Det gäller 1st edition för 40k euro.mans71 skrev:Dom sa väl leverans i europa till våren 2020 för dom som bokat?Verdi skrev:taliz skrev:Hösten 2022.Svenssons skrev:Om hur många år?Verdi skrev:Ja det är väl inte så dumt? ~350 tkr i Sverige då? Plus lite utrustning. Säg 400 tkr.
Är du sarkastisk eller är det verkligen inte förrän om 3 år?
VW I.D
Moderator: Redaktion
Re: VW I.D
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Ja du tänker så, en kuggis! Så kan det ju vara förstås.Verdi skrev:Tänkte väl. Även den billigaste versionen?mans71 skrev:Dom sa väl leverans i europa till våren 2020 för dom som bokat?
För övrigt synd att man inte fick se mer av skärmarna, HUD, filhållare, osv utrustning...
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Swede1 skrev:Haha, ett uppmjukat hakkors med vw i mitten , haha. Det måste vara ett skämt?Svenssons skrev:mans71 skrev:Dom är ju ett nytt företag nu, med ny logo! (som ser exakt likadan ut som den gamla visserligen...)hooked skrev:Jag får bara känslan av att VW är för långt ifrån sin comfort zone. De försöker hårt, men det blir mest pajigt och överdrivet.
Om hur många år?Verdi skrev:Ja det är väl inte så dumt? ~350 tkr i Sverige då? Plus lite utrustning. Säg 400 tkr.mans71 skrev:"Entry level below €30 000"
VWs historia.
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Svenssons skrev:Det gäller ju versionen för drygt €40k, inte instegsversionen. Den kommer senare. Frågan är hur mycket senare. Ett halvår? Ett år? Längre?mans71 skrev:
Dom sa väl leverans i europa till våren 2020 för dom som bokat?
Nej, du vet väl om historien bakom VW?Swede1 skrev:Haha, ett uppmjukat hakkors med vw i mitten , haha. Det måste vara ett skämt?
Drygt 450 tkr är väl också bra. Vad får man för nåt då? Är den AWD eller RWD? Räckvidd, prestanda? Utrustning?
Jag tror tyvärr den kommer utklassa Tesla inom vissa områden. Men det lär ju inte vara nån driver's car.
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Bokade en, kan ju bli kul som andrabil.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
https://alltomelbil.se/elbilen-volkswag ... 350-000kr/Med hänsyn till valutakurser, moms och vinteranpassad standardutrustning kommer det svenska priset starta på strax under 350 000kr, före klimatbonusen på 60 000kr, uppger Volkswagen.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
https://teknikensvarld.se/uppdaterad-vo ... officiell/I Tyskland får nya e-Up ett baspris på 21 975 euro (lägre än för utgående modell) – cirka 234 000 kronor. På det följer olika miljöbidrag på sammanlagt 4 380 euro, cirka 46 600 kronor. 17 595 euro (ungefär 187 000 kronor) blir priset för bilen efter dessa. Att leasa e-Up ska kosta från 159 euro per månad, närmare 1 700 kronor.
Den här bilen blir vad Tesla model 3 skulle ha blivit, folkelbilen.Zalman3 skrev:https://alltomelbil.se/elbilen-volkswag ... 350-000kr/Med hänsyn till valutakurser, moms och vinteranpassad standardutrustning kommer det svenska priset starta på strax under 350 000kr, före klimatbonusen på 60 000kr, uppger Volkswagen.
Model S P85DL+
Ja, det är väl egentligen inte så farligt pris. Tror säkert att VW ID3 kommer vara bättre än Teslas modeller på flera punkter men detta kommer ju hjälpa Tesla och andra elbilstillverkare. Tillverkare efter tillverkare säger nu att elmotorer är framtiden. Det kommer göra att elbilar accepteras och att det är dessa bilar som lyfts fram. Många kritiker kommer nu tystna och andrahandsvärdet på avgasbilar kommer inte så så bra ut. Detta kommer driva på utvecklingen än mer där ekonomin för elbilar kommer se så mycket bättre ut än för avgasbilar.Verdi skrev:
Drygt 450 tkr är väl också bra. Vad får man för nåt då? Är den AWD eller RWD? Räckvidd, prestanda? Utrustning?
