Vi bokade 3 nätter via Coops hotellpremie på Comwell vid Middelfart, med SuC på hotellparkeringen. Kostade mindre än en natt på Legoland... Klart smidigt att gå ut och sätta bilen på laddning innan frukost. Maten på hotellet var bra men tog alldeles för lång tid att få. Vi fick ett rum i markplan med utsikt mot gamla lilla bälts-bron, så de två senare kvällarna åt vi på gräsmattan och njöt av pizza/sushi och en flaska vin.
Ena dagen åkte vi för att utforska västkusten på Jylland. Helt fantastiska stränder, och folktomt! Trots att det var lördag mitt i semestern och perfekt väder så hade vi nog 150m till närmaste strandgranne - åt båda hållen. Vi laddade fullt och åkte först mot Blåsand. På väg dit stannade vi till på en Clever utanför Esbjerg och tog en glasspaus och fick i oss 3 mil till. Knappa in turistinformationen i Blåsand i navigatorn!
Efter det rullade vi mot Hvide Sande, och strax förbi till Lyngvig fyr. Även här helt fantastisk strand och folktomt. Vi körde hem till Middelfart via Ringkobing. Trots skapligt tempo så hade vi ändå ström kvar för att kunna svänga in i Fredericia och plocka upp lite Sushi. Med facit i hand hade vi inte behövt den extra Cleverladdningen.
Några reflektioner:
Autopiloten har blivit duktigare på att hålla koll på mottrafikanter som vinglar i sin fil bredvid. Kom ikapp flera vingelpellar, men trots att dom höll sig i sin fil så bromsade Teslan försiktigt in.
Jösses vilken skillnad det är på förbrukning mellan 19" och 21" i ~140km/h. Med 21" låg jag oftast runt 290kwh men på 19" runt 240kwh. Detta gjorde att vi vågade hoppa över Sillekrog på väg ner och Toftaholm på väg tillbaka men kunde ändå hålla bra tempo.
Att klämma 86 mil på en dag var inte det minsta betungande. Vi åkte från hotellet 9.10 och var hemma i Sollentuna 20.30. Spendera sista danska kronorna i Köge (frun reagerade på vinpriserna på macken så vi åkte förbi Lidl vid Ölby st, 2km bort istället), lunch i Löddeköpinge, glass i Ödeshög och middag Sillekrog. För någon månad sedan gjorde jag en liknande sträcka i en bil utan autopilot. Nacke+axlar var helt trasiga i ett par dagar efteråt. Jag <3 autopiloten.
Att beräkna förbrukning i Danmark var rätt lätt, det är ju helt platt - likaså i Skåne.