Måste därför erkänna att jag blev rejält grinig när jag efter beställningen får upp möjligheten att som tillval få 3 års förbetald service för 14000 spänn! De flesta biltillverkare som gör bilar i detta segment bjuder ju på service under garantitiden.
Tittar man på det som ingår i servicen blir man än mer konfunderad över priset, mycket är bara lull-lull som tex byte av batteri i nyckel och byte av torkarblad.
Vad värre är att även om servicen är valfri, så gäller inte restbilsgaranatin från Tesla inte om man inte servrar den enligt deras program. Självklart står detta säkert i det finstilta jag godkänt någonstans, men det har aldrig sagts ett knyst om detta från försäljarna på Tesla när man diskuterade restvärdet!
I sammanhanget är det så klart ingen stor kostnad, men det är just den här typen av kallduschar jag ogillar som köpare. Det gör att man känner sig lite dum och lite lurad, om än bara lite... Jag älskar ju Tesla och har följt mr Musks äventyr i flera år, men det här känns inte som en kul start i en affärsrelation!