Kan inte förstå att Tesla placerar laddluckan på förarsidan. Hur jobbigt är det att ta två kliv till andra sidan?
Har man tex carport ställer man oftast förarsidan mot den öppna delen som saknar vägg att fästa laddare och har man ett trångt garage måste man ju snubbla över sladden varje gång man går ut ur garaget.
Ska man ladda vid fickparkering är det också fel sida. Det är ju därför det säljs så långa sladdar som 7m...
Håller med. Tesla borde satt elintaget höger bak precis som på klassiska tankluckor för bensin och diesel (alternativt i nosen). Ivf. i bilar som kör i högertrafik (vänsterstyrning).
Jag hade också gärna sett dubbla för AC som tillval åtminstone, ungefär som på Etron
Japp. Håller med helt!
Riktigt smart sak med e-tron där tycker jag. Hade ju, precis som på e-tron, räckt att det fanns AC-intag (Typ-2, utan CCS) på andra sidan. Det är ju främst när man laddar på AC som detta kan vara ett problem.
Man kanske tänker sig att bilarna parkeras i trånga garage så långt åt höger det går? Man måste ju lämna plats på förarsidan för att komma ur bilen och då har man plats för sladden. Många behöver ju parkera med fronten nära väggen.
I just det användningsfallet är det en mycket god poäng till att ha intaget på vänster sida.
Där kan ju även nosladdning bli problem om man har ett så litet trångt garage (kan behöva köra nära väggen längst fram). Speciellt för om man har en stor och lång bli som Model X och S.
Kan inte förstå att Tesla placerar laddluckan på förarsidan. Hur jobbigt är det att ta två kliv till andra sidan?
Har man tex carport ställer man oftast förarsidan mot den öppna delen som saknar vägg att fästa laddare och har man ett trångt garage måste man ju snubbla över sladden varje gång man går ut ur garaget.
Ska man ladda vid fickparkering är det också fel sida. Det är ju därför det säljs så långa sladdar som 7m...
Håller med. Tesla borde satt elintaget höger bak precis som på klassiska tankluckor för bensin och diesel (alternativt i nosen). Ivf. i bilar som kör i högertrafik (vänsterstyrning).
Jag hade också gärna sett dubbla för AC som tillval åtminstone, ungefär som på Etron
Japp. Håller med helt!
Riktigt smart sak med e-tron där tycker jag. Hade ju, precis som på e-tron, räckt att det fanns AC-intag (Typ-2, utan CCS) på andra sidan. Det är ju främst när man laddar på AC som detta kan vara ett problem.
Och den lösningen är såklart inte lika dyr som att ha DC på båda sidor (om ens praktiskt möjligt)...