Re: Jaguar I-Pace
Postat: 03 dec 2018 07:46
Vad hade du tänkt med bilden?
Det är massor av olika tidningar/länkar. Men det är samma bil som användes i SECC 2018. Den som hade problem. Om det nu är så att det är en problembil så kan ju omdömet ha påverkat väldigt många recensioner.lobbin skrev:Vad hade du tänkt med bilden?
Då kunde väl hen ha skrivit det i så fall? Kan ju även tycka att har man visat bilen såpass mycket så borde man väl se till att både hård- och mjukvara motsvarar vad man vill leverera?Jeppe_E skrev:Det är massor av olika tidningar/länkar. Men det är samma bil som användes i SECC 2018. Den som hade problem. Om det nu är så att det är en problembil så kan ju omdömet ha påverkat väldigt många recensioner.lobbin skrev:Vad hade du tänkt med bilden?
Vad menar du? Att bilar ska vara färdigutvecklade vid lansering?lobbin skrev:Då kunde väl hen ha skrivit det i så fall? Kan ju även tycka att har man visat bilen såpass mycket så borde man väl se till att både hård- och mjukvara motsvarar vad man vill leverera?Jeppe_E skrev:Det är massor av olika tidningar/länkar. Men det är samma bil som användes i SECC 2018. Den som hade problem. Om det nu är så att det är en problembil så kan ju omdömet ha påverkat väldigt många recensioner.lobbin skrev:Vad hade du tänkt med bilden?
Till skillnad då mot att ha preppade bilar som inte motsvarar vad man faktiskt levererar?lobbin skrev:Då kunde väl hen ha skrivit det i så fall? Kan ju även tycka att har man visat bilen såpass mycket så borde man väl se till att både hård- och mjukvara motsvarar vad man vill leverera?Jeppe_E skrev:Det är massor av olika tidningar/länkar. Men det är samma bil som användes i SECC 2018. Den som hade problem. Om det nu är så att det är en problembil så kan ju omdömet ha påverkat väldigt många recensioner.lobbin skrev:Vad hade du tänkt med bilden?
Kan det bero på värmepumpen i i-Pace, Kona ? I Leaf ska den väl sluta att ge effekt (1 kW el in, 1kW värme ut) vid -10C eller så. Börjar tydligen tappa effekt redan vid -5C. Det är helt enkelt mer effektiva än Teslan fram tills att det blir riktigt kallt vilket gör att skillnaden i det läget blir större.TiborBlomhall skrev:Vi var de första (i Sverige) som testade den i minusgrader iaf.
Vi startade i -10 och under natten föll det ner till -16 grader. Påverkade Hyundains räckvidd också rejält. Knappt de kom fram till Skellefteå, 25 mil.
Jag i Teslan märkte däremot knappt nåt
Utan att ha läst alla tester så kan jag tänkt mig att dom flesta tidningar får en fulladdad bil, kör omkring 1-3h i sep-okt (många plusgrader), eventuellt kopplar in en sladd bara för att se att den laddar och sedan är nöjda och skriver en recension.Jeppe_E skrev:Det är massor av olika tidningar/länkar. Men det är samma bil som användes i SECC 2018. Den som hade problem. Om det nu är så att det är en problembil så kan ju omdömet ha påverkat väldigt många recensioner.lobbin skrev:Vad hade du tänkt med bilden?
EnTraktor skrev:Utan att ha läst alla tester så kan jag tänkt mig att dom flesta tidningar får en fulladdad bil, kör omkring 1-3h i sep-okt (många plusgrader), eventuellt kopplar in en sladd bara för att se att den laddar och sedan är nöjda och skriver en recension.Jeppe_E skrev:Det är massor av olika tidningar/länkar. Men det är samma bil som användes i SECC 2018. Den som hade problem. Om det nu är så att det är en problembil så kan ju omdömet ha påverkat väldigt många recensioner.lobbin skrev:Vad hade du tänkt med bilden?
SECC var ett mer verklighetstroget test med långkörning, slask, kyla, återkommande laddning på olika typer av laddare, uppvärmning av kall bil.
EnTraktor skrev:Utan att ha läst alla tester så kan jag tänkt mig att dom flesta tidningar får en fulladdad bil, kör omkring 1-3h i sep-okt (många plusgrader), eventuellt kopplar in en sladd bara för att se att den laddar och sedan är nöjda och skriver en recension.Jeppe_E skrev:Det är massor av olika tidningar/länkar. Men det är samma bil som användes i SECC 2018. Den som hade problem. Om det nu är så att det är en problembil så kan ju omdömet ha påverkat väldigt många recensioner.lobbin skrev:Vad hade du tänkt med bilden?
