Re: Vad händer i Bredden då?
Postat: 01 okt 2020 14:47
Om Tesla någonsin kommer släppa in andra biltillverkare så är det flera som inte skulle kunna använda SuC ändå pga placering av laddport.
Har själv mindre än 2 km dit så kanske man ska anta denna tävlingfth skrev:Vem blir först att ladda v3 i Sverige?
Ska man behöva tälta i Bredden för att få första tjing?![]()
![]()
/fth
Bra.KnightRider skrev:Om Tesla någonsin kommer släppa in andra biltillverkare så är det flera som inte skulle kunna använda SuC ändå pga placering av laddport.
Blir kul när Porsche Taycan ställer sig och tar 4 laddplatser på SuCKnightRider skrev:Om Tesla någonsin kommer släppa in andra biltillverkare så är det flera som inte skulle kunna använda SuC ändå pga placering av laddport.
Laddhastighet???Tenk skrev:Nu igång!
Bilder!!kenjon skrev:Laddhastighet???Tenk skrev:Nu igång!
Jag hade för hög soc men funka med CCS adapter iaf, lite knölig att få loss sen från laddaren barakenjon skrev:Laddhastighet???Tenk skrev:Nu igång!
Eftersom du laddar en X så antar jag att du köpt en adapter? Var köper man den? Hittar ingen CCS adapter hos Tesla, bara Chademo och Schuko.dstr skrev:Batteri 30 grader. Model X Performance 2020
Började ladda på 35-40%
Man beställer en uppgradering till CCS så får man även adapter. Men det krävs alltså en fysisk förändring bakom laddporten på bilen för Model S och Model X, så det är alltså kontakt med service som gäller. Alla nya Model X och Model S har stöd för CCS från fabrik (men kräver alltså också adapter).Curik skrev:Eftersom du laddar en X så antar jag att du köpt en adapter? Var köper man den? Hittar ingen CCS adapter hos Tesla, bara Chademo och Schuko.dstr skrev:Batteri 30 grader. Model X Performance 2020
Började ladda på 35-40%
Nyare S och X levereras med CCS-adapter, äldre S/X behöver konverteras för att stöjda CCS, då ingår adaptern.Curik skrev:Eftersom du laddar en X så antar jag att du köpt en adapter? Var köper man den? Hittar ingen CCS adapter hos Tesla, bara Chademo och Schuko.dstr skrev:Batteri 30 grader. Model X Performance 2020
Började ladda på 35-40%
Har bokat modifiering för min X 2016 så att CCS är möjlig med adapter. 3500 krfth skrev:Nyare S och X levereras med CCS-adapter, äldre S/X behöver konverteras för att stöjda CCS, då ingår adaptern.Curik skrev:Eftersom du laddar en X så antar jag att du köpt en adapter? Var köper man den? Hittar ingen CCS adapter hos Tesla, bara Chademo och Schuko.dstr skrev:Batteri 30 grader. Model X Performance 2020
Började ladda på 35-40%
Det kostade typ 5500:- när jag gjorde detta, men jag tror det är billigare idag.
/fth
bylund skrev:Man beställer en uppgradering till CCS så får man även adapter. Men det krävs alltså en fysisk förändring bakom laddporten på bilen för Model S och Model X, så det är alltså kontakt med service som gäller. Alla nya Model X och Model S har stöd för CCS från fabrik (men kräver alltså också adapter).
Tack!fth skrev:Nyare S och X levereras med CCS-adapter, äldre S/X behöver konverteras för att stöjda CCS, då ingår adaptern.
Du bokar tid för service, och begär uppgradering till CCS. Eller menar du att du har stöd för det i bilen, men saknar själva adaptern?Curik skrev:bylund skrev:Man beställer en uppgradering till CCS så får man även adapter. Men det krävs alltså en fysisk förändring bakom laddporten på bilen för Model S och Model X, så det är alltså kontakt med service som gäller. Alla nya Model X och Model S har stöd för CCS från fabrik (men kräver alltså också adapter).Tack!fth skrev:Nyare S och X levereras med CCS-adapter, äldre S/X behöver konverteras för att stöjda CCS, då ingår adaptern.
Ingår alltså även adaptern i nya Model S/X? Jag trodde det bara var retrofitten som ingick. Bland annat här så står det ju att man måste beställa den separat även på nya.
Och då kvarstår ju frågan hur man beställer den.
Ja precis, det är adaptern jag är ute efter. Trodde den skulle finnas i shoppen men icke.bylund skrev:Du bokar tid för service, och begär uppgradering till CCS. Eller menar du att du har stöd för det i bilen, men saknar själva adaptern?
Adaptern kanske klarar högre ström men den modifierade Typ2 kontakten kanske är begränsande. Lite konstigt att Tesla inte gör en facelift på X och S och ger dem CCS.erkap skrev:Har inte CCS-adaptern en begränsning på 140 kW? Dvs även på Raven som kan ta emot högre i US på v3 så kan man bara få ut 140 kW i Sverige (och EU) på v3, korrekt?