Tycker att alla kan försöka hålla en god ton, trots att man har olika åsikter. Det går inte tvinga någon att byta åsikter. Annars är det läge att stänga denna tråd.
Är främst pajkastning fram och tillbaka sida efter sida nu…
Kärnkraft är inte framtiden
Moderator: Redaktion
Re: Kärnkraft är inte framtiden
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Polestar 2 LRSM -25
Beställd: BMW iX3 50 xDrive.
Polestar 2 LRSM -25
Beställd: BMW iX3 50 xDrive.
Jag röstar för stängning.
Det handlar sällan om kärnkraft, bara massa vindkraft.
Nu senast om arbetsmiljön och fett på gallerdurkar i några vindkraftverk.
Där förvisso konsekvenserna för enskilda medarbetare kan vara förödande men det finns ingen risk för elsystemet eller annan samhällspåverkan.
Om man nu tror på en framtid utan kärnkraft så borde man ju kunna visa varför det blir ett bättre alternativ istället för att försöka stänga ner tråden i tid och otid.
Att Censurera när det saknas argument brukar annars vare mest populärt i diktaturer.
Påtala om diktaturer så blir man riktigt orolig när indoktrineringen för vindkraft gått så längt att man likställer beroende av den ryska diktaturens naturgas med att köpa tekniska lösningar för kärnkraft från fria demokratiska västländer.
Att Censurera när det saknas argument brukar annars vare mest populärt i diktaturer.
Påtala om diktaturer så blir man riktigt orolig när indoktrineringen för vindkraft gått så längt att man likställer beroende av den ryska diktaturens naturgas med att köpa tekniska lösningar för kärnkraft från fria demokratiska västländer.
"Hydrogen the most dumb thing I could possibly imagine for energy storage." Elon Musk
Ditt inlägg påvisar min kritik mot förespråkare för ny kärnkraft.niklas12 skrev: ↑08 feb 2026 14:42Om man nu tror på en framtid utan kärnkraft så borde man ju kunna visa varför det blir ett bättre alternativ istället för att försöka stänga ner tråden i tid och otid.
Min upplevelse är att era inlägg är
Noll % kärnkraft men 100% gnäll på vindkraft
Noll % kritik mot europeisk användning av rysk uran eller ny rysk kärnteknik/reaktorer men 100% gnäll på allt annat från Ryssland.
Kanske har du filter på? Det har framgått med all önskvärd tydlighet att ryska reaktorer, uppförda före världen blev knäpp, mest härrör till Slovakien, Ungern m.fl. som kör Rosatom-bränsle. Att det är Westinghouse som förs upp i exemplet Polen har också varit förevisat i tråden. För referens så kan msn förkovra sig i listan och fundera på om Europa fortsätter mot ett industriellt kollaps-förfarande;ErransEgo skrev: ↑08 feb 2026 14:59Ditt inlägg påvisar min kritik mot förespråkare för ny kärnkraft.niklas12 skrev: ↑08 feb 2026 14:42Om man nu tror på en framtid utan kärnkraft så borde man ju kunna visa varför det blir ett bättre alternativ istället för att försöka stänga ner tråden i tid och otid.
Noll % kritik mot europeisk användning av rysk uran eller ny rysk kärnteknik/reaktorer men 100% gnäll på allt annat från Ryssland.
Omkörda och bortkomna av Asien?
Vad avser att stänga trådar som inte man tycker om så är det enkelt; låt bli.
https://world-nuclear.org/information-l ... -worldwide
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
MB CLS AMG
“Ingen är argare än en medelålders man som har fel” - EIon Musk
MB CLS AMG
“Ingen är argare än en medelålders man som har fel” - EIon Musk
- Sportbilsentusiasten
”Noll %” är inte korrekt. Uppmanar till ärlighet i diskussionen.ErransEgo skrev: ↑08 feb 2026 14:59Ditt inlägg påvisar min kritik mot förespråkare för ny kärnkraft.niklas12 skrev: ↑08 feb 2026 14:42Om man nu tror på en framtid utan kärnkraft så borde man ju kunna visa varför det blir ett bättre alternativ istället för att försöka stänga ner tråden i tid och otid.
Tror inte jag är ensam att tycka att Sverige ska vara oberoende av andra länder. Vi har tex uran och med 12 kärnkraftverk (igen) skulle vi åter vara oberoende av effekt utifrån.
Med tanken på trådtiteln torde trådens innehåll uppenbart även handla om alternativen.
Bilnjutare som äntligen köpt elbil
- C40 Twin Ultimate 2024, plus all extrautrustning
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, moddad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- C40 Twin Ultimate 2024, plus all extrautrustning
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, moddad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol