Finns det någon MS-ägare som har standardsäten som har vägarna förbi Halmstad i sommar eller bor i närheten för den delen. Tesla lyckas inte skaka fram en bil som jag kan provsitta
Är inte mycket för läder generellt men next gen-sätena är sköna, men skulle vilja provsitta standardsäten innan jag bestämmer mig helt.
Jag åker i regel mellan Kungsbacka och Ängelholm varje måndagsmorgon från och med den 8:e augusti och tillbaka varje följande tisdagskväll. Har du inte hittat någon annan före den 9:e kan jag säkert stanna till på vägen upp.
Jag plussar på denna, jag skulle också vilja provsitta standardsätena, men jag finns i Örebro
Ska till Örebro/Lindesberg i helgen, vi kanske kan sy ihop en "date" då.
Det vore ju klockrent! Jag åker däremot till Eskilstuna på lördag förmiddag, och kommer hem igen på söndagen. När är du i krokarna? Eller passerar du Eskilstuna kanske?
Tesla Model 3 reserverad, kör hybrid (Kia Niro) så länge.
Jag åker i regel mellan Kungsbacka och Ängelholm varje måndagsmorgon från och med den 8:e augusti och tillbaka varje följande tisdagskväll. Har du inte hittat någon annan före den 9:e kan jag säkert stanna till på vägen upp.
Det hade varit toppen! Jag återkommer ifall jag inte lyckas hitta någon innan dess
Jag plussar på denna, jag skulle också vilja provsitta standardsätena, men jag finns i Örebro
Det vore ju klockrent! Jag åker däremot till Eskilstuna på lördag förmiddag, och kommer hem igen på söndagen. När är du i krokarna? Eller passerar du Eskilstuna kanske?
Tar norra vägen från Sthlm, men är kvar i Linde till på tisdag morgon.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Ahh, okej. Och jag jobbar måndag-tisdag. Jaja, jag kanske får chans vid något annat tillfälle, det var inte livsviktigt just nu Men tack ändå!
Några åsikter om stolarna i Model S som kanske kan hjälpa (eller stjälpa...)
-Nextgen är mycket snyggare och ger mera sidostöd vid aktiv körning.
-Standard ger ett mycket bekvämare in/utsteg.
-Konstläderbitarna på standard blir lätt lite kladdiga när det är varmt. (Skinn vet vi ju hur det är om det inte är ventilerat).
-Båda modellerna fungerar mycket bra för långa dagsetapper. Standard ger större valfrihet om man vill röra på sig lite.
-Inbillar mig att standard har bättre hållbarhet än skinnet som på vissa bilar slits mer än förväntat. Gamla skinnstolar verkar ha ett kraftigare skinn dock.
-Om stolarna från Model X vore ett val så vet jag vad jag skulle ta...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Ahh, okej. Och jag jobbar måndag-tisdag. Jaja, jag kanske får chans vid något annat tillfälle, det var inte livsviktigt just nu Men tack ändå!
Jaja, du hittar säkert nån annan hjälpsam sektmedlem
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Är nextgen-stolarna mer skålade i sittdelen? Min fästmö gillar praktiskt taget aldrig när stolarna är mer sportiga och tajta runt bakdelen så att säga, så jag misstänker att hon skulle föredra standard-sätena.
Några åsikter om stolarna i Model S som kanske kan hjälpa (eller stjälpa...)
-Nextgen är mycket snyggare och ger mera sidostöd vid aktiv körning.
-Standard ger ett mycket bekvämare in/utsteg.
-Konstläderbitarna på standard blir lätt lite kladdiga när det är varmt. (Skinn vet vi ju hur det är om det inte är ventilerat).
-Båda modellerna fungerar mycket bra för långa dagsetapper. Standard ger större valfrihet om man vill röra på sig lite.
-Inbillar mig att standard har bättre hållbarhet än skinnet som på vissa bilar slits mer än förväntat. Gamla skinnstolar verkar ha ett kraftigare skinn dock.
-Om stolarna från Model X vore ett val så vet jag vad jag skulle ta...
Bra summering. Lägg till att nextgen-stolarna inte verkar gå att sänka lika lågt som standardstolarna.
När jag beställde fanns bara standard och av prisskäl fick jag välja bort skinn. Överraskande bra tyg. När nextgen kom funderade jag på eftermontering tills jag provsuttit. De gav inget extra så skulle jag designa en ny MS idag så skulle jag välja standardstol med tyg oavsett vad.
Bmw komfortstolar i 5-serien är dock fortfarande min favoritstol.