Svenssons skrev:Du kan ju inte beställa en bil och sedan kräva att den skall ha saker som ännu inte har offentliggjorts.
Tesla har ju en annorlunda taktik. Ta strålkastarna som ett exempel. Jag tycker mycket talar för att dom nya har möjlighet till dynamiskt helljus. Men man marknadsför inte den funktionen innan alla bilar man säljer har fått dom nya. Då skickar man en mjukvaru-uppdatering som aktiverar funktionen.
Man får du ungefär tre kategorier av kunder.
1. Kunder som såg till att den nya bilen hade dom nya strålkastarna även om det inte presenterats varför den har nya. Dom blir inte så överraskade men nöjda. Lite som att köpa en julklapp till sig själv.
2. Kunder som inte hade en aning och som blir mycket glatt överraskade av att bilen nu har en ny funktion som man inte visste om när man köpte. Den gruppen blir ju jättenöjda. Lite som att överraskande få en julklapp.
3. Kunder som inte hade en aning och som plötsligt lite förvirrat läser att just deras modell/version fortfarande har dom gamla strålkastarna. Den gruppen blir ju lite mindre nöjd och skulle kunna känna sig lurade av att man inte fått införmation som 1. skaffat mer tydligt.
Naturligtvis hoppas ju Tesla på att grupp 2 ska vara störst.