Senaste version 2025.38

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Freez
Teslaägare

Re: Senaste version 2025.38

Inlägg av Freez »

repulsiv skrev: 15 nov 2025 21:30
Freez skrev: 15 nov 2025 08:04
Märkligt att man upplever torkarautomatiken så olika för mig funkar det nästan felfritt och minst lika bra som min nyare BMW eller tidigare premium bilar.
Jag har kört många bilar med torkarautomatik (faktiskt en av de första i sverige också tror jag, det var typ 1995 ?) och ingen ahr fungerat så dåligt som teslas.

Jag har ju haft två lånebilar från tesla nu i år, en Model 3 LR och en Model 3 P, båda dessa hade precis lika dålig torkarautomatik som min egen, exakt samma tre buggar som ovan nämda.

Min första egna bil med torkarautomatik var en SAAB 9-5 Aero från 2005, den fungerade otroligt bra, troligen den bästa automatiken på nån bil jag kört.. ...MEN, när jag fick stenskott och fick byta originalrutan blev den aldrig sej själv igen, först fungerade den inte alls, så glasfirman "limmade om" sensorn, då funkade den men uselt (bara vid ösregn), tillbaka till glasfirman som limmade om den igen och "tog dit en expert från saab" som kalibrerade(?) den, då fungerade den acceptabelt (bättre än min tesla), men inte lika bra som innan, dessutom fick man ha känsligheten på max, innan stod den på typ 75%..
Ser att det går att beställa precisions rengöring av rutan vid kameran. Kanske det kan vara en lösning för de som har problem? Eller kan man undra om det sitter det olika kameror i bilarna.
Det är inte där som problemet ligger, det verkar vara usel mjukvara, i alla fall "toktorkningarna" är ju uppenbarligen en ren bugg som borde ha fixats för åratal sedan, torrtorkningarna och att den är sen på att torka vid duggregn beror kanske på hårdvaran.

Men som sagt, för att återgå till ämnet, toktorkningar var ett tag sen jag såg nu, så det kan ju faktiskt vara fixat, hoppas det. Ska hålla utkik nu i vinter.
Som sagt jag har inga problem.
MY RWD Vit 2023
Skriv svar