Uppladdning.nu som app?

Tips du vill dela med dig om hur bilarna kan laddas. Laddkartor, laddkort, kontakter, utomlands, etc.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Kirre
Teslaägare

Uppladdning.nu som app?

Inlägg av Kirre »

Enligt Teslas laddnings-rekommendationssida ska uppladdning.nu finnas som både iOS och Android-app. Kan dock inte hitta den i App Store?
Är det någon som vet om detta stämmer och hur man isf får tag på den? Det suger ju verkligen att behöva leta via Tesla-browsern (eller för den delen i telefon-browsern) utan denna vill man ju verkligen ha som en app, helt med offline-funkltionalitet.
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar.
M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare

Re: Uppladdning.nu som app?

Inlägg av Anders77 »

Tror jag läste att de redan hade en app 2010. Sen om den är uppdaterad eller inte vet jag inte. Hittar inget på det nu heller.

Däremot finns det en norsk app som skall ha laddststionerna i Skandianavien med. Den heter ladestatjoner.no

Ni som har lite koll kan väl säga om den är uppdaterad. Såg att de gjort programuppdatering 24 juli i år. Så något måste ju hända där.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Svart X90D, bokat en M3.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Kör pluggshare som app
Uppladdning.nu får du tenkelt på tesla skärmen
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av bjelkeman »

Laddade ner appen för iPhone. Fungerar inte för mig. Startar med att ladda data och slutar aldrig med det.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
bat
Teslaägare

Inlägg av bat »

Nu kör jag Android så har ingen koll på iOS men jag tycker det fungerar ok med mobil browsern. Har skapat en länk som jag lagt direkt bland övriga bil-appar. elbnb.se använder uppladdning.nu databasen om den web-sidan funkar bättre - känns lite snabbare för mig i mobilen. De verkar dock tyvärr inte heller ha någon native app.

Offline-funktionalitet har du inte i t.ex. Plugshare heller vad jag vet.
Användarvisningsbild
Ampera
Teslaägare

Inlägg av Ampera »

Har testat lite med Charger Finder för android. Laddar från uppladdning.nu, men tycker webben är bättre.
Model S 90D 21" Silver Turbin, AP2.0, Mcu2, CSS, Fri SuC
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB
Mercedes B-250 E
Member of Tesla.Skåne TG, Fossilfri sedan 2018-02-01!
Användarvisningsbild
Kirre
Teslaägare

Inlägg av Kirre »

Har uppladdning.nu ett publikt api? Isf var hittar jag det?
En vecka kvar på semestern och regn i sikte. Mao perfekt tid att koda lite :)
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar.
MY LR, Pearl White
Användarvisningsbild
Kirre
Teslaägare

Inlägg av Kirre »

bjelkeman skrev:
Laddade ner appen för iPhone. Fungerar inte för mig. Startar med att ladda data och slutar aldrig med det.
Samma här. Kanske är en uppdatering på väg till App Store om den uppdaterades på Google Paly för ett par dagar sedan?
MY LR, Pearl White
Skriv svar