Sida 7 av 17

Re: P85D eller P100D effekt ej jämförbar med bränsledrivna b

Postat: 25 aug 2016 22:01
av e5m1r
GustavT skrev:
Hahah nu är det inte olagligt att ha en vanlig bensindriven bil även om milöpartister o vissa sossar tycker det ;) :D
Du får säga precis vad du vill angående tesla
Men att antyda att jag skulle vara miljöpartist eller sosse där drar jag gränsen :)

Gillar man teknik kör man Tesla så är det bara

Tesla är bilvärldens iPhone så snälla gör inte en Nokia Bild

Eller när man såg internet som en fluga, varför ska man skicka digitala brev när man kan skicka riktiga osv osv

"Vanlig bil" är föråldrad skapelse som håller på att bli ersatt

Hade jag kunnat få 100 mils räckvidd för samma peng hade jag i te tackat nej

Behöver jag mer räckvidd Nej

Hur många gånger har jag haft räckviddsångest med teslan 0
Med vanlig bil många gånger kört på --- då macken jag räknat med att tanka på inte funkade för stunden och nästa är 2 mil bort

Re: P85D eller P100D effekt ej jämförbar med bränsledrivna b

Postat: 25 aug 2016 22:06
av Tars
grenhall skrev:
Tars skrev:
Blir så konstig stämning annars efteråt om frun och barnen är med.
Bild
Är det ungefär samma reaktion som när du satte upp riktigt skitarga lappar i köket?
Ungefär.... Bild

Re: P85D eller P100D effekt ej jämförbar med bränsledrivna b

Postat: 25 aug 2016 22:28
av Java
Vilken sandlåda!
De flesta här är vuxna och då menar jag inte åldersmässigt utan i trafikbeteende.
Vem bryr sig om en M4 eller 673 BayricheMistWagen är snabbare till 200 eller inte.... Ill get my coat.

Re: P85D eller P100D effekt ej jämförbar med bränsledrivna b

Postat: 25 aug 2016 22:31
av grenhall
Java skrev:
Vilken sandlåda!
De flesta här är vuxna och då menar jag inte åldersmässigt utan i trafikbeteende.
Vem bryr sig om en M4 eller 673 BayricheMistWagen är snabbare till 200 eller inte.... Ill get my coat.
Vadå menar du att du inte kör i 250 på Autobahn? Nu har du kanske inte Model S men hade du haft en så hade du ändå inte kunnat köra så fort. Eller jo kanske. Men du hade iaf blivit omkörd av en kille på rullskridskor som skjutsade sin farmor i rullstol med punktering. Så jävla långsam är den!!

Re: P85D eller P100D effekt ej jämförbar med bränsledrivna b

Postat: 25 aug 2016 22:34
av Mickep
Hur skall elbilar konstrueras för att bli effektiva på de högre varvtalen(250 km/h +)?
Skall de ha någon form av växel?

Re: P85D eller P100D effekt ej jämförbar med bränsledrivna b

Postat: 25 aug 2016 22:36
av danni
Alla har olika behov och preferenser. Sätter man upp snäva ramar så kan man såklart hitta fel med vilken bil som helst. Det finns inte en enda bil i världen som skulle passa alla människors önskemål och behov.

För egen del nöjer jag mig med att konstatera att jag aldrig kört snabbare än 150 med min Tesla. Men den grymma accelerationen från stillastående njuter jag av så fort jag får chansen, dvs i stort sett varje dag. Att den sen är utmärkt på det mesta annat om man ser bortom prestandaaspekten är ju också ett enormt plus.

Re: P85D eller P100D effekt ej jämförbar med bränsledrivna b

Postat: 25 aug 2016 23:18
av Elfort
Teslas är med lätthet den mest prisvärda bil jag haft. Detta trots att det är den dyraste. Den dagen det blir smart att köra i 250km/h bland andra trafikanter så ska jag fundera på om det är ett praktiskt problem att jag når den hastigheten 1s efter en Avantador. Men det får bli då det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: P85D eller P100D effekt ej jämförbar med bränsledrivna b

Postat: 25 aug 2016 23:20
av Java
grenhall skrev:
Java skrev:
Vilken sandlåda!
De flesta här är vuxna och då menar jag inte åldersmässigt utan i trafikbeteende.
Vem bryr sig om en M4 eller 673 BayricheMistWagen är snabbare till 200 eller inte.... Ill get my coat.
Vadå menar du att du inte kör i 250 på Autobahn? Nu har du kanske inte Model S men hade du haft en så hade du ändå inte kunnat köra så fort. Eller jo kanske. Men du hade iaf blivit omkörd av en kille på rullskridskor som skjutsade sin farmor i rullstol med punktering. Så jävla långsam är den!!
Jo jag har en speciell bil för just 250+ just för att känslan är mycket häftigare i 250 än i bara 200 :D

Re: P85D eller P100D effekt ej jämförbar med bränsledrivna b

Postat: 26 aug 2016 01:05
av Gustafsson
Denna tråden är sedan länge stendöd, troll var ordet sa Bull.

