte jag glöms bort i dragningen :(
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
tonyP90D
Teslaägare

Inlägg av tonyP90D »

http://---

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

HelectriC skrev:
Jaha, nåt sånt mail har inte jag fått. Hoppas inte jag glöms bort i dragningen :(
Det är bara Teslaägare som använder blinkers som får mail. ;)
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Kylbalsam
Teslaägare

Inlägg av Kylbalsam »

Jag använder ALLTID blinkers! :D
Seriöst...att inte använda blinkers är gubbfasoner! Ordning o reda ska det vara!

Skickar med ännu en länk till någons förfogande - spara 8000 kr på din Teslabeställning: http://---
[ultrasuperglad gubbe]
Model S 90D - 2016 Facelift, Deep blue metallic
"Kör nu en smartphone, inte en Nokia 3210"
Värdens bästa bil!
dawian

Inlägg av dawian »

Här är min kod http://---
Användarvisningsbild
Linusschon
Teslaägare

Inlägg av Linusschon »

Min länk kommer här http://---
Tesla Model S75
Tesla Model 3P
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Länkspam, länkspam :) Jag tänkte vi kanske kunde diskutera det nya rekommendationsprogrammet också. Det gamla rekommendationsprogrammet tog slut igår och nu vet vi att det kommit ytterligare ett program med följande priser:

Bild

Mer info här: https://www.tesla.com/sv_SE/support/referral-program

Jag måste säga att priserna den här gången är ganska "meh" jämfört med tidigare. Dessutom säger den svenska sidan inte något om att kunna vinna en bil som den gjorde i förra programmet, men den amerikanska sidan säger att man kan vinna en S eller X P100DL. Får hoppas det bara är en miss i översättningen.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
+46
Teslaägare

Inlägg av +46 »

Om någon av er vinner en Powerwall men som ni inte kan nyttja så köper jag den gärna till ett bra pris! ;)
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
Heiko
Teslaägare

Inlägg av Heiko »

Någon som mail ännu från förra programmet?
Det står på Teslas hemsida att mail ska skickas ut kring den 31 oktober.
Kanske kommer ett mail till torsdag denna vecka. 8-)
Tesla Model Y
vigge50

Inlägg av vigge50 »

+46 skrev:
Om någon av er vinner en Powerwall men som ni inte kan nyttja så köper jag den gärna till ett bra pris! ;)
Är du söker på det, finns risk att den är värd lite mer än en vanlig ;)

https://electrek.co/2016/11/12/tesla-fo ... ral-prize/
Användarvisningsbild
+46
Teslaägare

Inlägg av +46 »

vigge50 skrev:
+46 skrev:
Är du söker på det, finns risk att den är värd lite mer än en vanlig ;)

https://electrek.co/2016/11/12/tesla-fo ... ral-prize/
+1
Skulle verkligen pryda ladan!
Installerat 13,2 kWp solceller
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Heiko skrev:
Någon som mail ännu från förra programmet?
Japp, jag fick det natten till igår.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Skriv svar