SECC var ett mer verklighetstroget test med långkörning, slask, kyla, återkommande laddning på olika typer av laddare, uppvärmning av kall bil.
Och på radio!TiborBlomhall skrev:Ganska lite än så länge, några tidningar.
Det lossnar nog sen efter att nästa nummer av Elbilen i Sverige kommer ut.
Det hjälper föga hur mycket norska du än förstår när gubben pratar danska. Det går inte att begripa.Bjelke skrev:Kul, det lär ju nästan som om dom kan tänka sig att göra om rejset Haparanda - Ystad, jag har en sambo som är lite sugen på att haka på isf
Ida & Ida i Jaguaren kanske?
Min Norska är inte superbra men hade dom hunnit kollat upp den där bilen redan och hade ett svar på problemen?
Oh shit, Danska tom!?mati skrev:Det hjälper föga hur mycket norska du än förstår när gubben pratar danska. Det går inte att begripa.Bjelke skrev:Kul, det lär ju nästan som om dom kan tänka sig att göra om rejset Haparanda - Ystad, jag har en sambo som är lite sugen på att haka på isf
Ida & Ida i Jaguaren kanske?
Min Norska är inte superbra men hade dom hunnit kollat upp den där bilen redan och hade ett svar på problemen?
Man förstår väl typ 10% av det han säger, mest tack vare att han säger försäljningssiffrorna på svenska.Bjelke skrev:Oh shit, Danska tom!?mati skrev:Det hjälper föga hur mycket norska du än förstår när gubben pratar danska. Det går inte att begripa.Bjelke skrev:Kul, det lär ju nästan som om dom kan tänka sig att göra om rejset Haparanda - Ystad, jag har en sambo som är lite sugen på att haka på isf
Ida & Ida i Jaguaren kanske?
Min Norska är inte superbra men hade dom hunnit kollat upp den där bilen redan och hade ett svar på problemen?![]()
Ja då är det ju riktigt kört ju![]()
Ok då, nån som kan Danska då?
Det är ingen som förstår danska. Inte ens danskarna själva:Bjelke skrev:Oh shit, Danska tom!?mati skrev:Det hjälper föga hur mycket norska du än förstår när gubben pratar danska. Det går inte att begripa.Bjelke skrev:Kul, det lär ju nästan som om dom kan tänka sig att göra om rejset Haparanda - Ystad, jag har en sambo som är lite sugen på att haka på isf
Ida & Ida i Jaguaren kanske?
Min Norska är inte superbra men hade dom hunnit kollat upp den där bilen redan och hade ett svar på problemen?![]()
Ja då är det ju riktigt kört ju![]()
Ok då, nån som kan Danska då?
Ja, den är alltid lika rolig. Jag har visat den för svägerskan som bor i Köpenhamn. Hon tyckte inte alls det var roligt. Konstigt.Jerker skrev:Kamelåså
Tror inte man ska försöka använda ordet Kamelåså i Danmark!mati skrev:Ja, den är alltid lika rolig. Jag har visat den för svägerskan som bor i Köpenhamn. Hon tyckte inte alls det var roligt. Konstigt.Jerker skrev:Kamelåså
mati skrev:Man förstår väl typ 10% av det han säger, mest tack vare att han säger försäljningssiffrorna på svenska.Bjelke skrev:Oh shit, Danska tom!?mati skrev:Det hjälper föga hur mycket norska du än förstår när gubben pratar danska. Det går inte att begripa.Bjelke skrev:Kul, det lär ju nästan som om dom kan tänka sig att göra om rejset Haparanda - Ystad, jag har en sambo som är lite sugen på att haka på isf
Ida & Ida i Jaguaren kanske?
Min Norska är inte superbra men hade dom hunnit kollat upp den där bilen redan och hade ett svar på problemen?![]()
Ja då är det ju riktigt kört ju![]()
Ok då, nån som kan Danska då?![]()
Han menar tydligen att det är just den bilen som har ett problem eftersom de - enligt honom - inte har hört om liknande problem hos de andra sålda bilarna. Nu står den i verkstan (väl?) och de ska titta på den. Eller så sa han nåt helt annat.