Jag tror tyvärr den kommer utklassa Tesla inom vissa områden. Men det lär ju inte vara nån driver's car.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Volkswagen ID 3 1st: Navigationssystem, digitalradio, stolsvärme, rattvärme, armstöd, Mode 2-laddbakel, 18-tumsfälgar.
Volkswagen ID 3 1st Plus: Backkamera, adaptiv farthållare, nyckellös start, designstolar, USB-C-uttag, belysningspaket, mörktonade rutor, Matrix LED-strålkastare, 19-tumsfälgar.
Volkswagen ID 3 1st Max: Head up-display, Beats-ljudsystem, panoramatak, 20-tumsfälgar, filhållningsassistent med nödassistent, automatiskt filbyte, trådlös betalning vid snabbladdning på vissa laddare och komfortstolar.
VW I.D
Det finns gott om bilmodeller som "utklassar" Tesla inom vissa specifika områden. Problemet är att ingen är i närheten när det kommer till helheten, och så lär det förbli över lång tid framåt.Verdi skrev:Jag tror tyvärr den kommer utklassa Tesla inom vissa områden. Men det lär ju inte vara nån driver's car.
Senast redigerad av taliz, redigerad totalt 1 gånger.
Ja det är nu det händer. Revolutionen!Svenssons skrev:Ja, det är väl egentligen inte så farligt pris. Tror säkert att VW ID3 kommer vara bättre än Teslas modeller på flera punkter men detta kommer ju hjälpa Tesla och andra elbilstillverkare. Tillverkare efter tillverkare säger nu att elmotorer är framtiden. Det kommer göra att elbilar accepteras och att det är dessa bilar som lyfts fram. Många kritiker kommer nu tystna och andrahandsvärdet på avgasbilar kommer inte så så bra ut. Detta kommer driva på utvecklingen än mer där ekonomin för elbilar kommer se så mycket bättre ut än för avgasbilar.Verdi skrev:
Tesla kommer få en mindre bit av marknaden. Men marknaden kommer explodera. Så ja, bra!
Tvärtom, den här bilen kommer bara öka intresset och försäljningen för Tesla.Verdi skrev:Ja det är nu det händer. Revolutionen!Svenssons skrev:Ja, det är väl egentligen inte så farligt pris. Tror säkert att VW ID3 kommer vara bättre än Teslas modeller på flera punkter men detta kommer ju hjälpa Tesla och andra elbilstillverkare. Tillverkare efter tillverkare säger nu att elmotorer är framtiden. Det kommer göra att elbilar accepteras och att det är dessa bilar som lyfts fram. Många kritiker kommer nu tystna och andrahandsvärdet på avgasbilar kommer inte så så bra ut. Detta kommer driva på utvecklingen än mer där ekonomin för elbilar kommer se så mycket bättre ut än för avgasbilar.Verdi skrev:
Tesla kommer få en mindre bit av marknaden. Men marknaden kommer explodera. Så ja, bra!
Det är ju så fel att sätta leveranser i mitten av 2020 samtidigt som svenskt pris på 350kkr i ett och samma stycke:Zalman3 skrev:https://alltomelbil.se/elbilen-volkswag ... 350-000kr/Med hänsyn till valutakurser, moms och vinteranpassad standardutrustning kommer det svenska priset starta på strax under 350 000kr, före klimatbonusen på 60 000kr, uppger Volkswagen.
