"Tesla frånkörd vid laddstolpen"

Nyheter från Tesla Club Sweden

Moderator: Redaktion

Fredrik j
elbilist

Re: "Tesla frånkörd vid laddstolpen"

Inlägg av Fredrik j »

slugger75 skrev: 06 aug 2025 08:20
mikebike skrev: 05 aug 2025 14:28
AAKEE skrev: 20 jul 2025 15:39
Jerker skrev: 20 jul 2025 14:33
mikebike skrev: 15 jul 2025 15:49
Mjukvara? Jag har 2024.20.3
mikebike skrev: 18 jul 2025 15:50

Nej, det är den näst senaste.
Kanske bäst att korrekturläsa? ;) Jag noterade också att du hade en väldigt gammal mjukvara.
Jag ser även i min bil att 2C är trasig på 40 mils avstånd, för mig räcker det.

Märkningen på laddarna brukar gå att läsa på lika långt håll som det går se på en SuC-station mht hinder av olika slag.

Ser man inte det rekommenderar jag glasögon eller linser :-)
Det ser man bara om man klickar på den SuC som Navigatorn valt, det är inget som kommer upp automatiskt, inte heller när man närmar sig SuC.
Med tanke på att "alla" försökte ladda från de trasiga laddarna i Söderhamn så är jag inte ensam om att efterlysa tydligare information.

Vad beträffar att identifiera de olika laddarna så måste man komma rätt nära för att kunna läsa. En lampa som skiftar färg är ju tusen gånger bättre.
20250719_093240.jpg
Det här med lampor på superchargers. Det har väl att göra med Teslas filosofi hw/sw. Något de kan lösa tillräckligt bra med mjukvara lägger de inte tid/pengar/underhåll på att lösa med hårdvara. Visst, det skulle ju vara ännu tydligare med också en lampa, men då är det ytterligare en funktion som ska hållas fungerande.
Dom har ju en skärm på laddarna. Vilken information visar man på den som inte finns i appen?
Skriv svar