Följ SECC 2023- 17e juli: Ystad - Haparanda, (Haparanda - Ystad)

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3884
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Följ SECC 2023- 17e juli: Ystad - Haparanda, (Haparanda - Ystad)

Inlägg av AAKEE »

Laddvin skrev: 18 jul 2023 17:48
Jag måste ändå ge mig själv en eloge som med en co-driver helt utan erfarenhet höll takten med er veteraner trots att jag aldrig kört elbil på långresa med laddstopp på DC-laddare Bild(inte heller kört E4 norr om Sundsvall för den delen)

Vi gjorde nog inga riktiga misstag med laddningen mer än att underskatta förbrukningen på de blöta vägbanorna som plötsligt uppstod. Det var vägval och tekniska problem som stod för större delen av tidsförlusten i övrigt skulle jag påstå. Tycker vi hade bra och effektiva stopp förutom den Ionity som krånglade. Vi ska sikta på att köra enbart Tesla SuC hem och avsluta med en swap i Enköping.
Det är ju imponerande, och visar på att det inte är krångligt med elbil om det går göra så bra ifrån sig på första försöket.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
SwedishAdvocate
Inlägg: 5625
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Följ SECC 2023- 17e juli: Ystad - Haparanda, (Haparanda - Ystad)

Inlägg av SwedishAdvocate »

nek0 skrev: 18 jul 2023 11:15
joel80 skrev: 18 jul 2023 11:09
Telenor har jag erfarenheten av att det funkar bäst längst med norrlandskusten och även i Norrlands inland?
Kanske funkar det där uppe, men i Småland tycker jag att Telia och Tre är mycket bättre
Om det är fler än jag som tycker sånt här är 'intressant' så kan jag rekommendera att kolla upp vilka det är som är majoritetsägare i Tre...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4202
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Följ SECC 2023- 17e juli: Ystad - Haparanda, (Haparanda - Ystad)

Inlägg av nek0 »

SwedishAdvocate skrev: 18 jul 2023 17:53
nek0 skrev: 18 jul 2023 11:15
joel80 skrev: 18 jul 2023 11:09
Telenor har jag erfarenheten av att det funkar bäst längst med norrlandskusten och även i Norrlands inland?
Kanske funkar det där uppe, men i Småland tycker jag att Telia och Tre är mycket bättre
Om det är fler än jag som tycker sånt här är 'intressant' så kan jag rekommendera att kolla upp vilka det är som är majoritetsägare i Tre...
Varför?
Laddvin
Inlägg: 206
Blev medlem: 04 feb 2015 11:27

Re: Följ SECC 2023- 17e juli: Ystad - Haparanda, (Haparanda - Ystad)

Inlägg av Laddvin »

AAKEE skrev:
Laddvin skrev: 18 jul 2023 17:48
Jag måste ändå ge mig själv en eloge som med en co-driver helt utan erfarenhet höll takten med er veteraner trots att jag aldrig kört elbil på långresa med laddstopp på DC-laddare Bild(inte heller kört E4 norr om Sundsvall för den delen)

Vi gjorde nog inga riktiga misstag med laddningen mer än att underskatta förbrukningen på de blöta vägbanorna som plötsligt uppstod. Det var vägval och tekniska problem som stod för större delen av tidsförlusten i övrigt skulle jag påstå. Tycker vi hade bra och effektiva stopp förutom den Ionity som krånglade. Vi ska sikta på att köra enbart Tesla SuC hem och avsluta med en swap i Enköping.
Det är ju imponerande, och visar på att det inte är krångligt med elbil om det går göra så bra ifrån sig på första försöket.
Precis, det går om man har liite koll i alla fall.
Jag är ändå självutnämnd elbilsentusiast och har följt industrin och Tesla Club Sweden sedan 2013. Men hade typ ingen erfarenhet av laddningen.
Edvin - Kör NIO ET5 under SECC 2023
SwedishAdvocate
Inlägg: 5625
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Följ SECC 2023- 17e juli: Ystad - Haparanda, (Haparanda - Ystad)