Bilarna som levereras under sommaren 2020 kommer inte ligga på under €30k. Det är idiotijournalism enligt mig att blanda sakerna. Det är som att säga att Tesla kostar under 600kkr och kan köra 0-100 under 1,9 sekunder och har en topphastighet på över 400 km/h...VW ID.3 marknadslanseras under sommaren 2020. Grundpriset för den serietillverkade modellen kommer att ligga på under 30 000 euro i Tyskland.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
En id3 med fullt utbyggt Ionity är fullt användbar. 150kW laddning osv. Men den är ju rätt slö om jag förstått det hela rätt.taliz skrev:Det finns gott om bilmodeller som "utklassar" Tesla inom vissa specifika områden. Problemet är att ingen är i närheten när det kommer till helheten, och så lär det förbli över lång tid framåt.Verdi skrev:Jag tror tyvärr den kommer utklassa Tesla inom vissa områden. Men det lär ju inte vara nån driver's car.
Ah, jawohl, mein Furher leben doch!bonath skrev:Swede1 skrev:Haha, ett uppmjukat hakkors med vw i mitten , haha. Det måste vara ett skämt?Svenssons skrev:mans71 skrev:Dom är ju ett nytt företag nu, med ny logo! (som ser exakt likadan ut som den gamla visserligen...)hooked skrev:Jag får bara känslan av att VW är för långt ifrån sin comfort zone. De försöker hårt, men det blir mest pajigt och överdrivet.
Om hur många år?Verdi skrev:Ja det är väl inte så dumt? ~350 tkr i Sverige då? Plus lite utrustning. Säg 400 tkr.mans71 skrev:"Entry level below €30 000"
VWs historia.
Tyskarna ska ta över världen med elbilar istället, trevligare än med kanoner...
Senast redigerad av Swede1, redigerad totalt 1 gånger.
VW I.D
En Golf med 1,5l 4cyl är fullt användbar. Men du köper inte en sån om du kan få en BMW 340i med 3l turbosexa för 10% mer.Verdi skrev:En id3 med fullt utbyggt Ionity är fullt användbar. 150kW laddning osv. Men den är ju rätt slö om jag förstått det hela rätt.taliz skrev:Det finns gott om bilmodeller som "utklassar" Tesla inom vissa specifika områden. Problemet är att ingen är i närheten när det kommer till helheten, och så lär det förbli över lång tid framåt.Verdi skrev:Jag tror tyvärr den kommer utklassa Tesla inom vissa områden. Men det lär ju inte vara nån driver's car.
Senast redigerad av taliz, redigerad totalt 1 gånger.
Nej, Tesla kommer inte längre ha 50% av elbilsmarknaden, de kommer att få en mycket mindre bit. Elbilsmarknaden kommer dock inte vara 2% av totala bilmarknaden, den kommer om en inte så avlägsen framtid vara 50%.taliz skrev:
Tvärtom, den här bilen kommer bara öka intresset och försäljningen för Tesla.
50% av 2% blir 1% totalt. Har Tesla 15% av 50% blir det 7,5% av totala marknaden.
Sa jag något om procent? Antalet sålda bilar kommer öka rejält närmaste åren, det är vad som räknas.Svenssons skrev:Nej, Tesla kommer inte längre ha 50% av elbilsmarknaden, de kommer att få en mycket mindre bit. Elbilsmarknaden kommer dock inte vara 2% av totala bilmarknaden, den kommer inte en inte så avlägsen framtid vara 50%.taliz skrev:
50% av 2% blir 1% totalt. Har Tesla 15% av 50% blir det 7,5% av totala marknaden.
Nej alltså. Den tilltalar inte mig. Men det är väl snarare en Golf med turbofyra? 0-100 runt 7 sek? 204 hästar väl? Räcker åt de flesta. Jag tycker det är positivt för alla.taliz skrev:En Golf med 1,5l 4cyl är fullt användbar. Men du köper inte en sån om du kan få en BMW 340i med 3l turbosexa för 10% mer.Verdi skrev:En id3 med fullt utbyggt Ionity är fullt användbar. 150kW laddning osv. Men den är ju rätt slö om jag förstått det hela rätt.taliz skrev:Det finns gott om bilmodeller som "utklassar" Tesla inom vissa specifika områden. Problemet är att ingen är i närheten när det kommer till helheten, och så lär det förbli över lång tid framåt.Verdi skrev:Jag tror tyvärr den kommer utklassa Tesla inom vissa områden. Men det lär ju inte vara nån driver's car.
Jag skrev 4cyl.Verdi skrev:Nej alltså. Den tilltalar inte mig. Men det är väl snarare en Golf med turbofyra? 0-100 runt 7 sek? 204 hästar väl? Räcker åt de flesta. Jag tycker det är positivt för alla.taliz skrev:En Golf med 1,5l 4cyl är fullt användbar. Men du köper inte en sån om du kan få en BMW 340i med 3l turbosexa för 10% mer.Verdi skrev:En id3 med fullt utbyggt Ionity är fullt användbar. 150kW laddning osv. Men den är ju rätt slö om jag förstått det hela rätt.taliz skrev:Det finns gott om bilmodeller som "utklassar" Tesla inom vissa specifika områden. Problemet är att ingen är i närheten när det kommer till helheten, och så lär det förbli över lång tid framåt.Verdi skrev:Jag tror tyvärr den kommer utklassa Tesla inom vissa områden. Men det lär ju inte vara nån driver's car.

Ja, det "räcker". Men folk är inte dummare än att de jämför. 450k är mkt för en "Golf".
Ha, jäklar vad petiga de är med priset, vågar inte säga det än, känsligt läge? 350 för snåljåp versionen med 45 kWh batteriet om jag fattat det rä$$?
400-500 för 1st edition då med 58 kWh batteri kan man misstänka?
400-500 för 1st edition då med 58 kWh batteri kan man misstänka?

Senast redigerad av Swede1, redigerad totalt 1 gånger.
Och Teslas $35000 kom precis när Elon sa att de skulle komma eller..Svenssons skrev:Det är ju så fel att sätta leveranser i mitten av 2020 samtidigt som svenskt pris på 350kkr i ett och samma stycke:Zalman3 skrev:https://alltomelbil.se/elbilen-volkswag ... 350-000kr/Med hänsyn till valutakurser, moms och vinteranpassad standardutrustning kommer det svenska priset starta på strax under 350 000kr, före klimatbonusen på 60 000kr, uppger Volkswagen.Bilarna som levereras under sommaren 2020 kommer inte ligga på under €30k. Det är idiotijournalism enligt mig att blanda sakerna. Det är som att säga att Tesla kostar under 600kkr och kan köra 0-100 under 1,9 sekunder och har en topphastighet på över 400 km/h...VW ID.3 marknadslanseras under sommaren 2020. Grundpriset för den serietillverkade modellen kommer att ligga på under 30 000 euro i Tyskland.
Tycker de är otroligt kul dessa bilar kommer och att de ser ut att ligga bra i pris.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Ja, i princip eftersom det var ett svar på Verdis "Tesla kommer få en mindre bit av marknaden. Men marknaden kommer explodera. Så ja, bra!" som du hade med i ditt inlägg.taliz skrev:Sa jag något om procent? Antalet sålda bilar kommer öka rejält närmaste åren, det är vad som räknas.Svenssons skrev:Nej, Tesla kommer inte längre ha 50% av elbilsmarknaden, de kommer att få en mycket mindre bit. Elbilsmarknaden kommer dock inte vara 2% av totala bilmarknaden, den kommer inte en inte så avlägsen framtid vara 50%.taliz skrev:
"En bit av marknaden" är det samma som "En viss procent av marknaden".
Swede1 skrev:Ah, jawohl, mein Furher leben doch!
Tyskarna ska ta över världen med elbilar istället, trevligare än med kanoner...