Så med din logik kommer Elon sluta sprida högerextrema konspirationsteorier, upplåta sin plattform åt fascister och byta umgänge? Det vara ju inte så att VW fortsatte med mätfusket efter att de blev påkomna och åtalade.tesla newbie skrev: ↑30 jan 2025 09:31Tror nog det kommer blåsa över ganska snabbt. Är det någon som tänker på Dieselgate idag när man köper en VAG? Eller deras DSG-7 lådor som havererade i parti och minut? Eller TSI/TFSI motorerna som drog enorma mängder olja på grund av defekta kolvringar (har själv haft en). Numera står ju VW för kvalitet. Så om jag köper en VW så stöder jag ett företag som både har brytit mot lagen och/eller försökt mörka uppenbara konstruktionsfel.
Elon...
Moderator: Redaktion
Re: Elon...
-
Jag tror att media kommer tröttna på honom till slut och inte uppmärksamma honom så mycket, och de som vill köpa Tesla kommer fortsätta göra det.d3marcus skrev: ↑30 jan 2025 10:18Så med din logik kommer Elon sluta sprida högerextrema konspirationsteorier, upplåta sin plattform åt fascister och byta umgänge? Det vara ju inte så att VW fortsatte med mätfusket efter att de blev påkomna och åtalade.tesla newbie skrev: ↑30 jan 2025 09:31Tror nog det kommer blåsa över ganska snabbt. Är det någon som tänker på Dieselgate idag när man köper en VAG? Eller deras DSG-7 lådor som havererade i parti och minut? Eller TSI/TFSI motorerna som drog enorma mängder olja på grund av defekta kolvringar (har själv haft en). Numera står ju VW för kvalitet. Så om jag köper en VW så stöder jag ett företag som både har brytit mot lagen och/eller försökt mörka uppenbara konstruktionsfel.
Fariseérna leder fram en syndare till Jesus och att kräver att han ska uttala sig och indirekt bekänna sig till deras rätta lära.Ming skrev: ↑30 jan 2025 09:51Johannesevangeliet handlar om att vi inte ska döma människor för hårt och lämna plats för förlåtelse. Inte om att det är ok att synda.
Att vägra köpa en bil från någon som uttrycker tydliga sympatier med en rörelse vars kärnide är att vissa människor är mindre värda en andras och därför kan förklaras eller dödas är inte att döma någon för hårt.
Dessutom behöver du visa ånger och bättring för att förtjäna förlåtelse enligt kristendomen. Elon har inte gjort det utan istället på ett väldigt fegt sätt varit medvetet vag kring vad han tycker för att kunna gaslighta folk. Ska vi gå till religionen så är det ganska tydligt vad Jesus skulle säga.
Läs igen texten några gånger och fråga dig själv om du tänker och beter dig som en farisée eller som jesus? Du kan också fråga dig själv vad Jesus skulle ha gjort/sagt om det var Elon Musk som hade letts fram av fariséerna.
Kia EV9
Tidigare Teslor:
Tesla model S P85 Lud - 15
Tesla. model X P90 Lud - 17
Tesla model Y LR- 21
Tidigare Teslor:
Tesla model S P85 Lud - 15
Tesla. model X P90 Lud - 17
Tesla model Y LR- 21
Var har jag skrivit att hans beteende ska bestraffas? Försökt läsa om några ggr och kan inte hitta.T4s skrev: ↑30 jan 2025 10:15Vad är det för extremt beteende du pratar om exakt som bör bestraffas?backe skrev: ↑30 jan 2025 09:58Dieselgate är utagerat då en dom fallit och man har tagit sitt straff. Sen om någon inte vill köpa en sån bil ändå så är väl det ok.tesla newbie skrev: ↑30 jan 2025 09:31Tror nog det kommer blåsa över ganska snabbt. Är det någon som tänker på Dieselgate idag när man köper en VAG? Eller deras DSG-7 lådor som havererade i parti och minut? Eller TSI/TFSI motorerna som drog enorma mängder olja på grund av defekta kolvringar (har själv haft en). Numera står ju VW för kvalitet. Så om jag köper en VW så stöder jag ett företag som både har brytit mot lagen och/eller försökt mörka uppenbara konstruktionsfel.
Elon och hans extrema beteende verkar bara eskalera, och så länge det fortsätter så kommer det nog inte blåsa över. Dock tror jag att det skulle blåsa över om han gick tillbaka till Elon före 2020 typ, men det kommer inte hända tror jag då hans ego och vilja att vara överallt är för stor.
Däremot tycker jag att hans beteende och åsikter är extrema och många andra verkar dela min åsikt. Fritt fram för dig att tycka annat.
