Vet inte Svensson brukar ha koll på gasen. Men jag vet att det finns de med kylning som kan pumpa snabbare. Bilen borde vara ganska tom nu också.
500km på 3 minuter enligt bild från stationen
Ja, CGH2 700 (Compressed Gas Hydrogen Gas 700 bar) är samma som i Mariestad och den i Köpenhamn ska vara lika "snabb" som Mariestad. Beror som sagt var på hur fylld tankstationen är, vilket tryck den har. Misstänker att den kan ha fyllts på nyligen och därmed var ur funktion tidigare idag. Borde gå snabbare än 20 minuter alltså plus att han inte behöver fylla lika mycket.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Vet inte Svensson brukar ha koll på gasen. Men jag vet att det finns de med kylning som kan pumpa snabbare. Bilen borde vara ganska tom nu också.
500km på 3 minuter enligt bild från stationen
Ja, CGH2 700 är samma som i Mariestad och den i Köpenhamn ska vara lika "snabb" som Mariestad. Beror som sagt var på hur fylld tankstationen är, vilket tryck den har. Misstänker att den kan ha fyllts på nyligen och därmed var ur funktion tidigare idag. Borde gå snabbare än 20 minuter alltså plus att han inte behöver fylla lika mycket.
Sandberg kommer antagligen stanna vid någon av stationerna utanför Hamburg nästa gång och Tibor stannar väl vid Rødekro.
Sandberg verkar ha snabbt fått plocka upp lite snabbmat på CircleK efter tankningen på vätgasstationen medan Tibor och kameraman åt i lugn och ro på Löddeköping.
snabbmat.png
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Hade inte Sandberg hunnit med det under tankningen? Den tog ju trots allt lite tid. Ingen som vill/får ha resturang bredvid en vätgasstation?
Det borde han men enligt Glympse så verkar han inte ha gått och fixat snabbmat. Han hade ca 16 minuter på sig under tankningen och tog sedan drygt 5 minuter på sig runt macken. Visserligen så kan han också ha en kameraman med sig och då skulle denna kunna vara vid macken under tankningen.
17:05 avfärd för vätgasbilen. Således 15 minuter. Undra hur många km han fick. 15 min på SuC ger ca 200km
Med 250kW laddare, så tar det ca 20 min för en Tesla 3 att ladda 10-70%.
och de finns? klarar bilarna av 250kW idag?
Men ja, även vid 150kW så tar 10->70% bara 24 minuter enligt mina mätningar. Eller då ca 300km.
Another tryout of Tesla supercharger v3 today, started from 9%, left with 90% within 35 minutes.
It quickly jumped to 255kW just seconds with plugged in. Stayed for 15% and tamper kicked in. after just 4 minutes and SoC reached 23%, the power reduced to 177kW. then goes down like last time.
9% - 50% 12 min
9% - 60% 15 min
9% - 70% 19 min
9% - 80% 25 min
9% - 90% 35 min
Då ses vi där! The New Aero har vunnit designpriset Automotive Brand Contest från German Design Council i två kategorier. Prisutdelning 10e på kvällen. Vi ska också knata runt på mässan den 11e.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Då ses vi där! The New Aero har vunnit designpriset Automotive Brand Contest från German Design Council i två kategorier. Prisutdelning 10e på kvällen. Vi ska också knata runt på mässan den 11e.