Inlägg av SwedishAdvocate »

nek0 skrev: 18 jul 2023 17:59
SwedishAdvocate skrev: 18 jul 2023 17:53
nek0 skrev: 18 jul 2023 11:15
joel80 skrev: 18 jul 2023 11:09
Telenor har jag erfarenheten av att det funkar bäst längst med norrlandskusten och även i Norrlands inland?
Kanske funkar det där uppe, men i Småland tycker jag att Telia och Tre är mycket bättre
Om det är fler än jag som tycker sånt här är 'intressant' så kan jag rekommendera att kolla upp vilka det är som är majoritetsägare i Tre...
Varför?
Eftersom det väl kan ses som O.T så stannar jag där. Vill du absolut veta så finns PM.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
roffe_s
elbilist
Inlägg: 658
Blev medlem: 27 sep 2020 13:13

Re: Följ SECC 2023- 17e juli: Ystad - Haparanda, (Haparanda - Ystad)

Inlägg av roffe_s »

joel80 skrev: 18 jul 2023 10:42
jonasl skrev:
Livestreamen är kanon, en dimension till!

Ser fram mot laddloggarna och övrigt eftersnack. Och impad av Mercedesen, den går långt!
Tack, det är bara lite synd att man får så dålig täckning vissa delar av sträckan. Trots att vi den här gången "säkrat upp" med både telia och telenor-abb vi kunde sända från.
Man skulle behöva 4G-router med möjlighet till flera sim-kort i samma samt extern antenn.
Kul att Du gillade Ionity Jävre, var tyvärr 20 minuter för sen för att kunna göra vågen vid laddstoppet (bor 6 km från stationen). I norr funkar Telenor hjälpligt längs de stora vägarna längs kusten, sägs bero på villkor i deras avtal med vissa partners. Men Telia är nog det säkraste kortet om än det strular i vissa svackor. Detta gäller i synnerhet inlandet och om Du lämnar europavägarna.

När startar Ni i morgon? Det var kaos genom Skellefteå i förmiddags i södergående riktning så håll koll på det läget👍
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
krigis72
elbilist
Inlägg: 14
Blev medlem: 04 jun 2023 09:23
Ort: Kiruna

Re: Följ SECC 2023- 17e juli: Ystad - Haparanda, (Haparanda - Ystad)

Inlägg av krigis72 »

Förutom att vi kom in med lite för hög procent ibland så gick det mesta som planerat.

Kan sammanfatta vår resa med tre saker som gjorde skillnad för oss.

1. Olyckorna norr om Jönköping och köerna som vi missade där, eftersom vi hann med att ta omvägen på Grännavägen. Det gjorde att vi plockade några placeringar. Var inte läge att stanna och ladda eftersom vi hade 39% kvar i batteriet.

2. Vägarbetet med linjemålning efter Höga Kusten bron. Hamnade längst fram i stoppet och fick stå stilla i ca 20 minuter. Då hann de som låg närmast efter ikapp.

3. Laddstrul på IONITY Jävre. Fick inte bra fart på den, så vi kopplade ur och drog vidare till Eviny Norrfjärden där vi fick full fart.

Tack för den här gången och bra jobbat av er alla :D
711404318.083653.jpeg
711405985.536841.jpeg
Polestar 2 LRSM 2023
iAkita
elbilist
Inlägg: 2537
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: Följ SECC 2023- 17e juli: Ystad - Haparanda, (Haparanda - Ystad)

Inlägg av iAkita »

Den här bilden sammanfattar min resa ganska bra. Jag valde att ladda vid Porsche Center i Jönköping eftersom jag behöver 800V laddare. Det är alltid fullt i Gränna, och jag tar mig inte hela vägen till Mantorp. Tyvärr gick jag ifrån bilen 10 minuter. När jag kom tillbaka hade laddarens effekt sjunkit till 26 kW och jag hade endast 43% SOC... Jag körde då förbi både Cirkle K och OKQ8 Huskvarna utan att få laddning, så jag bestämde mig för att köra vidare. Direkt ute på E4 tog det tvärstopp på grund av olyckan som jag missat, och där fastnade jag. När de första bilarna var i Mantorp 10 mil längre fram stod jag fortfarande i princip stilla precis norr om Huskvarna. Förlorade säkert 1,5 timme på bilarna längst fram, om inte mer.