Det beror nog mer på hur Elon agerar, fortsätter han på samma väg som nu, kommer inte media att släppa det.tesla newbie skrev: ↑30 jan 2025 10:28Jag tror att media kommer tröttna på honom till slut och inte uppmärksamma honom så mycket, och de som vill köpa Tesla kommer fortsätta göra det.d3marcus skrev: ↑30 jan 2025 10:18Så med din logik kommer Elon sluta sprida högerextrema konspirationsteorier, upplåta sin plattform åt fascister och byta umgänge? Det vara ju inte så att VW fortsatte med mätfusket efter att de blev påkomna och åtalade.tesla newbie skrev: ↑30 jan 2025 09:31Tror nog det kommer blåsa över ganska snabbt. Är det någon som tänker på Dieselgate idag när man köper en VAG? Eller deras DSG-7 lådor som havererade i parti och minut? Eller TSI/TFSI motorerna som drog enorma mängder olja på grund av defekta kolvringar (har själv haft en). Numera står ju VW för kvalitet. Så om jag köper en VW så stöder jag ett företag som både har brytit mot lagen och/eller försökt mörka uppenbara konstruktionsfel.
Model Y LR.
Model S70D
Vi ironiserar eftersom vi (jag i varje fall)) ser hela grejen med Elon och Hitler som bisarr och enbart en vänster-woke grej precis som allt annat de håller på med. Vänster-woke rörelsen ser inte verkligheten för vad den är och det är det som är det stora problemet.BTC skrev: ↑30 jan 2025 09:28Ni som ironiserar över dem som aktivt väljer bort Tesla p.g.a. Elons nuvarande påfund, är ni uppriktiga i er jämförelse mellan dagens Tesla och de tyska bilfabrikanternas förehavanden under världskrigen? Jag får uppriktigt inte ihop det.
Arvssyndsargumentet är en halmgubbe. Ingen, frånsett möjligen den allra rödaste klicken av modern nyvänster är ett dugg intresserade av vad VW pysslade med långt bak i förra århundradet. Elons beteende är här och nu. Det är följaktligen betydligt mer relevant för merparten av kunderna.
-
Jag har sedan jag fick rösträtt 1980 alltid röstat höger. Jag betackar mig för att bli kallad för vänster-woke när jag kritiserar Elon.Bo99 skrev: ↑30 jan 2025 11:37Vi ironiserar eftersom vi (jag i varje fall)) ser hela grejen med Elon och Hitler som bisarr och enbart en vänster-woke grej precis som allt annat de håller på med. Vänster-woke rörelsen ser inte verkligheten för vad den är och det är det som är det stora problemet.BTC skrev: ↑30 jan 2025 09:28Ni som ironiserar över dem som aktivt väljer bort Tesla p.g.a. Elons nuvarande påfund, är ni uppriktiga i er jämförelse mellan dagens Tesla och de tyska bilfabrikanternas förehavanden under världskrigen? Jag får uppriktigt inte ihop det.
Arvssyndsargumentet är en halmgubbe. Ingen, frånsett möjligen den allra rödaste klicken av modern nyvänster är ett dugg intresserade av vad VW pysslade med långt bak i förra århundradet. Elons beteende är här och nu. Det är följaktligen betydligt mer relevant för merparten av kunderna.
Håller däremot med att det är korkat att blanda in Hitler. Det verkar dock mest vara Elons försvarare som gör det för att blanda bort korten och säga att det är orimligt (vilket det är) för att slippa diskutera vad Elon säger o gör egentligen.
Jag hörde ett reportage på sveriges radio ang. gesten Elon gjorde. Aron Verständig, ordförande för Judiska centralrådet, sa bland annat att han tyckte att gesten var väldigt märklig, att det är splittrat bland hans judiska vänner om det var en hitlerhälsning eller något annat. Han sa också att han tycker att det i stort är samma personer som efter den 7 oktober har försvarat olika typer av antisemiska åsiktsbildningar som nu är väldigt upprörda över Musk. Det finns tendenser att använda antisemitism som ett slagträ i den politiska debatten. Vilket är olyckligt.
Det nämns även att hela Tyskland tar avstånd från gesten som där är förbjuden. Inte ens AFD verkar tycka att det var något bra.
Hela reportaget var intressant. Aron Verständig kommer in runt 7:20. https://www.sverigesradio.se/artikel/sa ... -segergest
Det nämns även att hela Tyskland tar avstånd från gesten som där är förbjuden. Inte ens AFD verkar tycka att det var något bra.
Hela reportaget var intressant. Aron Verständig kommer in runt 7:20. https://www.sverigesradio.se/artikel/sa ... -segergest
Model Y LR AWD -24
Kan tycka att försvarandet av Elons ev. hitlerhälsning är märklig, han borde kunna reda ut den situationen själv ganska enkelt.
