Jag är inte jätteimponerad av Fordonsbolagets inbytespris (mot en begagnad M3).
De bjöd 200', Tesla bjöd 190' (mot en ny MY).
Högst fick jag från någon "bilinköpare": 210'
Jämför jag med Blocketpriser så borde min bil ligga på 255'
Det blir nog till att försöka sälja privat när jag fått bekräftad levereranstid på min MY.
Byta bil-speciellt på vintern
Moderator: Redaktion
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Byta bil-speciellt på vintern
Har lite svårt att tro att någon Tesla sålts för 255... För det är som sagt inbyte av Tesla vi diskuterar.mikebike skrev:Jag är inte jätteimponerad av Fordonsbolagets inbytespris (mot en begagnad M3).
Det blir nog till att försöka sälja privat när jag fått bekräftad levereranstid på min MY.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Ursäkta, jag trodde vi diskuterade Fordonsbolaget.Legato skrev:Har lite svårt att tro att någon Tesla sålts för 255... För det är som sagt inbyte av Tesla vi diskuterar.mikebike skrev:Jag är inte jätteimponerad av Fordonsbolagets inbytespris (mot en begagnad M3).

Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- OfarligTesla
- Teslaägare
Har du kikat på sistone? Fick veta att de tydligen höjt inbytespriserna för ett tag sedan för att de fått så mycket kritik, fick ett hyfsat erbjudande för min 3a nu iaf. Det var inte jättebra men inte jättedåligt heller.Legato skrev:Varför vill ni byta in? Tesla betalar ju notoriskt dåligt (framförallt för Teslor ironiskt nog).
Vill man inte mecka med försäljning själv så finns det ju ett antal bättre alternativ:
1.) Anlita Shiftgear.
2.) Sälja till tex Fordonsbolaget eller Riddermarks.
3.) Sälja via KVD.
Jo, jag skrev också i ett svar till dig tidigare/i annan tråd att de verkar ha bättrat sig på sistone. Vissa verkar få vettiga bud (framförallt på Model 3), men det är ju fortfarande (de priser jag sett) klart under marknadspris.OfarligTesla skrev:Har du kikat på sistone? Fick veta att de tydligen höjt inbytespriserna för ett tag sedan för att de fått så mycket kritik, fick ett hyfsat erbjudande för min 3a nu iaf. Det var inte jättebra men inte jättedåligt heller.Legato skrev:Varför vill ni byta in? Tesla betalar ju notoriskt dåligt (framförallt för Teslor ironiskt nog).
Vill man inte mecka med försäljning själv så finns det ju ett antal bättre alternativ:
1.) Anlita Shiftgear.
2.) Sälja till tex Fordonsbolaget eller Riddermarks.
3.) Sälja via KVD.
Jag tycker absolut alltid att man ska kolla med Tesla, men i detta fall har ju TS redan gjort det och skrev "Inbytespriset av min nuvarande bil är lågt, minst sagt.". När det dessutom gäller en ej momssmittad bil och ingen "udda" konfiguration så ser jag inte vitsen med att ta ett dåligt bud från Tesla. Har man en ovanlig/svårsåld konfig så har jag mer förståelse för att man inte orkar chansa med tex KVD/Shiftgear, men man bör ju iaf kolla av med tex Fordonsbolaget/Riddermark imo.
Men rent generellt så tycker jag en bilaffär innefattar så mycket pengar att jag tycker det är självklart att man ska "kolla runt" om man fått ett bud man är missnöjd med.
Jag har nu sålt 4 Teslor via Shiftgear och är extremt nöjd med samtliga affärer.
https://evexperten.se
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ojdå!NEO skrev:+1Engen skrev:Gör ett samtal till Fordonsbolaget. De bjöd bättre än Riddermarks.
inköpet gick snabbt och smidigt. De löste leasingskulden och satte in överskottet på mitt konto.
Däremot får man passa sig för hur de kör bilarna innan de gjort ägarbytet. När de körde iväg i min X kunde jag se körningen i efterhand i TeslaFi där de kört i över 200km/h på E4an mot Väsby. Fick ringa ett samtal till VDn. Så tips är att sätta hastighetsspärr då blir bilen satt i Chill mode samtidigt.
Min bil provkörde de inte ens. Han gick ett varv runt bilen och kollade lite. Ser bra ut, vi tar den. Klart-färdigt!
MY P -23 Quicksilver
MS LR -22/23 Palladium Pearl White - Såld
MS 75D -17 Deep Blue Metallic - Såld
MS LR -22/23 Palladium Pearl White - Såld
MS 75D -17 Deep Blue Metallic - Såld
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Likadant på Kvd för mej.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
- Gustafsson
- Teslaägare
Tydligen är MS iskall som inbyte. Fordonsbolaget bjöd mindre än Tesla, inte stor skillnad.
Sååå om någon är intresserad av en välskött 2018, 100D midnight silver 7300 mil med FSD, ej momssmittad, halvlädersäten. Taklucka + allt annat så kostar den 75000:- + övertagning av leasing med restvärde 640’ så har ni ett par dagar på er
. I huvudsak använd för långpendling, försiktigt körd. Ny framruta, CCS ombyggd, HW 3 MCU 2. Bra köp! Nypris 1,3 m.
Sååå om någon är intresserad av en välskött 2018, 100D midnight silver 7300 mil med FSD, ej momssmittad, halvlädersäten. Taklucka + allt annat så kostar den 75000:- + övertagning av leasing med restvärde 640’ så har ni ett par dagar på er

Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16