Sen gick det bättre. Jag förlorade inte mycket mer tid mot de längst fram och tog in på och passerade en del av de övriga som inte också fastnat. Men riktigt sur start. Tur att det inte gick att vända och köra hem när jag stod i kön, för då hade jag nog gjort det. Min sluttid blev 19.52, så utan den långa fördröjningen på grund av olyckan hade det blivit en riktigt bra tid.

Nu har vi avslutat en supertrevlig middag följd av ett par öl. Jag rekommenderar alla som inte varit med förut att ansluta nästa år :)

Återkommer med mer detaljerad information om laddtider med mera.
Screenshot_20230717_181145_Glympse.jpg
Senast redigerad av iAkita, redigerad totalt 2 gång.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Wixander82
elbilist
Inlägg: 30
Blev medlem: 17 jul 2023 21:37

Re: Följ SECC 2023- 17e juli: Ystad - Haparanda, (Haparanda - Ystad)

Inlägg av Wixander82 »

Jag känner mig lite inblandad i Porsche incidenten (efter Facebook inlägget dagen innan 🫣)
Men bra kört overall av dig. Skulle känt likadant i kön om att vända.

Yes, nästa år blir det iaf en till EV6a på startlinjen 🤩
Det ryckte i tävlingsnerven om att vara med iår. Då vi är nere på semester denna vecka i Ystad, men med lite för många planer inbokade satte käppar i hjulet.
iAkita skrev: 18 jul 2023 23:03
Den här bilden sammanfattar min resa ganska bra. Jag valde att ladda vid Porsche Center i Jönköping eftersom jag behöver 800V laddare. Det är alltid fullt i Gränna, och jag inte tar mig hela vägen till Mantorp. Tyvärr gick jag ifrån bilen 10 minuter. När jag kom tillbaka hade laddarens effekt sjunkit till 26 kW och jag hade endast 39% SOC... Jag körde då förbi både Cirkle K och OKQ8 Huskvarna utan att få laddning, så jag bestämde mig för att köra vidare. Direkt ute på E4 tog det tvärstopp på grund av olyckan som jag missat, och där fastnade jag. När de första bilarna var i Mantorp 10 mil längre fram stod jag fortfarande i princip stilla precis norr om Huskvarna. Förlorade säkert 1,5 timme på bilarna längst fram, om inte mer.

Sen gick det bättre. Jag förlorade inte mycket mer tid mot de längst fram och tog in på och passerade en del av de övriga som inte också fastnat. Men riktigt sur start. Tur att det inte gick att vända och köra hem när jag stod i kön, för då hade jag nog gjort det. Min sluttid blev 19.52, så utan den långa fördröjningen på grund av olyckan hade det blivit en riktigt bra tid.

Nu har vi avslutat en supertrevlig middag följd av ett par öl. Jag rekommenderar alla som inte varit med förut att ansluta nästa år :)

Återkommer med mer detaljerad information om laddtider med mera.
Screenshot_20230717_181145_Glympse.jpg
>Kia Ev9 GTLine MY24<
>Kia Ev6 GTLine MY23< inbytt
>Volvo XC40 P6 MY23<inbytt
>Mustang Mach-e<inbytt
mikaELbil
elbilist
Inlägg: 126
Blev medlem: 04 jun 2022 00:13

Re: Följ SECC 2023- 17e juli: Ystad - Haparanda, (Haparanda - Ystad)