Det normala hade varit att vid den här typen av reaktion gått ut och sagt att "det var inte min avsikt att det skulle se ut som en sån hälsning och jag tar avstånd från den hälsningen och allt vad den står för".
Istället så postar Elon en massa memes och gör sig lustig över hela situationen, ganska typiskt beteende för en narcissistisk person faktiskt även om jag håller mig ifrån att diagnostisera just Elon.
Det normala hade varit att vid den här typen av reaktion gått ut och sagt att "det var inte min avsikt att det skulle se ut som en sån hälsning och jag tar avstånd från den hälsningen och allt vad den står för".
Istället så postar Elon en massa memes och gör sig lustig över hela situationen, ganska typiskt beteende för en narcissistisk person faktiskt även om jag håller mig ifrån att diagnostisera just Elon.
Och vad gör egentligen Elon? Han är en affärsman med oerhört stora ambitioner som dessutom nu hamnat under Trump för att rensa i den oerhörda byråkratin i USA. Är det detta som Elons försvarare försöker blanda bort genom att säga att han gör hitlerhälsning? Ärligt så förstår jag inte hur du tänker.gjohansson skrev: ↑30 jan 2025 12:02Jag har sedan jag fick rösträtt 1980 alltid röstat höger. Jag betackar mig för att bli kallad för vänster-woke när jag kritiserar Elon.Bo99 skrev: ↑30 jan 2025 11:37Vi ironiserar eftersom vi (jag i varje fall)) ser hela grejen med Elon och Hitler som bisarr och enbart en vänster-woke grej precis som allt annat de håller på med. Vänster-woke rörelsen ser inte verkligheten för vad den är och det är det som är det stora problemet.BTC skrev: ↑30 jan 2025 09:28Ni som ironiserar över dem som aktivt väljer bort Tesla p.g.a. Elons nuvarande påfund, är ni uppriktiga i er jämförelse mellan dagens Tesla och de tyska bilfabrikanternas förehavanden under världskrigen? Jag får uppriktigt inte ihop det.
Håller däremot med att det är korkat att blanda in Hitler. Det verkar dock mest vara Elons försvarare som gör det för att blanda bort korten och säga att det är orimligt (vilket det är) för att slippa diskutera vad Elon säger o gör egentligen.
Ingen ska behöva försvara sig mot dessa verklighetsfrånvända medierna och Elon gör det inte. Varför ska han be om ursäkt för något påhittat? Det blir ju bara att han på ett plan då erkänner att det var en hitlerhälsning när det absolut inte var det.backe skrev: ↑30 jan 2025 12:50Kan tycka att försvarandet av Elons ev. hitlerhälsning är märklig, han borde kunna reda ut den situationen själv ganska enkelt.
Tvärt om. Woke-rörelsen ser verkligheten exakt som den är. Det finns liksom ingen tvivel om att företeelser som strukturell rasism, unconsious bias och medveten eller omedveten diskriminering på grund av kön, ras och sexuell läggning förekommer. Det finns hur mycket forskning som helst inom detta område. Inte med ett ord försöker Musk, Trump och deras gelikar vederlägga denna forskning. För det går inte. Istället tar de i från tårna för att sprida FUD och försöka gaslighta folk att woke är roten till allt ont. Och uppenbarligen lyckas de väl, vilket till och med visar sig på detta forum. Inte nog med att flera medlemmar ursäktar, tolererar och accepterar att Musk heilar och öppet stöder högerextrema rasistiska individer och partier. De vill till och stödköpa Teslor för att heja på honom.Bo99 skrev: ↑30 jan 2025 11:37Vi ironiserar eftersom vi (jag i varje fall)) ser hela grejen med Elon och Hitler som bisarr och enbart en vänster-woke grej precis som allt annat de håller på med. Vänster-woke rörelsen ser inte verkligheten för vad den är och det är det som är det stora problemet.BTC skrev: ↑30 jan 2025 09:28Ni som ironiserar över dem som aktivt väljer bort Tesla p.g.a. Elons nuvarande påfund, är ni uppriktiga i er jämförelse mellan dagens Tesla och de tyska bilfabrikanternas förehavanden under världskrigen? Jag får uppriktigt inte ihop det.
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW i4 M50 -24 (Såld)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
- Gustafsson
- Teslaägare
Nu när vi börjat citera bibeln börjar diskussionen onekligen breddas…Kanske ska gå å köpa lite popkorn iaf 

Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Gustafsson skrev: ↑30 jan 2025 13:17Nu när vi börjat citera bibeln börjar diskussionen onekligen breddas…Kanske ska gå å köpa lite popkorn iaf![]()
Tänkte just detsamma. Vi sträcker oss från Hitler till Jesus.
En helt vanlig dag på TCS.

Man undrar ju hur många timmar som läggs på att kommentera Elon Musk på olika sociala plattformar värden över varje dag.
(Märks att många jobbar hemifrån)
(Märks att många jobbar hemifrån)
Senast redigerad av Luma, redigerad totalt 1 gånger.
Den ursprungliga tanken med det som vi kan sammanfatta i ordet Woke var god.iAkita skrev: ↑30 jan 2025 13:10Tvärt om. Woke-rörelsen ser verkligheten exakt som den är. Det finns liksom ingen tvivel om att företeelser som strukturell rasism, unconsious bias och medveten eller omedveten diskriminering på grund av kön, ras och sexuell läggning förekommer. Det finns hur mycket forskning som helst inom detta område. Inte med ett ord försöker Musk, Trump och deras gelikar vederlägga denna forskning. För det går inte. Istället tar de i från tårna för att sprida FUD och försöka gaslighta folk att woke är roten till allt ont. Och uppenbarligen lyckas de väl, vilket till och med visar sig på detta forum. Inte nog med att flera medlemmar ursäktar, tolererar och accepterar att Musk heilar och öppet stöder högerextrema rasistiska individer och partier. De vill till och stödköpa Teslor för att heja på honom.Bo99 skrev: ↑30 jan 2025 11:37Vi ironiserar eftersom vi (jag i varje fall)) ser hela grejen med Elon och Hitler som bisarr och enbart en vänster-woke grej precis som allt annat de håller på med. Vänster-woke rörelsen ser inte verkligheten för vad den är och det är det som är det stora problemet.BTC skrev: ↑30 jan 2025 09:28Ni som ironiserar över dem som aktivt väljer bort Tesla p.g.a. Elons nuvarande påfund, är ni uppriktiga i er jämförelse mellan dagens Tesla och de tyska bilfabrikanternas förehavanden under världskrigen? Jag får uppriktigt inte ihop det.
Men det slog över något oerhört och kom att avvika alltmer från sunt förnuft.
Så är du emot Woke men för sunt förnuft som Elon och även lilla jag är,
varför inte stödköpa t ex en ny Model Y som jag tänker göra.
Huvudanledningen till kommande bilköp är dock att jag gillar nya designen
och att det förmodligen är en riktigt bra bil.
Larofo skrev: ↑30 jan 2025 14:14Den ursprungliga tanken med det som vi kan sammanfatta i ordet Woke var god.iAkita skrev: ↑30 jan 2025 13:10Tvärt om. Woke-rörelsen ser verkligheten exakt som den är. Det finns liksom ingen tvivel om att företeelser som strukturell rasism, unconsious bias och medveten eller omedveten diskriminering på grund av kön, ras och sexuell läggning förekommer. Det finns hur mycket forskning som helst inom detta område. Inte med ett ord försöker Musk, Trump och deras gelikar vederlägga denna forskning. För det går inte. Istället tar de i från tårna för att sprida FUD och försöka gaslighta folk att woke är roten till allt ont. Och uppenbarligen lyckas de väl, vilket till och med visar sig på detta forum. Inte nog med att flera medlemmar ursäktar, tolererar och accepterar att Musk heilar och öppet stöder högerextrema rasistiska individer och partier. De vill till och stödköpa Teslor för att heja på honom.Bo99 skrev: ↑30 jan 2025 11:37Vi ironiserar eftersom vi (jag i varje fall)) ser hela grejen med Elon och Hitler som bisarr och enbart en vänster-woke grej precis som allt annat de håller på med. Vänster-woke rörelsen ser inte verkligheten för vad den är och det är det som är det stora problemet.BTC skrev: ↑30 jan 2025 09:28Ni som ironiserar över dem som aktivt väljer bort Tesla p.g.a. Elons nuvarande påfund, är ni uppriktiga i er jämförelse mellan dagens Tesla och de tyska bilfabrikanternas förehavanden under världskrigen? Jag får uppriktigt inte ihop det.
Så är du emot Woke men för sunt förnuft som Elon och även lilla jag är ,
"för sunt förnuft som Elon och även lilla jag är"?
Är "sunt förnuft" för dig det att stödja AfD och att sprida fake news för att medvetet underblåsa våld mot invandrare i UK?
Enligt Wikipedia betyder Sunt förnuft::
en vardaglig benämning på sådant förnuft som rör sig på en alldaglig och lättförståelig nivå. I lite mer detalj kan detta dels innebära en sund och normal förstånds- och omdömesförmåga, dels den allmänna meningen — det vill säga samlingen av de åsikter om världen och tillvaron i allmänhet som delas av alla med ett allmänt sunt förnuft. En person med sunt förnuft har med andra ord förståelse för vardagliga problem, och/eller intuitiv uppfattning om rätt och fel.
