Modifierad model S
Moderator: Redaktion
Modifierad model S
cool model S:
http://www.mnn.com/green-tech/transport ... james-bond
En film som väcker tankar:
CO2 utsläpp via FLIR:
http://www.mnn.com/green-tech/transport ... james-bond
En film som väcker tankar:
CO2 utsläpp via FLIR:
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
- lator
- Teslaägare
Re: Modifierad model S
Helt klart tankeväckande.
Elbilar är tyvärr bara en väldigt liten del i den omställning som måste till om vi ska lyckas vända utvecklingen av miljöförstörelse. Människans hela tankesätt och levnadsmönster behöver riktas om mot ett naturligare och mera harmoniskt perspektiv.
Jag är övertygad om att de flesta som numera kör eller siktar mot att köra elbil har ett synsätt som kan hjälpa denna planet till en överlevnad utan att vi ska behöva se en nästan total befolkningsradering. Fortsätt i denna riktning och ta nästa, och nästa och till och med ett steg till mot en framtid av överlevnad och harmoni. / Tack!
Elbilar är tyvärr bara en väldigt liten del i den omställning som måste till om vi ska lyckas vända utvecklingen av miljöförstörelse. Människans hela tankesätt och levnadsmönster behöver riktas om mot ett naturligare och mera harmoniskt perspektiv.
Jag är övertygad om att de flesta som numera kör eller siktar mot att köra elbil har ett synsätt som kan hjälpa denna planet till en överlevnad utan att vi ska behöva se en nästan total befolkningsradering. Fortsätt i denna riktning och ta nästa, och nästa och till och med ett steg till mot en framtid av överlevnad och harmoni. / Tack!
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Elbil är en viktig del av det man kan påverka på det personliga planet. Själv har jag gjort en hel del saker som tex: moderna och energieffektiva hushållsprodukter som kyl/frys, TV, spis/ugn etc, all belysning till LED, isolering, fjärrvärme, pantar glas/burkar, ätervinner plast, metall, papper etc. köper närproducerat när det går. I arbetet säljer jag enormt energieffektiva molnlösningar som sparar massor av el och minska CO2 utsläppen för de organisationer som går den vägen. PUE i dessa lösningar är under 1.2 vilket är helt världsledande. Dvs försöker dra mitt strå till stacken samtidigt som jag försöker hitta nya saker där jag kan bli bättre. Teslan ser jag som att hjälpa till att leda utvecklingen mot elbilar. Vi som är early adoptors gör en enormt viktig insats. När det börjar röra sig på bred front har vi lyckats.
Tråden kanske skulle startats under miljösektionen. Men jag började med att länka till den coola model S som de har med i filmen..,
Tråden kanske skulle startats under miljösektionen. Men jag började med att länka till den coola model S som de har med i filmen..,
Låter bra men jag har fått en känsla av att du har valt bil lite på samma sätt som jag. Det är en väldigt rolig bil med en hel del nytänk. Sedan är det en bra bonus att den är miljövänlig också och inte den enda eller den helt dominerande faktorn till bilvalet. För det finns väl ingen miljömässig anledning att byta byta bil nu när du redan har en ny elbil eller hur 
Ett tips är att börja titta på solceller, min far fick ihop det med en avskrivningstid på bara 10 år.

Ett tips är att börja titta på solceller, min far fick ihop det med en avskrivningstid på bara 10 år.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Solceller får jag inte riktigt ihop kalkylen kring ännu. Glömde säga att min gräsklippare är batteridriven. Var äcklig bensin för något år sedan. Fungerar kanon... Har inga prylar som drivs av bensin eller diesel kvar...
Miljöaspekten väldigt viktig men med Tesla kan man få en rolig bil också som P85+/D... När jag byter blir det ju en till elbil på marknaden så en bonus tillsamman med "D" 

Här håller jag faktiskt med dig, hybris - med ett fånigt undantag: "pantar glas/burkar, ätervinner plast, metall, papper etc. köper närproducerat när det går." Yuäch!hybris skrev:Elbil är en viktig del av det man kan påverka på det personliga planet. Själv har jag gjort en hel del saker som tex: moderna och energieffektiva hushållsprodukter som kyl/frys, TV, spis/ugn etc, all belysning till LED, isolering, fjärrvärme, pantar glas/burkar, ätervinner plast, metall, papper etc. köper närproducerat när det går. I arbetet säljer jag enormt energieffektiva molnlösningar som sparar massor av el och minska CO2 utsläppen för de organisationer som går den vägen. PUE i dessa lösningar är under 1.2 vilket är helt världsledande. Dvs försöker dra mitt strå till stacken samtidigt som jag försöker hitta nya saker där jag kan bli bättre. Teslan ser jag som att hjälpa till att leda utvecklingen mot elbilar. Vi som är early adoptors gör en enormt viktig insats. När det börjar röra sig på bred front har vi lyckats.

Jo jag vet, har själv lite väl feta fingrar ibland.

Jäkla surfplatta gör två saker. Ändrar vissa ord så det ser ut som jag är ordblind och det andra virtuella tangentbord som alltid är kluriga att skriva bra på... 

- Teslaspolen
- Teslaägare
Oj, häftig modifikation där! Ska absolut kolla närmare på filmen med... Tack för att du delade med dig!
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Det var faktiskt filmen med den lysande färgen som gjorde att jag fick upp ögonen för Tesla och nu sitter man här med en beställning...
Vad jag inte kunde lista ut då och inte nu heller utan grävande är hur de har kopplat in strömmen till alla de olika färgfälten, någon som vet?
Vad jag inte kunde lista ut då och inte nu heller utan grävande är hur de har kopplat in strömmen till alla de olika färgfälten, någon som vet?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit