Det finns inte automatisk stols- och rattvärme, beroende på utetemperatur?
BMW iX3
Moderator: Redaktion
-
Smarve
- Teslaägare
Re: BMW iX3
2023 MY LR blå/svart 19"
-
BaronHellJug
- Teslaägare
Rent allmänt kan man spara körlägen - vill minnas man kan ställa både "senast använda" (så är det för mig) och om man vill ha något specifikt vid varje start. Men just sport är ett undantag som inte kvarstår vid omstart. Vet inte men spekulerar att det kanske hänger ihop med att det hade blivit andra, sämre, resultat i WLTP-cykeln som man kan komma ifrån om bilen går tillbaka till ett mer konservativt läge.
Jag använder inte själv sport eftersom jag tycker det blir lite för aggresivt / inte lika bekvämt och jag tycker det är mer än tillräckligt med kraft i vanliga lägena. Tror dock att rutinen kan komma runt sportlägesbegränsningen med alternativet uppe till höger i min bild (precis som den kommer runt lagkravet kring hastighetsvarning). Dvs. rutinen kan aktivera sport givet att du kvitterar rutinen. Är inte vid bilen nu så kan inte kolla vilka inställningar som finns under "my modes ON"
EDIT: du frågade också om full regen/one pedal: det har jag inte hittat i rutinen, eller för den delen i någon annan inställning så jag kör dubbeldrag för att komma till B-mode. Iof slogs jag just i morse av att jag tyckte den gick direkt in i B-mode (dvs. hade sparat vad jag körde sist) och att mitt dubbeldrag snarare gjorde att jag kom tillbaka till D-mode, men det kanske var jag som var trött och gjorde tre drag för jag tycker inte det varit så tidigare, kan kolla under framtida körningar
Senast redigerad av BaronHellJug, redigerad totalt 2 gång.
iX3 50 xDrive -26, DS3 etense -22
prev/sold: MY LR -22, i3s 120ah -19
-
BaronHellJug
- Teslaägare
Jo det finns automatik och det är den jag kör på
I rutinen väljer man ett specifkt läge (antar poängen är att det blir läge x oavsett vad det var tidigare) och det är lite för mycket kräm i framförallt stolsvärmen för min egen del så att "tvinga" den ens till läge 1 (vid det klimat som är just nu iaf) gör att jag rätt snabbt börjar svettas
-
BaronHellJug
- Teslaägare
Det var som jag gissade tidigare idag:
Om man går in i inställningarna för drive mode ser det ut så här, dvs man kan ställa specifikt läge eller den man senast använde, men inte sport som är spärrat av ”rättsliga skäl” (jag tror som sagt att det kanske snarast handlar om WLTP/EPA hade blivit sämre) Men i inställningarna för routines kan man sätta sport, dvs så länge man bekräftar rutinen kan man få den att gå till sport med en knapptryckning / bekräftelse Helt ointressant för mig, sport tycker jag är för aggressivt men om man är lagd åt det hållet så kan rutinen hjälpa
Om man går in i inställningarna för drive mode ser det ut så här, dvs man kan ställa specifikt läge eller den man senast använde, men inte sport som är spärrat av ”rättsliga skäl” (jag tror som sagt att det kanske snarast handlar om WLTP/EPA hade blivit sämre) Men i inställningarna för routines kan man sätta sport, dvs så länge man bekräftar rutinen kan man få den att gå till sport med en knapptryckning / bekräftelse Helt ointressant för mig, sport tycker jag är för aggressivt men om man är lagd åt det hållet så kan rutinen hjälpa
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-
mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Jag tyckte det inte hände något alls första halvan av gaspedalens rörelse i standardläget, men jag är ju van vid Sport och acc.boost.BaronHellJug skrev: ↑22 apr 2026 19:21Det var som jag gissade tidigare idag:
Om man går in i inställningarna för drive mode ser det ut så här, dvs man kan ställa specifikt läge eller den man senast använde, men inte sport som är spärrat av ”rättsliga skäl” (jag tror som sagt att det kanske snarast handlar om WLTP/EPA hade blivit sämre)
IMG_3244.jpeg
Men i inställningarna för routines kan man sätta sport, dvs så länge man bekräftar rutinen kan man få den att gå till sport med en knapptryckning / bekräftelse
IMG_3245.jpeg
Helt ointressant för mig, sport tycker jag är för aggressivt men om man är lagd åt det hållet så kan rutinen hjälpa
Det blir mycket att pillra med när bilen väl kommer.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
-
BaronHellJug
- Teslaägare
Och jag är van vid att behöva ha min tidigare MY LR i läge chill, tyckte det blev för mycket jojo i läge standard…
-
mikebike
- Teslaägare
Spasmer i högerfoten?BaronHellJug skrev: ↑22 apr 2026 19:40Och jag är van vid att behöva ha min tidigare MY LR i läge chill, tyckte det blev för mycket jojo i läge standard…
Jag har aldrig testat Chill och Standard försvann när jag installerade acc.boost.
-
Jossi
Hur funkar one pedal driving när man backar? Är det som på Tesla? Kommer sakna det annars
Beställd: BMW iX3 50 xDrive M Sport
-
mikebike
- Teslaägare
Hur funkar röststyrning och navigation?
När jag provkörde så bad jag bilen navigera, på svenska, och fick svar på engelska.
När jag provkörde så bad jag bilen navigera, på svenska, och fick svar på engelska.