17.26.76
Moderator: Redaktion
Re: 17.26.76
Körde igår med AP1 och det var första gången för mig som jag fick restrikted road, AP ville bara köra enligt skyltningen. Men det var bra för lite senare kom fartkameror.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
MYP -22 | MIB | svart/svart
E22:an har blivit en restricted road numera i vart fall i min bil. Detta har dock gett mig en ny funktion som jag aldrig noterat tidigare. Jag har ställt in momsen på + 5-10km/h och bilen ändrar numera fart efter vägskyltarna, både upp och ner på den vägen. Det gör den inte annars men på denna väg gör den det. Så nu kan man åka utan att behöva göra någonting mer än att idka lite handpåläggning då och då. Rätt skönt!
Model X med AP 2 och hela klabbet vad gäller AP. Någon annansom märkt samma sak?
Model X med AP 2 och hela klabbet vad gäller AP. Någon annansom märkt samma sak?
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Restricted kryper på mer och mer, på gott och ont.Challe76a skrev:E22:an har blivit en restricted road numera i vart fall i min bil. Detta har dock gett mig en ny funktion som jag aldrig noterat tidigare. Jag har ställt in momsen på + 5-10km/h och bilen ändrar numera fart efter vägskyltarna, både upp och ner på den vägen. Det gör den inte annars men på denna väg gör den det. Så nu kan man åka utan att behöva göra någonting mer än att idka lite handpåläggning då och då. Rätt skönt!
På E4 norrgående vid järva krog så brukar jag hålla allra högraste filen, på insidan av räcket, för att bekvämt swisha förbi de som trängs i de yttre körfälten. Preics på bron där man korsar E18 så högg den till en kort stund och klagade på restricted road, vilket det kanske är under där hastighetsgränsen är 50km/h.
Att byta fil funkar inte alls i denna version. Blinkar men inget händer. Någon annan som råkat ut för samma?
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Autolanechange är fortfarande valt i menyn?mans71 skrev:Att byta fil funkar inte alls i denna version. Blinkar men inget händer. Någon annan som råkat ut för samma?
Jappstefan007 skrev:Autolanechange är fortfarande valt i menyn?mans71 skrev:Att byta fil funkar inte alls i denna version. Blinkar men inget händer. Någon annan som råkat ut för samma?
Model S P85DL+
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Typ samma här, går sjukt lätt att aktivera åt vänster menrightnow skrev:Går för mig byta fil från höger till vänster men ej tvärt om.
nästan kört åt höger... Mysko...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Nicklas
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ida2603
Det går bra att byta åt båda håll för mig, men eftersom det är så extremt ryckigt har jag stängt av funktionen
- man ser i backspegeln hur alla passagerarnas huvuden vickar till vid automatiskt filbyte...
I alla fall jag har en ganska annorlunda definition av "silky smooth"

- man ser i backspegeln hur alla passagerarnas huvuden vickar till vid automatiskt filbyte...

Håller med. Den var rätt ok i förra versionen men nu är den ungefär som den var vid versionen innan den, helt galen. Totalt obekvämt!Nicklas skrev:Det går bra att byta åt båda håll för mig, men eftersom det är så extremt ryckigt har jag stängt av funktionen![]()
Framtiden: Tips emottages
Det otäcka är ju att det är så oförutsägbart. Först händer ingenting, sen händer ingenting, man tror att det inte funkar, och sen plötsligt byter den fil i en skarp vinkel.
Som bäst fungerade filbyte i 17.17.4 tycker jag. Varför kunde de inte behålla det som det var då? Då var det nästan lika bra som när man gör det själv. Innan dess var det extreeeeeeemt segt och bilen kunde mitt under filbytet plötsligt börja tveka och studsade fram och tillbaka. Det var rena motsatsen till som det är nu. Men lika dåligt.
Som bäst fungerade filbyte i 17.17.4 tycker jag. Varför kunde de inte behålla det som det var då? Då var det nästan lika bra som när man gör det själv. Innan dess var det extreeeeeeemt segt och bilen kunde mitt under filbytet plötsligt börja tveka och studsade fram och tillbaka. Det var rena motsatsen till som det är nu. Men lika dåligt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Kan bara instämma, filbyten i 17.26.76 var helt vansinniga, speciellt om du ligger i 110+moms, då var det nästan så bilen började drifta när den byter filmati skrev:Det otäcka är ju att det är så oförutsägbart. Först händer ingenting, sen händer ingenting, man tror att det inte funkar, och sen plötsligt byter den fil i en skarp vinkel.

Men jag fick senaste versionen precis med ett litet mer udda versionnamn:
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =10&t=9287
Mycket bättre på alla punkter.

Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D