Men Wikipedia är ju Woketrams enligt Elon...
I bought this before I knew Elon was an Evil Weirdo
-
Känns lite olustigt och jag får en klump i magen när det är så mycket galla mot afrikanen elon
"Den ursprungliga tanken med det som vi kan sammanfatta i ordet Woke var god.Larofo skrev: ↑30 jan 2025 14:14Den ursprungliga tanken med det som vi kan sammanfatta i ordet Woke var god.iAkita skrev: ↑30 jan 2025 13:10Tvärt om. Woke-rörelsen ser verkligheten exakt som den är. Det finns liksom ingen tvivel om att företeelser som strukturell rasism, unconsious bias och medveten eller omedveten diskriminering på grund av kön, ras och sexuell läggning förekommer. Det finns hur mycket forskning som helst inom detta område. Inte med ett ord försöker Musk, Trump och deras gelikar vederlägga denna forskning. För det går inte. Istället tar de i från tårna för att sprida FUD och försöka gaslighta folk att woke är roten till allt ont. Och uppenbarligen lyckas de väl, vilket till och med visar sig på detta forum. Inte nog med att flera medlemmar ursäktar, tolererar och accepterar att Musk heilar och öppet stöder högerextrema rasistiska individer och partier. De vill till och stödköpa Teslor för att heja på honom.Bo99 skrev: ↑30 jan 2025 11:37Vi ironiserar eftersom vi (jag i varje fall)) ser hela grejen med Elon och Hitler som bisarr och enbart en vänster-woke grej precis som allt annat de håller på med. Vänster-woke rörelsen ser inte verkligheten för vad den är och det är det som är det stora problemet.BTC skrev: ↑30 jan 2025 09:28Ni som ironiserar över dem som aktivt väljer bort Tesla p.g.a. Elons nuvarande påfund, är ni uppriktiga i er jämförelse mellan dagens Tesla och de tyska bilfabrikanternas förehavanden under världskrigen? Jag får uppriktigt inte ihop det.
Men det slog över något oerhört och kom att avvika alltmer från sunt förnuft."
Precis och exakt! Det har för länge sedan gått över gränsen för vad som är vettigt. Det normala sunda förnuftet får ge vika för en allt mer extrem wokeagenda.
Dvs "klart att man ska tala på AfD´s möte, uppvigla mot invandrare samt Heila lite" ?Bo99 skrev: ↑30 jan 2025 16:07"Den ursprungliga tanken med det som vi kan sammanfatta i ordet Woke var god.Larofo skrev: ↑30 jan 2025 14:14Den ursprungliga tanken med det som vi kan sammanfatta i ordet Woke var god.iAkita skrev: ↑30 jan 2025 13:10Tvärt om. Woke-rörelsen ser verkligheten exakt som den är. Det finns liksom ingen tvivel om att företeelser som strukturell rasism, unconsious bias och medveten eller omedveten diskriminering på grund av kön, ras och sexuell läggning förekommer. Det finns hur mycket forskning som helst inom detta område. Inte med ett ord försöker Musk, Trump och deras gelikar vederlägga denna forskning. För det går inte. Istället tar de i från tårna för att sprida FUD och försöka gaslighta folk att woke är roten till allt ont. Och uppenbarligen lyckas de väl, vilket till och med visar sig på detta forum. Inte nog med att flera medlemmar ursäktar, tolererar och accepterar att Musk heilar och öppet stöder högerextrema rasistiska individer och partier. De vill till och stödköpa Teslor för att heja på honom.Bo99 skrev: ↑30 jan 2025 11:37Vi ironiserar eftersom vi (jag i varje fall)) ser hela grejen med Elon och Hitler som bisarr och enbart en vänster-woke grej precis som allt annat de håller på med. Vänster-woke rörelsen ser inte verkligheten för vad den är och det är det som är det stora problemet.BTC skrev: ↑30 jan 2025 09:28Ni som ironiserar över dem som aktivt väljer bort Tesla p.g.a. Elons nuvarande påfund, är ni uppriktiga i er jämförelse mellan dagens Tesla och de tyska bilfabrikanternas förehavanden under världskrigen? Jag får uppriktigt inte ihop det.
Precis och exakt! Det har för länge sedan gått över gränsen för vad som är vettigt. Det normala sunda förnuftet får ge vika för en allt mer extrem wokeagenda.
I bought this before I knew Elon was an Evil Weirdo
Frågan är hur bra kolla Elon har på partiet AfD eller om han träffat på dess ledare när hon jobbat inom näringslivet.
Han kan säkert ha lite övertro på sin egen förmåga inom de flesta ämnen och tror sig kanske veta bäst även inom politik.
