Väntrum model Y Juniper

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

juniper42

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av juniper42 »

Äntligen!
side.jpg
back.jpg
Inbytet gick smärtfritt. Det kollar mer noggrant om bilen är värd mer, min täckte kontantinsatsen. Han kollade att nycklarna funkade och att bilen gick och köra fram och bak, that's it. Inbytesbilen vart redan såld sa han.

Inga konstigheter. Köpte med total självkörningsförmåga så nu får man hoppas att regelverket kommer ikapp.
Användarvisningsbild
M3170
Teslaägare

Inlägg av M3170 »

juniper42 skrev: 06 feb 2026 16:29
Äntligen!

side.jpg

back.jpg

Inbytet gick smärtfritt. Det kollar mer noggrant om bilen är värd mer, min täckte kontantinsatsen. Han kollade att nycklarna funkade och att bilen gick och köra fram och bak, that's it. Inbytesbilen vart redan såld sa han.

Inga konstigheter. Köpte med total självkörningsförmåga så nu får man hoppas att regelverket kommer ikapp.
Grattis och skönt att den långa väntan är över. Jag funderar på att ändra från quicksilver till vit och ta självkörning istället….
juniper42

Inlägg av juniper42 »

Vitt är snyggt, och inte så jobbigt och hålla rent ändå. Köper bra kallavfettning och sen bara att spola av.

Min förra vart en svart, gillade den också. Men nu blev det en vit.

Gällande självkörning, tror att det blir en grej under 2026, förhoppningsvis under första halvan, och då först under uppseende. alltså inte att allt sker av sig självt och man kan sova i bilen medans den kör dig någonstans. Det kommer långt snare.
Användarvisningsbild
M3170
Teslaägare

Inlägg av M3170 »

juniper42 skrev: 06 feb 2026 19:23
Vitt är snyggt, och inte så jobbigt och hålla rent ändå. Köper bra kallavfettning och sen bara att spola av.

Min förra vart en svart, gillade den också. Men nu blev det en vit.

Gällande självkörning, tror att det blir en grej under 2026, förhoppningsvis under första halvan, och då först under uppseende. alltså inte att allt sker av sig självt och man kan sova i bilen medans den kör dig någonstans. Det kommer långt snare.
Enda nackdelen med vit är att den ser mindre ut och jag tror ofta att gamal MY är en M3, annars är det en riktigt fin vit färg när den är nytvättad och står i solen.

Självkörning vore fint men med alla jobbiga EU regler så får vi inte ens ha Grok i bilen ju.

Börjar bli så trött på EU att jag funderar på att starta ett anti EU parti 🤣
juniper42

Inlägg av juniper42 »

M3170 skrev: 06 feb 2026 19:34
Börjar bli så trött på EU att jag funderar på att starta ett anti EU parti 🤣
Det finns ett gäng och välja på redan. :D
Skriv svar