Tips - köpt en model s på auktion

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Ether

Re: Tips - köpt en model s på auktion

Inlägg av Ether »

Jag kommer rapportera här hur MCU2 funkar på Tesla model s 85d 2015 om några veckor! Det lät ju som att det varit lite skakigt för flera, men jag håller tummarna!
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare

Inlägg av mans71 »

LarsL skrev:
Har inte uppkopplings problemen att göra med de problem som alla Teslor hade under en period. Inte helt självklart att det beror just på bytet av MCU utan kan vara så att det var en olycklig slump.
Det där har jag missat - vilka problem hade ”alla” Teslor under en period?
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inlägg av Gustafsson »

Jag tycker nog att min mcu2 bil tar lång tid att väcka. Speciellt om inte Sentry är på. Med MCU1 kunde man välja om MCU skulle vara på eller inte. Var den på så svarade den snabbare på appen än min nuvarande bil.
Det var för några år sedan omöjligt att väcka bilen alls. Hade nåt att göra med mobilnätets kommunikation med bilen. Fixades plötsligt en dag..
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

mans71 skrev:
LarsL skrev:
Har inte uppkopplings problemen att göra med de problem som alla Teslor hade under en period. Inte helt självklart att det beror just på bytet av MCU utan kan vara så att det var en olycklig slump.
Det där har jag missat - vilka problem hade ”alla” Teslor under en period?
Finns några trådar om det. Men jag hade stora problem att dra igång Model 3 och andra rapporterade om samma sak.
Skriv svar