Inlägg av mikaELbil »

iAkita skrev: 18 jul 2023 23:03
Den här bilden sammanfattar min resa ganska bra. Jag valde att ladda vid Porsche Center i Jönköping eftersom jag behöver 800V laddare. Det är alltid fullt i Gränna, och jag inte tar mig hela vägen till Mantorp. Tyvärr gick jag ifrån bilen 10 minuter. När jag kom tillbaka hade laddarens effekt sjunkit till 26 kW och jag hade endast 39% SOC... Jag körde då förbi både Cirkle K och OKQ8 Huskvarna utan att få laddning, så jag bestämde mig för att köra vidare. Direkt ute på E4 tog det tvärstopp på grund av olyckan som jag missat, och där fastnade jag. När de första bilarna var i Mantorp 10 mil längre fram stod jag fortfarande i princip stilla precis norr om Huskvarna. Förlorade säkert 1,5 timme på bilarna längst fram, om inte mer.

Sen gick det bättre. Jag förlorade inte mycket mer tid mot de längst fram och tog in på och passerade en del av de övriga som inte också fastnat. Men riktigt sur start. Tur att det inte gick att vända och köra hem när jag stod i kön, för då hade jag nog gjort det. Min sluttid blev 19.52, så utan den långa fördröjningen på grund av olyckan hade det blivit en riktigt bra tid.

Nu har vi avslutat en supertrevlig middag följd av ett par öl. Jag rekommenderar alla som inte varit med förut att ansluta nästa år :)

Återkommer med mer detaljerad information om laddtider med mera.
Screenshot_20230717_181145_Glympse.jpg
Okay, där kom förklaringen till varför du halkade efter. Jag undrade vad som hänt för det är verkligen ingen dålig bil du har. Riktig otur med andra ord. Såg inte att du hade någon co-driver som kan sitta och hålla koll på övriga trafiken. Inte ens någon tom barnstol. :lol: :lol:
Tråkigt när något sådant händer som påverkar så mycket.
Bättre tur nästa år?
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart.
Sålda, ca 40 olika bilar.
Solceller 12,6kWp
iAkita
elbilist
Inlägg: 2537
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: Följ SECC 2023- 17e juli: Ystad - Haparanda, (Haparanda - Ystad)

Inlägg av iAkita »

Wixander82 skrev: 18 jul 2023 23:15
Jag känner mig lite inblandad i Porsche incidenten (efter Facebook inlägget dagen innan 🫣)
Men bra kört overall av dig. Skulle känt likadant i kön om att vända.

Yes, nästa år blir det iaf en till EV6a på startlinjen 🤩
Det ryckte i tävlingsnerven om att vara med iår. Då vi är nere på semester denna vecka i Ystad, men med lite för många planer inbokade satte käppar i hjulet.
Jag hade ändå siktat in mig på Porsche Center, så det hade blivit så oavsett. Kul med en EV6 i startfältet nästa år också! Jag får se om jag behåller min eller kör med något annat.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3884
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Följ SECC 2023- 17e juli: Ystad - Haparanda, (Haparanda - Ystad)

Inlägg av AAKEE »

iAkita skrev: 18 jul 2023 23:25
Wixander82 skrev: 18 jul 2023 23:15
Jag känner mig lite inblandad i Porsche incidenten (efter Facebook inlägget dagen innan 🫣)
Men bra kört overall av dig. Skulle känt likadant i kön om att vända.

Yes, nästa år blir det iaf en till EV6a på startlinjen 🤩
Det ryckte i tävlingsnerven om att vara med iår. Då vi är nere på semester denna vecka i Ystad, men med lite för många planer inbokade satte käppar i hjulet.
Jag hade ändå siktat in mig på Porsche Center, så det hade blivit så oavsett. Kul med en EV6 i startfältet nästa år också! Jag får se om jag behåller min eller kör med något annat.
Snyggt kört!