Re: P85D eller P100D effekt ej jämförbar med bränsledrivna b

Postat: 26 aug 2016 07:03
av Bjelke
Gustafsson skrev:
Denna tråden är sedan länge stendöd, troll var ordet sa Bull.
Å jag som köpte hink & spade igår! :( :D

Re: P85D eller P100D effekt ej jämförbar med bränsledrivna b

Postat: 26 aug 2016 09:00
av Elgen
Hej. För att inte trolla till denna tråd ytterligare men... Jag tycker att Gustav har en poäng. Accelerationen mellan ca 90 - 130 är oehört viktig (omkörning). Iaf för mig. Hur känns bilen i de hastigheterna? Inget jag reflekterade över vid provkörning P90DL. Jag satt mest och impades över lågfartsaccelerationen. Tiden gick så fort och sen skulle bilen lämnas tillbaka...

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Re: P85D eller P100D effekt ej jämförbar med bränsledrivna b

Postat: 26 aug 2016 09:05
av vigge50
Elgen skrev:
Hej. För att inte trolla till denna tråd ytterligare men... Jag tycker att Gustav har en poäng. Accelerationen mellan ca 90 - 130 är oehört viktig (omkörning). Iaf för mig. Hur känns bilen i de hastigheterna? Inget jag reflekterade över vid provkörning P90DL. Jag satt mest och impades över lågfartsaccelerationen. Tiden gick så fort och sen skulle bilen lämnas tillbaka...

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
P100D ska klara 72-105 km/h på 1,2 sekunder, i högre hastigheter är det nog lite långsammare men jag tror inte det är någon gigantisk skillnad. Hur de är med P90D vet jag inte riktigt.

Re: P85D eller P100D effekt ej jämförbar med bränsledrivna b

Postat: 26 aug 2016 09:24
av Foluke
Gustafsson skrev:
Denna tråden är sedan länge stendöd, troll var ordet sa Bull.
Jag orkade tyvärr inte läsa hela denna tråd. Det är ju faktiskt inte tvång på att köra eller äga Tesla! Vill man förfäkta en åsikt så får man, hur verklighetsfrämmande den än är. Gustav T, boka in dig på första resan till Mars. Det blir nog en lång, härlig acceleration att skriva hem om! :D

Re: P85D eller P100D effekt ej jämförbar med bränsledrivna b

Postat: 26 aug 2016 09:28
av chpaulin
Elgen skrev:
Hej. För att inte trolla till denna tråd ytterligare men... Jag tycker att Gustav har en poäng. Accelerationen mellan ca 90 - 130 är oehört viktig (omkörning). Iaf för mig. Hur känns bilen i de hastigheterna? Inget jag reflekterade över vid provkörning P90DL. Jag satt mest och impades över lågfartsaccelerationen. Tiden gick så fort och sen skulle bilen lämnas tillbaka...

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Björn Nylands Model X P90DL gör 90-130 på under 2,5 sek om man kikar på videon nedan. Känns väl inte som man behöver mycket snabbare acceleration än så för omkörningar?


Finns säkert liknande video för Model S och den är ju snabbare!

Re: P85D eller P100D effekt ej jämförbar med bränsledrivna b

Postat: 26 aug 2016 09:30
av GustavT
Man klör mest snacks o dricka. Måste köpa en kyl hade vart skönt i bilen för kylda drycker. Drive in i krisfall :)


point1 skrev:
GustavT skrev:
Då tycker jag man missar något. En bekväm bil med entertainmentsystem kan man köra grnom hela Europa oerhört bekvämt. Att klippa 100+ mil per dag gör att man kan se oerhört mkt.

Sen vad gör det att det drar lite bensin när USA åker runt med pickups för att inte tala om Kina. Oavsett skönt me dlite mindra avgaser med Tesla.

jonasl skrev:
Rätt bisarr diskussion. GustavT har hittat något som Tesla inte är bäst på, och argumenterar för just det in absurdum. Allt annat lämnas därhän.

Jag har kört över 200 km/h vid ett fåtal tillfällen på Autobahn, tveksam till om jag kommer göra det igen. Däremot marschar jag gärna 140-150km/h på motorväg där det är ok.

Det längsta jag kört helt utan stopp är 80 mil, det gör jag helst inte om. En paus var 30-40 mil är rätt lagom.

99.9% av bilköparna i Sverige kör inte ens över 150 och kör aldrig längre än 30 mil, för dem passar en Tesla (förutom att den i nuläget antagligen är för dyr och ofta även för stor tror jag).
100+ mil per dag är dock inget problem med Tesla. Äter du i din RS7 eller hur gör du med lunch och middag på dina 10 minuters tankstopp?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: P85D eller P100D effekt ej jämförbar med bränsledrivna b

Postat: 26 aug 2016 09:30
av Elgen
chpaulin skrev:
Elgen skrev:
Hej. För att inte trolla till denna tråd ytterligare men... Jag tycker att Gustav har en poäng. Accelerationen mellan ca 90 - 130 är oehört viktig (omkörning). Iaf för mig. Hur känns bilen i de hastigheterna? Inget jag reflekterade över vid provkörning P90DL. Jag satt mest och impades över lågfartsaccelerationen. Tiden gick så fort och sen skulle bilen lämnas tillbaka...

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Björn Nylands Model X P90DL gör 90-130 på under 2,5 sek om man kikar på videon nedan. Känns väl inte som man behöver mycket snabbare acceleration än så för omkörningar?


Finns säkert liknande video för Model S och den är ju snabbare!
Eehhh... 2.5 s räcker gott och väl! Bild

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Re: P85D eller P100D effekt ej jämförbar med bränsledrivna b

Postat: 26 aug 2016 09:32
av GustavT
När man kör till Åte tex är accet 120-200 km/g av stor vikt anser jag. Att kunna lämna två tre vilar på raken på ett SÄKERT sätt. Hatar äckliga Volvos som tar tid i MOTAATT körbana när du mmöter dom vid omkörning :O Livsfarligt.
Elgen skrev:
Hej. För att inte trolla till denna tråd ytterligare men... Jag tycker att Gustav har en poäng. Accelerationen mellan ca 90 - 130 är oehört viktig (omkörning). Iaf för mig. Hur känns bilen i de hastigheterna? Inget jag reflekterade över vid provkörning P90DL. Jag satt mest och impades över lågfartsaccelerationen. Tiden gick så fort och sen skulle bilen lämnas tillbaka...

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Re: P85D eller P100D effekt ej jämförbar med bränsledrivna b

Postat: 26 aug 2016 09:33
av GustavT
Det är ju dom som såsar i 130 km/h man ska köra om :/

chpaulin skrev:
Elgen skrev:
Hej. För att inte trolla till denna tråd ytterligare men... Jag tycker att Gustav har en poäng. Accelerationen mellan ca 90 - 130 är oehört viktig (omkörning). Iaf för mig. Hur känns bilen i de hastigheterna? Inget jag reflekterade över vid provkörning P90DL. Jag satt mest och impades över lågfartsaccelerationen. Tiden gick så fort och sen skulle bilen lämnas tillbaka...

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Björn Nylands Model X P90DL gör 90-130 på under 2,5 sek om man kikar på videon nedan. Känns väl inte som man behöver mycket snabbare acceleration än så för omkörningar?


Finns säkert liknande video för Model S och den är ju snabbare!

Re: P85D eller P100D effekt ej jämförbar med bränsledrivna b

Postat: 26 aug 2016 09:34
av Elgen
chpaulin skrev:
Elgen skrev:
Hej. För att inte trolla till denna tråd ytterligare men... Jag tycker att Gustav har en poäng. Accelerationen mellan ca 90 - 130 är oehört viktig (omkörning). Iaf för mig. Hur känns bilen i de hastigheterna? Inget jag reflekterade över vid provkörning P90DL. Jag satt mest och impades över lågfartsaccelerationen. Tiden gick så fort och sen skulle bilen lämnas tillbaka...

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Björn Nylands Model X P90DL gör 90-130 på under 2,5 sek om man kikar på videon nedan. Känns väl inte som man behöver mycket snabbare acceleration än så för omkörningar?


Finns säkert liknande video för Model S och den är ju snabbare!
Vaddå han är ju uppe i över 200 km/h på 12 s med sin MX. Det är ju SJUKT bra!

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Re: P85D eller P100D effekt ej jämförbar med bränsledrivna b

Postat: 26 aug 2016 09:35
av GustavT
0-200 km/h är en helt OK tid för en familjebil även om en RS6 eller M5 också kalrar det och förnedrar Teslan över 200. Men för 1,3 millar SKA den gå så bra.
Elgen skrev:
chpaulin skrev:
Elgen skrev:
Hej. För att inte trolla till denna tråd ytterligare men... Jag tycker att Gustav har en poäng. Accelerationen mellan ca 90 - 130 är oehört viktig (omkörning). Iaf för mig. Hur känns bilen i de hastigheterna? Inget jag reflekterade över vid provkörning P90DL. Jag satt mest och impades över lågfartsaccelerationen. Tiden gick så fort och sen skulle bilen lämnas tillbaka...

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Björn Nylands Model X P90DL gör 90-130 på under 2,5 sek om man kikar på videon nedan. Känns väl inte som man behöver mycket snabbare acceleration än så för omkörningar?


Finns säkert liknande video för Model S och den är ju snabbare!
Vaddå han är ju uppe i över 200 km/h på 12 s med sin MX. Det är ju SJUKT bra!

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Re: P85D eller P100D effekt ej jämförbar med bränsledrivna b

Postat: 26 aug 2016 09:38
av Elgen
GustavT skrev:
0-200 km/h är en helt OK tid för en familjebil även om en RS6 eller M5 också kalrar det och förnedrar Teslan över 200. Men för 1,3 millar SKA den gå så bra.
Elgen skrev:
chpaulin skrev:
Elgen skrev:
Hej. För att inte trolla till denna tråd ytterligare men... Jag tycker att Gustav har en poäng. Accelerationen mellan ca 90 - 130 är oehört viktig (omkörning). Iaf för mig. Hur känns bilen i de hastigheterna? Inget jag reflekterade över vid provkörning P90DL. Jag satt mest och impades över lågfartsaccelerationen. Tiden gick så fort och sen skulle bilen lämnas tillbaka...

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Björn Nylands Model X P90DL gör 90-130 på under 2,5 sek om man kikar på videon nedan. Känns väl inte som man behöver mycket snabbare acceleration än så för omkörningar?


Finns säkert liknande video för Model S och den är ju snabbare!
Vaddå han är ju uppe i över 200 km/h på 12 s med sin MX. Det är ju SJUKT bra!

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
FamiljeSUV ska det vara Gustav.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Re: P85D eller P100D effekt ej jämförbar med bränsledrivna b

Postat: 26 aug 2016 09:40
av GustavT
Model X är dt den? :/

Elgen skrev:
GustavT skrev:
0-200 km/h är en helt OK tid för en familjebil även om en RS6 eller M5 också kalrar det och förnedrar Teslan över 200. Men för 1,3 millar SKA den gå så bra.
Elgen skrev:
chpaulin skrev:
Elgen skrev:
Hej. För att inte trolla till denna tråd ytterligare men... Jag tycker att Gustav har en poäng. Accelerationen mellan ca 90 - 130 är oehört viktig (omkörning). Iaf för mig. Hur känns bilen i de hastigheterna? Inget jag reflekterade över vid provkörning P90DL. Jag satt mest och impades över lågfartsaccelerationen. Tiden gick så fort och sen skulle bilen lämnas tillbaka...

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Björn Nylands Model X P90DL gör 90-130 på under 2,5 sek om man kikar på videon nedan. Känns väl inte som man behöver mycket snabbare acceleration än så för omkörningar?


Finns säkert liknande video för Model S och den är ju snabbare!
Vaddå han är ju uppe i över 200 km/h på 12 s med sin MX. Det är ju SJUKT bra!

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
FamiljeSUV ska det vara Gustav.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Re: P85D eller P100D effekt ej jämförbar med bränsledrivna b

Postat: 26 aug 2016 09:45
av 12man
GustavT skrev:
Man klör mest snacks o dricka. Måste köpa en kyl hade vart skönt i bilen för kylda drycker. Drive in i krisfall :)
leva på snacks och dricka, antar då läsk, ej starkare, men skulle inte bli förvånad!, på en 19 timmars nonstoptrip till Monaco, sorry, växupp
verkar inte bra heller då dina fingrar verkar uppsvullna, då de missar tangenterna

Re: P85D eller P100D effekt ej jämförbar med bränsledrivna b

Postat: 26 aug 2016 09:49
av GustavT
Detta var dock 2006. Men dryga 20 timmar ner till Rivieran är skönt. Tesla hade inte funkat idag för mig.
12man skrev:
GustavT skrev:
Man klör mest snacks o dricka. Måste köpa en kyl hade vart skönt i bilen för kylda drycker. Drive in i krisfall :)
leva på snacks och dricka, antar då läsk, ej starkare, men skulle inte bli förvånad!, på en 19 timmars nonstoptrip till Monaco, sorry, växupp
verkar inte bra heller då dina fingrar verkar uppsvullna, då de missar tangenterna

Re: P85D eller P100D effekt ej jämförbar med bränsledrivna b

Postat: 26 aug 2016 09:57
av 12man
GustavT skrev:
Detta var dock 2006. Men dryga 20 timmar ner till Rivieran är skönt. Tesla hade inte funkat idag för mig.
antar att du menar att dina kostvanor har förändrats, ge det 10 år till så förändras dina bilkrav också och tesla'n är ännu bättre, se bara hur mycket bättre den blivit bara på 3år, hur mkt bättre har de andra "super" sedanerna blivit? a7/a8 bmw 5/7, mb S,