Laddkabel
Moderator: Redaktion
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Laddkabel
Hej!
Vilken stackare har fått sin typ2 kabel fastlåst i MoS?
Försökte ta loss den för senare uppsöka vem som är ägaren, men den satt fast.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

Re: Laddkabel
Det är antingen fel på låset eller så är det nån tankspriddTars skrev:Hej!
De skåpen låser kabeln när man drar vattenfall kortet och låser upp när man kommer med samma kort igen
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- Tars
- Teslaägare
Då är det en tankspridd stackare. Jag har en kontakt på MoS som kan kanske få loss den, men vet ej om han är på semester.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Sladden finns redan dokumenterad på bild sedan tidigare på forumet.Tars skrev:Då är det en tankspridd stackare. Jag har en kontakt på MoS som kan kanske få loss den, men vet ej om han är på semester.
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 093#p98093
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
ok så den boxen är vikt för den personen som drog sitt kort där och låste fast sin kabel.
Det är ju smart.. Egen laddplats på MOS
Konstigt att boxen inte 'timar ut' och släpper laddning till nästa behövande.
MYLR-24
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
_TonyV skrev:ok så den boxen är vikt för den personen som drog sitt kort där och låste fast sin kabel.
Fast vem som hälst kan väl nyttja kabeln?
Tesla Model Y
Tror inte att det går att starta ny laddninggellerstam skrev:_TonyV skrev:ok så den boxen är vikt för den personen som drog sitt kort där och låste fast sin kabel.
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Ok, jag har inte laddat där så det vet inte jag heller.e5m1r skrev:Tror inte att det går att starta ny laddninggellerstam skrev:_TonyV skrev:ok så den boxen är vikt för den personen som drog sitt kort där och låste fast sin kabel.
Tesla Model Y
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Nu vet jag inget om just denna sladd men i våras bytte Gallerian i Stockholm ut sina laddstationer i garaget till en ny modell.
Första dagen när jag laddade i den nya laddstationen så låstes min Menekes sladd fast och gick sedan i baklås så jag fick inte ut sladden.
Fick felanmäla till Stockholm Parkering som kom, skruvade sönder laddstationen och tog loss min sladd manuellt. Därefter spärrades platsen av.
Dagen efter så var 4 stolpar avspärrade så jag misstänker att jag inte var ensam om problemet. Sedan dess är låsmekaniken avstängd på alla platser.
Första dagen när jag laddade i den nya laddstationen så låstes min Menekes sladd fast och gick sedan i baklås så jag fick inte ut sladden.
Fick felanmäla till Stockholm Parkering som kom, skruvade sönder laddstationen och tog loss min sladd manuellt. Därefter spärrades platsen av.
Dagen efter så var 4 stolpar avspärrade så jag misstänker att jag inte var ensam om problemet. Sedan dess är låsmekaniken avstängd på alla platser.
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
Jag hat väldigt ofta laddat på MoS, funkar bra varje gång. Tror det troligaste är att någon glömt kabeln!
Men om personen i fråga inte har avslutat laddningen med sitt kort vad händer då om jag stoppar in sladden i min bil startar inte laddningen då?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Många betalladdstolpar stänger av laddningen automatiskt när bilen inte dragit ström på ett tag. Det har jag upptäckt när jag laddat till 90% för att sen vilja ställa upp laddningen till 100% i lagom tid före avfart via appen - då är det inte alltid bilen får mer ström från stolpen!Pontus skrev:Men om personen i fråga inte har avslutat laddningen med sitt kort vad händer då om jag stoppar in sladden i min bil startar inte laddningen då?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
- Tars
- Teslaägare
Provade att ladda, men det blev bara enhetsfel.Pontus skrev:Men om personen i fråga inte har avslutat laddningen med sitt kort vad händer då om jag stoppar in sladden i min bil startar inte laddningen då?