Under dagen spikas beställningen på nya bilen, en Model X P90D med ultravit interiör.
Hade från början tänkt blå men ändrade senast igår till svart... Fasen vilken beslutsångest!
Provkörde en blå med vit inredning och gillar verkligen den blå färgen, men svart funkar ju i alla lägen och kanske är mer "diskret"?
Frun ogillar hela tanken på att uppdatera bilparken med en så "flådig" bil, så kanske lugnast att välja svart trots allt...
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Det är mer"liv" i en blå bil. Svart är en ganska platt färg medans blå skiftar beroende på väder. Men jag förstår dilemmat, MX passar i både svart och blått.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Förstår inte hur alla kan gilla den blå färgen på detta forum?
Som gammal bilentusiast trodde jag "alla" var överens om att blå var en sån färg man bara aldrig väljer.
Men sen jag hittade hit har jag hittat en STOR skara blå-entusiaster, mycket intressant!
Har ni alltid gillat blåa bilar eller är det bara på Model X/S?
Som svar på TS fråga så tycker jag då givetvis du ska välja svart, tycker blå ser hemskt "billig" ut på Model S och ser än värre ut på Model X.
Som gammal bilentusiast trodde jag "alla" var överens om att blå var en sån färg man bara aldrig väljer.
Men sen jag hittade hit har jag hittat en STOR skara blå-entusiaster, mycket intressant!
Som svar på TS fråga så tycker jag då givetvis du ska välja svart, tycker blå ser hemskt "billig" ut på Model S och ser än värre ut på Model X.
Jag har alltid gillat blåa bilar men just Tesla blåa är fantastisk! Den skiftar i så många färger hela tiden. Magisk. Multicoat red är en annan favorit.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 - Såld
Model Y Performance 2023
Tycker den blå färgen funkar riktigt bra på Model X och passar riktigt snyggt tillsammans med den ultravita interiören
Själv är jag ju en MC röd person. Men chpaulin har inte helt fel.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Mörka, djupa blåa färger har alltid varit min favorit. Blå ser minst av allt "billigt" ut. Tvärtom. Just på en Tesla känns MC Red helrätt (antagligen för att jag mest såg Teslor med den färgen i början), men jag skulle jag beställa en bil idag så vore blå med ultravit interiör favoriten.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Jag har en svart och tycker den är ganska snygg och så men den är jäkla svår att hålla i bra skick den lacken (mikrorepor osv), även med lackskydd och allt.
Både sambon och jag gillar skarpt Teslas blå färg och skulle välja den idag om det var dags för en ny bil
(den svarta fanns "på lager" just då sas och hade rätt utrustning ungefär så därför tog jag den).
Nu lutar det åt foliering och då kan det bli koppar/brons/gunmetal-matt metalic eller liknande, det visar sig
Har alltid gillat mörkblå Metallic (helst lite mörkare än på S/X )
Nä men jag gillar också den blå. Lite mer liv i den, som HelectriC skrev. Jag hade tagit den men jag gillar blå bilar så...
Svart kan dock vara riktigt snyggt om man balanserar upp med silver/kromdetaljer. Vet inte om MX gör det?
En total blackout är inte min kopp te.
On the contrary, som man säger i GB
Svårt val som sagt, men det lutar fortfarande åt svart. Har sett några på youtube som ser riktigt fina ut i svart...
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Gillar min mörka blåmetallic på min Model S som är klart mörkare än dagens.
När den "dagens" blå kom var den såååå snygg på bild men nu när jag sett den i verkligheten upplever jag den lite för "ljus" på något sätt.
Såg den blå på den Model X som fanns på SC i juni men fastnade inte riktigt för den på Model X heller.
Lutar nog åt Titanium eller midnight silver i min smak.
Svart metallic. Jättesnyggt nypolerat och nytvättat, men annars...Jag har säkert haft närmare 10 svarta bilar men alltid svurit efter ett tag och lovat mig själv att "aldrig mer"!
Så utifrån det måste jag ju säga blå då!
Den röda Model X tycker jag sticker ut positivt också men vill nog se den i verkligheten också.
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Gillar faktiskt alla färger där en klar favorit är MC Röd.
Eftersom jag själv gärna har en lite mer "sober och låg profil" på bilen eftersom jag inte vill sticka ut mer än nödvändigt så tycker jag att den blåa är en bra kompromiss mellan en intressant skiftande snygg färg med många nyanser och en mörk bil som inte lyser allt för mycket.
Jag säger - Blå
// Model S 90D - Blå
Blå Model S Long Range 2019 (Raven)
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Beror på dagsformen; beroende på fälgar mm kan vit nog kvala in i alla kategorierna...
Enda nackdelen m svart är att panoramataket inte framträder så effektfullt. Det är tex bättre på en vit, så skulle jag tycka till får det bli "travel in style light" för vit, känns även lite mer framtid/el med vit men det är inte min färg...