Dock kan man tycka att han efter kritik borde kolla upp partiet mer och var det kommer från.
Nedan text om henne tagen från Wikipedia:
Alice Elisabeth Weidel (born 6 February 1979) is a German politician who has been serving as co-chairwoman of the far-right Alternative for Germany (AfD) party alongside Tino Chrupalla since June 2022.[1] She is considered to be part of the more moderate conservative Alternative Mitte faction within the AfD.[2][3]
Since October 2017, she has held the position of leader of the AfD parliamentary group in the Bundestag. Weidel became a member of the Bundestag (MdB) in the 2017 federal election, where she was the AfD's lead candidate alongside Alexander Gauland.[4] In the 2021 federal election, she once again served as their lead candidate, alongside Tino Chrupalla.[5] From February 2020 to July 2022, Weidel held the position of chairwoman of the AfD state association in Baden-Württemberg.[6] In 2024, she was selected as her party's candidate for Chancellor in the upcoming 2025 German federal election.
Early life and career
Weidel was born in Gütersloh and grew up in Harsewinkel, where she graduated from a Christliches Jugenddorfwerk Deutschlands (CJD) Gymnasium in 1998.[7][8] She studied economics and business administration at the University of Bayreuth and graduated as one of the best in the year in 2004.[9] After receiving her undergraduate degree, Weidel went to work for Goldman Sachs Asset Management from July 2005 to June 2006 as an analyst in Frankfurt.[10][11] In the late 2000s, she worked at the Bank of China, and lived for six years in China[7][12] where she learned to speak Mandarin.[13] Subsequently, she wrote a doctoral thesis with the health economist Peter Oberender at the Faculty of Law and Economics in Bayreuth on the future of the Chinese pension system. In 2011, she received a doctorate in international development.[7][10][14][15] She received her doctorate magna cum laude.[16] Her doctorate was supported by the Konrad Adenauer Foundation, the political party foundation associated with but independent of the Christian Democratic Union (CDU).[17]
From March 2011 to May 2013, she worked as Vice President at Allianz Global Investors in Frankfurt.[11][10] Since 2014, she has worked as a freelance business consultant.[7] In 2015, she worked for Rocket Internet and Foodora.[18] As of 2016, Weidel was a member of the Friedrich A. von Hayek Society.[19]
Han kan säkert ha lite övertro på sin egen förmåga inom de flesta ämnen och tror sig kanske veta bäst även inom politik.
Dock kan man tycka att han efter kritik borde kolla upp partiet mer och var det kommer från.
Nedan text om henne tagen från Wikipedia:
Alice Elisabeth Weidel (born 6 February 1979) is a German politician who has been serving as co-chairwoman of the far-right Alternative for Germany (AfD) party alongside Tino Chrupalla since June 2022.[1] She is considered to be part of the more moderate conservative Alternative Mitte faction within the AfD.[2][3]
Since October 2017, she has held the position of leader of the AfD parliamentary group in the Bundestag. Weidel became a member of the Bundestag (MdB) in the 2017 federal election, where she was the AfD's lead candidate alongside Alexander Gauland.[4] In the 2021 federal election, she once again served as their lead candidate, alongside Tino Chrupalla.[5] From February 2020 to July 2022, Weidel held the position of chairwoman of the AfD state association in Baden-Württemberg.[6] In 2024, she was selected as her party's candidate for Chancellor in the upcoming 2025 German federal election.
Early life and career
Weidel was born in Gütersloh and grew up in Harsewinkel, where she graduated from a Christliches Jugenddorfwerk Deutschlands (CJD) Gymnasium in 1998.[7][8] She studied economics and business administration at the University of Bayreuth and graduated as one of the best in the year in 2004.[9] After receiving her undergraduate degree, Weidel went to work for Goldman Sachs Asset Management from July 2005 to June 2006 as an analyst in Frankfurt.[10][11] In the late 2000s, she worked at the Bank of China, and lived for six years in China[7][12] where she learned to speak Mandarin.[13] Subsequently, she wrote a doctoral thesis with the health economist Peter Oberender at the Faculty of Law and Economics in Bayreuth on the future of the Chinese pension system. In 2011, she received a doctorate in international development.[7][10][14][15] She received her doctorate magna cum laude.[16] Her doctorate was supported by the Konrad Adenauer Foundation, the political party foundation associated with but independent of the Christian Democratic Union (CDU).[17]
From March 2011 to May 2013, she worked as Vice President at Allianz Global Investors in Frankfurt.[11][10] Since 2014, she has worked as a freelance business consultant.[7] In 2015, she worked for Rocket Internet and Foodora.[18] As of 2016, Weidel was a member of the Friedrich A. von Hayek Society.[19]
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Tittade du på videon som postades ovan? Är detta sunt förnuft? I så fall har det uttrycket fått en helt ny betydelse för mig.Larofo skrev: ↑30 jan 2025 14:14Den ursprungliga tanken med det som vi kan sammanfatta i ordet Woke var god.iAkita skrev: ↑30 jan 2025 13:10Tvärt om. Woke-rörelsen ser verkligheten exakt som den är. Det finns liksom ingen tvivel om att företeelser som strukturell rasism, unconsious bias och medveten eller omedveten diskriminering på grund av kön, ras och sexuell läggning förekommer. Det finns hur mycket forskning som helst inom detta område. Inte med ett ord försöker Musk, Trump och deras gelikar vederlägga denna forskning. För det går inte. Istället tar de i från tårna för att sprida FUD och försöka gaslighta folk att woke är roten till allt ont. Och uppenbarligen lyckas de väl, vilket till och med visar sig på detta forum. Inte nog med att flera medlemmar ursäktar, tolererar och accepterar att Musk heilar och öppet stöder högerextrema rasistiska individer och partier. De vill till och stödköpa Teslor för att heja på honom.Bo99 skrev: ↑30 jan 2025 11:37Vi ironiserar eftersom vi (jag i varje fall)) ser hela grejen med Elon och Hitler som bisarr och enbart en vänster-woke grej precis som allt annat de håller på med. Vänster-woke rörelsen ser inte verkligheten för vad den är och det är det som är det stora problemet.BTC skrev: ↑30 jan 2025 09:28Ni som ironiserar över dem som aktivt väljer bort Tesla p.g.a. Elons nuvarande påfund, är ni uppriktiga i er jämförelse mellan dagens Tesla och de tyska bilfabrikanternas förehavanden under världskrigen? Jag får uppriktigt inte ihop det.
Jag lägger mig inte i om du köper en Model Y. Det jag reagerar på är de som säger att de ska köpa en ny Tesla för att aktivt stötta Musk och hans agenda. Jag förvånas av att många är så lättmanipulerade och okritiska, alternativt har en människosyn som skiljer sig så diametralt från min egen och var otänkbar att skylta med bara för några år sen. Det är en djupt oroande utveckling i mina ögon, om man sätter det i en historisk kontext.
BMW i4 M50 -24 (Såld)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
BMW i4 M50 -24 (Såld)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Vad är det specifikt som gått för långt och blivit extremt? Jag vet att det är vad Musk, Trump och andra män på den extrema högerkanten försökt banka in i folks skallar ett antal år nu (och lyckats väl med). Men vad är det egentligen som är så extremt? Att det är en rörelse som vill motverka och göra folk medvetna om strukturell rasism, unconsious bias och medveten eller omedveten diskriminering på grund av kön, ras och sexuell läggning? För det är ju såna program som direkt fått stryka på foten under den nya administrationen, ivrigt påhejat av Musk. Han försökte till och med skuldbelägga den kvinnliga piloten när en av dörrarna lossnade i luften på ett Boing-plan nyligen. Och folk tycker det är ok för att det är anti-woke? Till den grad att de köper bilar för att heja på.Bo99 skrev: ↑30 jan 2025 16:07"Den ursprungliga tanken med det som vi kan sammanfatta i ordet Woke var god.Larofo skrev: ↑30 jan 2025 14:14Den ursprungliga tanken med det som vi kan sammanfatta i ordet Woke var god.iAkita skrev: ↑30 jan 2025 13:10Tvärt om. Woke-rörelsen ser verkligheten exakt som den är. Det finns liksom ingen tvivel om att företeelser som strukturell rasism, unconsious bias och medveten eller omedveten diskriminering på grund av kön, ras och sexuell läggning förekommer. Det finns hur mycket forskning som helst inom detta område. Inte med ett ord försöker Musk, Trump och deras gelikar vederlägga denna forskning. För det går inte. Istället tar de i från tårna för att sprida FUD och försöka gaslighta folk att woke är roten till allt ont. Och uppenbarligen lyckas de väl, vilket till och med visar sig på detta forum. Inte nog med att flera medlemmar ursäktar, tolererar och accepterar att Musk heilar och öppet stöder högerextrema rasistiska individer och partier. De vill till och stödköpa Teslor för att heja på honom.Bo99 skrev: ↑30 jan 2025 11:37Vi ironiserar eftersom vi (jag i varje fall)) ser hela grejen med Elon och Hitler som bisarr och enbart en vänster-woke grej precis som allt annat de håller på med. Vänster-woke rörelsen ser inte verkligheten för vad den är och det är det som är det stora problemet.BTC skrev: ↑30 jan 2025 09:28Ni som ironiserar över dem som aktivt väljer bort Tesla p.g.a. Elons nuvarande påfund, är ni uppriktiga i er jämförelse mellan dagens Tesla och de tyska bilfabrikanternas förehavanden under världskrigen? Jag får uppriktigt inte ihop det.
