När kommer nya iX3 ut?tesla newbie skrev: ↑29 jan 2025 12:45Japp, har testat iX men 40 varianten utan luftfjädring. Den kändes inte det minsta sportig, men det är mycket möjligt att den luftfjädrade varianten är bättre. Dock har jag svårt för BMW:s mjukvara, hoppas på stor förbättring när Neue Klasse kommer.Sportbilsentusiasten skrev: ↑29 jan 2025 06:03Med din kravspec lutar det åt nya Juniper.tesla newbie skrev: ↑28 jan 2025 12:57Jag är också lite fundersam över alternativ till Model Y. Jag gillar lite sportiga/direkta köregenskaper, men vill samtidigt ha en rymlig och gärna lite högre bil och då är det än svårare att hitta alternativ.
Men testat iX?
Klart trevlig med sportchassit, tyst med.
BMW har ju tillverkat bilar med fantastisk chassisättning innan Tesla ens fanns som företag, så jag hoppas att man kan få ner vikten på Neue klasse så att man kan få en eldriven BMW med lite BMW-känsla. Nya iX3 borde rimligtvis slå Model Y Juniper på fingrarna både när det gäller sport och komfort.
Hjälp att resonera fram alternativ till Model Y
Moderator: Redaktion
Re: Hjälp att resonera fram alternativ till Model Y
Mercedes EQE SUV
Model 3 LR -21
-
Verkar som den kanske kommer senare i år: https://www.bmwblog.com/2024/12/03/bmw- ... otos-2025/Electron skrev: ↑05 feb 2025 06:46När kommer nya iX3 ut?tesla newbie skrev: ↑29 jan 2025 12:45Japp, har testat iX men 40 varianten utan luftfjädring. Den kändes inte det minsta sportig, men det är mycket möjligt att den luftfjädrade varianten är bättre. Dock har jag svårt för BMW:s mjukvara, hoppas på stor förbättring när Neue Klasse kommer.Sportbilsentusiasten skrev: ↑29 jan 2025 06:03Med din kravspec lutar det åt nya Juniper.tesla newbie skrev: ↑28 jan 2025 12:57Jag är också lite fundersam över alternativ till Model Y. Jag gillar lite sportiga/direkta köregenskaper, men vill samtidigt ha en rymlig och gärna lite högre bil och då är det än svårare att hitta alternativ.
Men testat iX?
BMW har ju tillverkat bilar med fantastisk chassisättning innan Tesla ens fanns som företag, så jag hoppas att man kan få ner vikten på Neue klasse så att man kan få en eldriven BMW med lite BMW-känsla. Nya iX3 borde rimligtvis slå Model Y Juniper på fingrarna både när det gäller sport och komfort.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Är det en ren EV-plattform denna gång?tesla newbie skrev: ↑05 feb 2025 15:40Verkar som den kanske kommer senare i år: https://www.bmwblog.com/2024/12/03/bmw- ... otos-2025/Electron skrev: ↑05 feb 2025 06:46När kommer nya iX3 ut?tesla newbie skrev: ↑29 jan 2025 12:45Japp, har testat iX men 40 varianten utan luftfjädring. Den kändes inte det minsta sportig, men det är mycket möjligt att den luftfjädrade varianten är bättre. Dock har jag svårt för BMW:s mjukvara, hoppas på stor förbättring när Neue Klasse kommer.Sportbilsentusiasten skrev: ↑29 jan 2025 06:03Med din kravspec lutar det åt nya Juniper.tesla newbie skrev: ↑28 jan 2025 12:57Jag är också lite fundersam över alternativ till Model Y. Jag gillar lite sportiga/direkta köregenskaper, men vill samtidigt ha en rymlig och gärna lite högre bil och då är det än svårare att hitta alternativ.
Men testat iX?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Hmm ja det är för sent för min del. Tänker slå till innan sommaren.tesla newbie skrev: ↑05 feb 2025 15:40Verkar som den kanske kommer senare i år: https://www.bmwblog.com/2024/12/03/bmw- ... otos-2025/Electron skrev: ↑05 feb 2025 06:46När kommer nya iX3 ut?tesla newbie skrev: ↑29 jan 2025 12:45Japp, har testat iX men 40 varianten utan luftfjädring. Den kändes inte det minsta sportig, men det är mycket möjligt att den luftfjädrade varianten är bättre. Dock har jag svårt för BMW:s mjukvara, hoppas på stor förbättring när Neue Klasse kommer.Sportbilsentusiasten skrev: ↑29 jan 2025 06:03Med din kravspec lutar det åt nya Juniper.tesla newbie skrev: ↑28 jan 2025 12:57Jag är också lite fundersam över alternativ till Model Y. Jag gillar lite sportiga/direkta köregenskaper, men vill samtidigt ha en rymlig och gärna lite högre bil och då är det än svårare att hitta alternativ.
Men testat iX?
Mercedes EQE SUV
Model 3 LR -21