Men när man kan prova en P100D gör jag gärna det. Trro fortfarande den får pisk till 250 av valfri prestandasedan. Särskitl en sedan för 1,3 miljoner :O
apkungen skrev:0-100 på 2,6s, brutalt slö?GustavT skrev:Brutalt slö i acceleration samt toppfart för den effekten och priset. Samt hype.
apkungen skrev:Vad menar du?GustavT skrev:Under fört kort tid till en växel tyvärr jmfrt med konventionella bilar.
apkungen skrev:Vet inte varför fråga skulle vara aktuell igen? Det är ju nu den inte är så aktuell längre. P100D gör ju 45-65mph på 1,2s. Med lite gymnasiematte räknar man om det till cirka 600hk bara för att öka bilens hastighet. Alltså exclusive alla förluster som friktion och luftmotstånd, förluster i motor och transmission mm. Nu ligger nog batteripackets effekt output på över 700hk, km garanti!
Jag säger detta igen. 45-65 mph på 1,2s motsvarar 600hk förlustfritt! Det är inte brutalt slött.
Har du kört en tesla ludicrous? Om du inte har gjort det så skulle jag önska att du slutade uttala dig. Vänta tills du kan testa en p100d och återkom sen om du fortfarande tycker att den är slö.
Jag har kört en hel del Renault zoe. Typ 110hk elhästar. Jag också kört pappas bmw rätt mycket, 200hk bensin. Jag tycker att det känns som att zoen är piggare i 9 av 10 fall. Detta pga maxvrid, dotekt respons o bara en växel.