MODEL S BUSINESS EXECUTIVE
Pris från 892 850:- Förmånsvärde* 2688:-
Tesla erbjuder ett Business Executive-paket som inkluderar 85 kWh batteri, Bakhjulsdrift eller Fyrhjulsdrift, Metallic-lack, Panoramatak, Nappalädersäten, Dubbelladdare, Teknikpaket och Aktiv luftfjädring.
Vänligen ring +46 010-138 89 10 för mer information.
*Förmånsvärde netto per månad vid 50% marginalskatt. För exakt beräkning av förmånsvärde hänvisas till http://www.skv.se
Moderator: Redaktion
Följande info hittar man nu på http://www.teslamotors.com/sv_SE/models/design
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Re: MODEL S BUSINESS EXECUTIVE
Det är ju lite fel att skriva att förmånsvärdet är 2688kr när det dom menar är att man får betala det beloppet i inkomstskatt pga förmånsvärdet. Tror inte ett förmånsvärde kan vara netto eller brutto. Beräkningen gäller dessutom bara för den två hjuls drivna.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Att skriva förmånsvärde på detta sätt är standard. Alla bilförsäljare gör så, kolla det finstilta i bilannonserna...
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Jo, men bara för att alla andra gör det behöver det inte vara rätt... 
Det är som att likställa inkomst med inkomstskatt. Inkomstskatt är något du betalar på inkomsten på samma sätt är förmånsvärde något du betalar inkomstskatt på, man betalar inte förmånsvärde.

Det är som att likställa inkomst med inkomstskatt. Inkomstskatt är något du betalar på inkomsten på samma sätt är förmånsvärde något du betalar inkomstskatt på, man betalar inte förmånsvärde.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Någon som kollat upp det närmare vad det innebär? Har de även finansiering med typ leasing? Det är dags för mig i maj att växla in min firmabil så det är läge nu.
Jag har tagit det via firman. Du kan slå mig en signal så kan du få mer info.honken skrev:Någon som kollat upp det närmare vad det innebär? Har de även finansiering med typ leasing? Det är dags för mig i maj att växla in min firmabil så det är läge nu.
Bruttolöneavdrag och förmånsvärdet räknat på den "nya" inkomsten, är det sätt jag har löst det på.
P85D med leverans i mitten på mars!!