Kul att se att viljan finns för nästa år med! 👍
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7401
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Följ SECC 2023- 17e juli: Ystad - Haparanda, (Haparanda - Ystad)

Inlägg av TiborBlomhall »

Blir det en tävling tillbaka också? När startar ni, och vilka?
Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare
Inlägg: 982
Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
Ort: Södra Sandby

Re: Följ SECC 2023- 17e juli: Ystad - Haparanda, (Haparanda - Ystad)

Inlägg av Generalbogge »

TiborBlomhall skrev: 18 jul 2023 23:36
Blir det en tävling tillbaka också? När startar ni, och vilka?
Nej, det blir ingen tävling tillbaka detta året.
Model S 90D -2017 Titanium
Användarvisningsbild
Jojje167
Teslaägare
Inlägg: 344
Blev medlem: 03 apr 2016 12:58
Ort: Sundsvall

Re: Följ SECC 2023- 17e juli: Ystad - Haparanda, (Haparanda - Ystad)

Inlägg av Jojje167 »

AAKEE skrev: 18 jul 2023 16:50
Jojje167 skrev: 18 jul 2023 12:32
Kommer en sammanfattning här
Bra kört, extremt spännande!

Och såklart stort Grattis. Som jävig höll jag på Segelflygaren med Plaid i första hand, och dig i andra hand. Väldigt nice med bägge i topp!
Grattis igen! 👍

Gissar din 3 har Panasonics 82kWh (E3LD) ?

När jag körde ned min M3P till Tokholm för två ve kor sen mätkte jag att den laddade msrkant snabbare än tidigare. Tesla har tunat upp farten ordentligt över 25% SOC 😀
Tackar!
Yes har E3LD i min men har faktiskt inte märkt av någon ändring av laddkurvan. Mycket möjligt då jag inte stirrat så mycket på effekten utan bara väntat tills rätt nivå är nådd och då dragit vidare. Men plaid laddar ännu snabbare har jag märkt. Galet snabbt
Model 3 LR AWD -19 *Såld*
Model 3 LR AWD -21
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3884
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Följ SECC 2023- 17e juli: Ystad - Haparanda, (Haparanda - Ystad)

Inlägg av AAKEE »

Jojje167 skrev: 19 jul 2023 00:56
AAKEE skrev: 18 jul 2023 16:50
Jojje167 skrev: 18 jul 2023 12:32
Kommer en sammanfattning här
Bra kört, extremt spännande!

Och såklart stort Grattis. Som jävig höll jag på Segelflygaren med Plaid i första hand, och dig i andra hand. Väldigt nice med bägge i topp!
Grattis igen! 👍

Gissar din 3 har Panasonics 82kWh (E3LD) ?

När jag körde ned min M3P till Tokholm för två ve kor sen mätkte jag att den laddade msrkant snabbare än tidigare. Tesla har tunat upp farten ordentligt över 25% SOC 😀
Tackar!
Yes har E3LD i min men har faktiskt inte märkt av någon ändring av laddkurvan. Mycket möjligt då jag inte stirrat så mycket på effekten utan bara väntat tills rätt nivå är nådd och då dragit vidare. Men plaid laddar ännu snabbare har jag märkt. Galet snabbt
Japp, jag har loggar på ladd-data och det är uppskruvat för E3LD.

Med det sagt, E3LD / Panna 82kWh är riktigt hett i SECC.