BMW i4 M50 -24 (Såld)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
BMW i4 M50 -24 (Såld)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Jag har lite ont om tid just nu för en djupare diskussion om detta meniAkita skrev: ↑30 jan 2025 17:36Tittade du på videon som postades ovan? Är detta sunt förnuft? I så fall har det uttrycket fått en helt ny betydelse för mig.Larofo skrev: ↑30 jan 2025 14:14Den ursprungliga tanken med det som vi kan sammanfatta i ordet Woke var god.iAkita skrev: ↑30 jan 2025 13:10Tvärt om. Woke-rörelsen ser verkligheten exakt som den är. Det finns liksom ingen tvivel om att företeelser som strukturell rasism, unconsious bias och medveten eller omedveten diskriminering på grund av kön, ras och sexuell läggning förekommer. Det finns hur mycket forskning som helst inom detta område. Inte med ett ord försöker Musk, Trump och deras gelikar vederlägga denna forskning. För det går inte. Istället tar de i från tårna för att sprida FUD och försöka gaslighta folk att woke är roten till allt ont. Och uppenbarligen lyckas de väl, vilket till och med visar sig på detta forum. Inte nog med att flera medlemmar ursäktar, tolererar och accepterar att Musk heilar och öppet stöder högerextrema rasistiska individer och partier. De vill till och stödköpa Teslor för att heja på honom.Bo99 skrev: ↑30 jan 2025 11:37Vi ironiserar eftersom vi (jag i varje fall)) ser hela grejen med Elon och Hitler som bisarr och enbart en vänster-woke grej precis som allt annat de håller på med. Vänster-woke rörelsen ser inte verkligheten för vad den är och det är det som är det stora problemet.BTC skrev: ↑30 jan 2025 09:28Ni som ironiserar över dem som aktivt väljer bort Tesla p.g.a. Elons nuvarande påfund, är ni uppriktiga i er jämförelse mellan dagens Tesla och de tyska bilfabrikanternas förehavanden under världskrigen? Jag får uppriktigt inte ihop det.
Jag lägger mig inte i om du köper en Model Y. Det jag reagerar på är de som säger att de ska köpa en ny Tesla för att aktivt stötta Musk och hans agenda. Jag förvånas av att många är så lättmanipulerade och okritiska, alternativt har en människosyn som skiljer sig så diametralt från min egen och var otänkbar att skylta med bara för några år sen. Det är en djupt oroande utveckling i mina ögon, om man sätter det i en historisk kontext.
ska försöka återkomma i ämnet och jag ska titta på klippet du bifogade.
Under tiden så återspeglar följande klipp ganska väl hur jag ser på saken.
Det handlar inte bara om den gesten. Den är väl det minsta problemet egentligen. Men ett bra sätt att ta fokus från sakfrågan och få den att handla om något annat än de verkliga problemen med Musk och vad de ställer till med.Larofo skrev: ↑30 jan 2025 17:47Jag har lite ont om tid just nu för en djupare diskussion om detta meniAkita skrev: ↑30 jan 2025 17:36Tittade du på videon som postades ovan? Är detta sunt förnuft? I så fall har det uttrycket fått en helt ny betydelse för mig.Larofo skrev: ↑30 jan 2025 14:14Den ursprungliga tanken med det som vi kan sammanfatta i ordet Woke var god.iAkita skrev: ↑30 jan 2025 13:10Tvärt om. Woke-rörelsen ser verkligheten exakt som den är. Det finns liksom ingen tvivel om att företeelser som strukturell rasism, unconsious bias och medveten eller omedveten diskriminering på grund av kön, ras och sexuell läggning förekommer. Det finns hur mycket forskning som helst inom detta område. Inte med ett ord försöker Musk, Trump och deras gelikar vederlägga denna forskning. För det går inte. Istället tar de i från tårna för att sprida FUD och försöka gaslighta folk att woke är roten till allt ont. Och uppenbarligen lyckas de väl, vilket till och med visar sig på detta forum. Inte nog med att flera medlemmar ursäktar, tolererar och accepterar att Musk heilar och öppet stöder högerextrema rasistiska individer och partier. De vill till och stödköpa Teslor för att heja på honom.
ska försöka återkomma i ämnet och jag ska titta på klippet du bifogade.
Under tiden så återspeglar följande klipp ganska väl hur jag ser på saken.
BMW i4 M50 -24 (Såld)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
BMW i4 M50 -24 (Såld)
Kia EV6 GT -23 (Såld)