När vi hamnade i kö på SuC i Hudiksvall lördagen före Julafton så var det lite uddaFredrik j skrev: ↑04 jan 2026 19:57Det är ganska vanligt att flera familjer samåker upp.themax skrev: ↑04 jan 2026 18:31Så kan det ju vara, men i Hudiksvall idag var lätt 19 av 20 Tesla i kön. Och är det verkligen värt tiden att köa mot att spendera kanske en femtiolapp extra hos någon annan operatör?
För mig är valet enkelt. Ser jag att det är kö åker jag nån annanstans. Men alla gör ju sina personliga val. De som köade i Hudik kanske föredrog Burger King och Max framför McDonald’s idag, och det respekterar jag.
Det måste ju finnas en anledning. Det kan ju inte vara så att folk hellre köar än blippar ett kort. Kanske tror teslaägare som bara laddat hos tesla att det är krångligt hos andra?
anledning för när vi svängde in där så fastnade vi i kön innan vi hann fatta det
Vi fick vänta typ 10-15 minuter så ingen katastrof men något jag la märke till som
jag inte sett förr var att ingen bil blev klar på den tiden, det brukar ju vara ett ganska
snabbt flöde liksom… Det kändes som att det var många som ladda till väldigt hög %, typ
satt och käkade på Burger eller shoppade inför Julhelgerna medans dom laddade. Vi
laddade bara det som behövdes till Söderhamn (där det såg ut att vara lite lugnare enligt
navigatorn) men flera bilar som stod och laddade när vi kom stod fortfarande kvar när vi
åkte.
Det kan också vara lite som man sett förut, att dom passade på att ladda rejält när dom
äntligen fick en plats (för att slippa ladda på nästa laddare osv) vilket i sig förvärrar
situationen. (Förvärrar eftersom det går långsamt på slutet, istället för att ladda med
hög effekt och sedan åka vidare när effekten dalar).
Kön funkar dessutom ganska dåligt i Hudik precis som på dom flesta ställen.
Däremot så var precis alla stolpar använda trots olika märken på bilar, vet inte om jag
sett det förut faktiskt