Som du säger såklart inte som Plaid, får 250kW upp till 40%, och sedan en ganska flack kurva.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
joel80
elbilist
Inlägg: 3073
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Följ SECC 2023- 17e juli: Ystad - Haparanda, (Haparanda - Ystad)

Inlägg av joel80 »

Förbannade motorcyklist... nån som lekt och trott den är odödlig som orsakade så mycket skit för så många under så lång tid.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonko ... -olycka-19
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
Sofie
Teslaägare
Inlägg: 596
Blev medlem: 05 mar 2014 05:42
Ort: Örebro

Re: Följ SECC 2023- 17e juli: Ystad - Haparanda, (Haparanda - Ystad)

Inlägg av Sofie »

joel80 skrev: 19 jul 2023 01:46
Förbannade motorcyklist... nån som lekt och trott den är odödlig som orsakade så mycket skit för så många under så lång tid.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonko ... -olycka-19
Mycket tragiskt med dåligt trafikbeteende. Att lyckas med att köra in i ett räddningsfordon, tyder på extra dålig uppsikt över vägens alla oväntade faror.
Användarvisningsbild
Segelflygaren
Teslaägare
Inlägg: 971
Blev medlem: 07 mar 2014 20:05
Referralkod: ts.la/jesper1523

Re: Följ SECC 2023- 17e juli: Ystad - Haparanda, (Haparanda - Ystad)

Inlägg av Segelflygaren »

Här kommer mina tider m.m.
IMG_9819.jpeg
IMG_9818.jpeg
Laddvin
Inlägg: 206
Blev medlem: 04 feb 2015 11:27

Re: Följ SECC 2023- 17e juli: Ystad - Haparanda, (Haparanda - Ystad)

Inlägg av Laddvin »

Vem var det vi skulle lämna tillbaka den röda mappen och pennan till?
Edvin - Kör NIO ET5 under SECC 2023
Användarvisningsbild
Segelflygaren
Teslaägare
Inlägg: 971
Blev medlem: 07 mar 2014 20:05
Referralkod: ts.la/jesper1523

Re: Följ SECC 2023- 17e juli: Ystad - Haparanda, (Haparanda - Ystad)

Inlägg av Segelflygaren »

Laddning i Sollentuna 7-55%
IMG_9826.png
Användarvisningsbild
Segelflygaren
Teslaägare
Inlägg: 971
Blev medlem: 07 mar 2014 20:05
Referralkod: ts.la/jesper1523

Re: Följ SECC 2023- 17e juli: Ystad - Haparanda, (Haparanda - Ystad)

Inlägg av Segelflygaren »

Laddning i Hudiksvall 2-48%
IMG_9827.png
Användarvisningsbild
Segelflygaren
Teslaägare
Inlägg: 971
Blev medlem: 07 mar 2014 20:05
Referralkod: ts.la/jesper1523

Re: Följ SECC 2023- 17e juli: Ystad - Haparanda, (Haparanda - Ystad)

Inlägg av Segelflygaren »

Laddning på iOnity i Jävre, när den efter försök med tre laddare slutligen gick igång på full effekt på fjärde försöket. Laddning 12-39%
IMG_9824.png
krille
Inlägg: 206
Blev medlem: 29 sep 2020 18:01

Re: Följ SECC 2023- 17e juli: Ystad - Haparanda, (Haparanda - Ystad)

Inlägg av krille »

joel80 skrev: 19 jul 2023 01:46
Förbannade motorcyklist... nån som lekt och trott den är odödlig som orsakade så mycket skit för så många under så lång tid.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonko ... -olycka-19
Det där artikeln är om en äldre olycka en bra bit söder om Jönköping
VW Id.3 Pro Performance Family MY21
Användarvisningsbild
Sofie
Teslaägare
Inlägg: 596
Blev medlem: 05 mar 2014 05:42
Ort: Örebro

Re: Följ SECC 2023- 17e juli: Ystad - Haparanda, (Haparanda - Ystad)

Inlägg av Sofie »

Segelflygaren skrev: 19 jul 2023 07:11
Laddning i Hudiksvall 2-48%
Gör avstickaren till laddaren samt tiden till maximal laddhastiget att det lönar sig att ladda ytterligare några procent för att kunna undvika ett laddstopp? Med våran kraftigt nerfade S så stannade vi vid 14 laddare förra året, men så körde vi å andra sidan längst av alla genom att bland annat passera Malmö och åkte över Stockholm..
Skriv svar