Grattis.
Jag hoppas få en bekräftad leveranstid snart.
Moderator: Redaktion
Grattis.
När beställde du? Mitten av december för mig
4/2
Imponerande bra!
Då är xDrive60 aningen snålare för min community, xDrive50, säger 22,1. Vilket är exakt det jag ligger på också. Inte så tokigt för en så stor och tung bil.
Nä känns helt ok och att köra denna bilen gör det tyvärr som ett ganska stort nerbyte till en ix3, så kanske ska vänta in i3 touring och ix5.bmwixxdrive50 skrev: ↑26 maj 2026 23:40Då är xDrive60 aningen snålare för min community, xDrive50, säger 22,1. Vilket är exakt det jag ligger på också. Inte så tokigt för en så stor och tung bil.
iX är tidigare flaggskeppet och är därmed mer påkostad än treserien. Däremot blir nog kanske iX5 ersättaren till iXDafro skrev: ↑27 maj 2026 05:59Nä känns helt ok och att köra denna bilen gör det tyvärr som ett ganska stort nerbyte till en ix3, så kanske ska vänta in i3 touring och ix5.bmwixxdrive50 skrev: ↑26 maj 2026 23:40Då är xDrive60 aningen snålare för min community, xDrive50, säger 22,1. Vilket är exakt det jag ligger på också. Inte så tokigt för en så stor och tung bil.
Sant men försöker övertyga mig själv om att jag kan byta till en mindre och billigare bil men går väl sådär. Men tror ju att IX5 kommer ligga på 1.2 till en början så markant dyrare än IX med dess rabatter men kanske bara en stor bil till.Nect skrev: ↑27 maj 2026 07:33iX är tidigare flaggskeppet och är därmed mer påkostad än treserien. Däremot blir nog kanske iX5 ersättaren till iXDafro skrev: ↑27 maj 2026 05:59Nä känns helt ok och att köra denna bilen gör det tyvärr som ett ganska stort nerbyte till en ix3, så kanske ska vänta in i3 touring och ix5.bmwixxdrive50 skrev: ↑26 maj 2026 23:40Då är xDrive60 aningen snålare för min community, xDrive50, säger 22,1. Vilket är exakt det jag ligger på också. Inte så tokigt för en så stor och tung bil.![]()
Framåt hösten var vad jag hörde från en säljare men man får väl ta det som en killgissning Lennon möjligt i Tyskland så borde det vara på g.
20,9kWh på 200 mil motsvarar en förbrukning på 10.45 Wh/km, det borde vara världsrekord i låg förbrukning med mycket bred marginal, en Aptera med solpaneler har typ sex gånger högre förbrukning...
Min började knarra från inredningen igår. Surt. Jag har nybilsgaranti kvar men jobbigt att strula med verkstaden.Dafro skrev: ↑27 maj 2026 05:59Nä känns helt ok och att köra denna bilen gör det tyvärr som ett ganska stort nerbyte till en ix3, så kanske ska vänta in i3 touring och ix5.bmwixxdrive50 skrev: ↑26 maj 2026 23:40Då är xDrive60 aningen snålare för min community, xDrive50, säger 22,1. Vilket är exakt det jag ligger på också. Inte så tokigt för en så stor och tung bil.
Sorry, jag skojade bara liteRennwagen skrev: ↑27 maj 2026 13:06jag är verkligt stolt
20,9kWh per 100/km är 11% bättre än alla andra
![]()